مهاجرت خوبه یا بد؟

مهاجرت

برخی از افراد عقیده دارند که مهاجرت به مرزهای کشورها تحمیل خواهد شد و بار مالیاتی شغلی و یک تهدید برای فرهنگ بومی کشورها محسوب می شود.بسیاری افراد دیگر نیز عقیده دارند که مهاجرت می‌تواند رشد اقتصادی کشورها را افزایش دهد؛ به ویژه برای کشورهایی که با کمبود نیروی متخصص و ماهر روبه‌رو هستند، به ایجاد یک جامعه پویا تر کمک می کند. آمار به طور وضوح نشان داده اند که مهاجران، مزایای اقتصادی قابل توجهی را برای کشورهای مهاجر پذیر ارائه می دهند. با این حال، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی کوتاه مدت برای این کشورها ایجاد می شود.مهاجرت پذیری در حوزه تجارت و کسب و کار نیاز به برنامه‌ریزی درازمدت برای جوامع دارد.به نظر می‌رسد ارائه یک راه حل ایده آل که از طریق سیاست‌های مالی و فرهنگی ارائه شده باشد می تواند خسارات وارد شده به کشورها را جبران کند.

روش های اصلی مهاجرت

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از انواع روشهای مهاجرت به کشورهای مختلف است. برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، نیاز به دریافت ویزای سرمایه گذاری برای فرد سرمایه گذار می باشد. این نوع روش مهاجرتی اغلب برای افرادی مناسب است که بودجه لازم و کافی با مقدار قابل توجه در اختیار داشته و می خواهد شرکت خود را در یک کشور توسعه و گسترش دهد؛ از طرف دیگر افرادی که سرمایه قابل توجهی دارند و می خواهند در یکی از بخش های اقتصادی یکی از کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند، می توانند ویزای سرمایه گذاری دریافت کرده و از این طریق به یک کشور مهاجرت نمایند

مهاجرت تحصیلی

بسیاری از کشورهای در حال توسعه دارای بهترین موقعیت دانشگاهی هستند تا بتوانند نیازهای جامعه را برطرف کنند.به این ترتیب، دانش آموزان و دانشجویان این چنین کشورها گزینه های مناسب تری برای مطالعه در خارج از کشور در اختیار نخواهند داشت. علاوه بر این، انتظار می رود که مطالعه در خارج از کشور بتواند فرصت کسب و کار حرفه ای و آموزش یادگیری مهارت های جدید را فراهم آورد. با توجه به این موارد، استفاده از قوانین مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان کشورها یک امتیاز محسوب می شود. به مسئله مهاجرت تحصیلی می توان از جنبه دیگر نگاه کرد؛ تحصیلات عالیه دانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین کالاها و خدمات صادراتی جهانی به شمار می رود. کشورهای در حال توسعه با استخدام دانشجویان خارجی، نیروی کار در داخل کشور را جبران می کنند.پس از آن، تغییرات در سیاست های ویزا و مهاجرت یک انگیزه کافی برای دانشجویان فراهم می کند که به خارج از کشور مهاجرت کرده و برای اخذ اقامت دائم در کشور میزبان اقدام کنند.فرصت های جدید مهاجرت تحصیلی همچنین موجب شده است مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان افزایش پیدا کند.مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان به منزله تحصیل در دوره‌های مختلف در دانشگاه‌ها و همچنین امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان در مدارس خارج از کشور است. طی یک دوره، اجرایی شدن این تکنیک ها و فن آوری های آموزشی، امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در جهان رشد چشمگیری داشت به طوری که به یک فعالیت جهان با بازار گسترده مبدل گشت. چیزی که امروزه به عنوان مهاجرت تحصیلی شاهد آن هستیم، دانشجویان و دانش آموزان زیادی را به سمت کشورهای مختلف جذب می کند. همین عامل، موجب رونق اقتصادی و علمی بسیاری از کشورهای توسعه یافته شده است.با افزایش سطح تحصیلات بین المللی، دانشجویان هر روز بیشتر و بیشتر به دنبال تحصیلات عالی در کشورهای خارجی هستند به طوری که بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال حاضر در خارج از کشور تحصیل می کنند که موفق به دریافت اقامت دائم در یک کشور شده اند.سهم دانشجویان خارجی در توسعه و رشد اقتصادی کشور مقصد بسیار پررنگ بوده است. همچنین پیشرفت های فرهنگی و مالی موجب شده کشورهای پذیرش کننده دانشجویان بین المللی بتوانند طرح های بیشتری برای تسهیل فرآیند جذب دانشجویان و دانش آموزان خارجی در کشور پیاده سازی کنند.مهمترین قوانین مهاجرت تحصیلی بر اساس سیاست های کشورها در این راستا در اثر اصلاح قوانین مهاجرت، دریافت ویزا و همچنین سیاست های مهاجرت پذیری است. در حال حاضر سال ها است که کشورهای ایالات متحده آمریکا و انگلستان قوانین سختگیرانه برای ویزای دانشجویان بین المللی دارند و البته میزان تقاضا برای ادامه تحصیل در این دو کشور زیاد است. طبق قوانین مهاجرت تحصیلی، اکثر کشورهای میزبان، آموزش عالی را در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. از ۱۹۸۰ بسیاری از کشورها هزینه ای برای تحصیل دانشجویان داخلی و بین‌المللی تعیین نکرده بودند.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج به فرایندی گفته می‌شود که فرد بتواند با یک تبعه از کشور دیگر ازدواج کرده و از طریق این امر، ویزای مهاجرتی و اقامت دائم دریافت کند.شرایط برای دریافت اقامت دائم و مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.به طور مثال اگر فردی با یک تبعه ازدواج کند، باید یک قوانین مشخص را پشت سر بگذارد.در مقابل ازدواج با یک فرد از قاره آمریکا یا آسیا از یک کشور خارجی قوانین مربوط به خود را دارد. طبق قوانین اروپا اگر با یک فرد تبعه اروپا ازدواج کنید، قوانین مهاجرت به شما می گوید که باید تمکن مالی خوبی برای اداره زندگی خود و همسر داشته باشید. همچنین برای مهاجرت از طریق ازدواج باید کسب و کار شما معتبر باشد،به این مفهوم که یک منبع درآمد برای خود داشته باشید.

روش های متفاوتی برای مهاجرت وجود دارد که من به ذکر این سه مورد کفایت کردم.

بهترین کشور ها برای مهاجرت

مهاجرت کانادا

مهاجرت به کانادا نیز یکی دیگر از کشورهای محبوب برای مهاجرت پذیری است.طبق آمار سال ۲۰۱۶ تعداد 296400 مهاجر ثابت به این کشور وارد شده اند که یک آمار بسیار شگفت آوری در مقایسه با سال ۲۰۱۰ می باشد.آمار مهاجرپذیری از طریق شرایط اقتصادی به کشور کانادا در مقایسه در سال ۲۰۱۷ حدود ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است و تعداد ۱۵۹ هزار نفر به ثبت رسیده است.طبق پیش بینی هایی که انجام شده به نظر می‌رسد آمار مهاجرین کشور کانادا در سال ۲۰۲۰ به ۳۴۰ هزار نفر برسد.تعداد مهاجرین که از طریق پناهندگی به کانادا وارد شدند و پذیرفته شدند در سال ۲۰۱۷ ،41500 نفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۶، حدود ۳۰ درصد، کمتر می باشد .

مهاجرت به کشور های اروپایی

کشور سوئد در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳۸ هزار و ۲۰۰ نفر مهاجر ثابت را در خود جای داد که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۵، ۳۴ درصد افزایش داشته است. این آمار پس از سال ۲۰۱۶ به حدود ۱۱۷ هزار نفر رسیده بود. بر اساس آمار ثبت شده و رتبه بندی در سال ۲۰۱۸، کشور سوئد بهترین کشور با شرایط اقتصادی عالی برای مهاجرت انتخاب شده است.

کشور آلمان یک کشور اروپایی است که در سال ۲۰۱۶ حدود یک میلیون و ۵۱ هزار نفر را در خود جای داده است.این آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۵ یک جهش ۵۳ درصدی را ثبت کرده است.اکثر مهاجران کشور آلمان از کشورهای رومانی، سوریه، لهستان و بلغارستان بوده اند.در سال ۲۰۱۶ ،23 درصد از جمعیت مهاجران بدون دریافت حق شهروندی آلمانی در این کشور متولد شده‌اند.آمار مهاجران در سال ۲۰۱۷ در کشور آلمان در مقایسه با سال قبل حدود ۷۲۲ هزار نفر بوده است.علت اینکه تعداد مهاجرت به آلمان بسیار زیاد است، موقعیت شغلی عالی،سلامت، سطح رفاه زندگی و اقتصاد قدرتمند می‌باشد.

کشور ایتالیا نیز در سال ۲۰۱۶ حدود 212100 مهاجر ثابت را پذیرش کرده است.این تعداد از مهاجرین دارای ملیت های خارجی بوده و از کشورهایی با بیش از ۵ میلیون جمعیت به ایتالیا مهاجرت کرده‌اند. بیشترین آمار مهاجران به کشور ایتالیا را افرادی تشکیل داده‌اند که از کشور رومانی، آلبانی، مراکش، چین و اوکراین به سمت ایتالیا سفر نموده اند. آمار مهاجرت به کشور ایتالیا از سال ۲۰۱۰ رو به افزایش بوده است.

کشور فرانسه نیز یکی دیگر از کشورهای مهاجر پذیر در جهان است.این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود 258900 مهاجر ثابت را در خود جای داده است. این آمار در سال ۲۰۱۵ برابر با 217500 نفر مهاجر جدید بوده است.از این تعداد مهاجر که معمولاً از ملیت های غیر اروپایی بودند،اغلب از مرکز آفریقای شمالی و سایر کشورهای آفریقایی به فرانسه مهاجرت می کردند. بیشتر مهاجران کشور فرانسه برای یافتن کار به این کشور وارد شده اند. این آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۵ حدود ۸ درصد افزایش داشته است.در کشور فرانسه حدود 91070 نفر درخواست برای پناهندگی در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.آمار پناهندگی مربوط به کشور سودان افغانستان و هائیتی می باشد.

سخن آخر

افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت کردند در این نظرسنجی، عقاید متفاوتی دارند برخی بر این باور هستند که نتیجه مثبت یا منفی،رضایت مهاجران از زندگی در یک کشور خاص را به دنبال دارد. همچنین توجه به این امر اهمیت دارد که مهاجران تا چه اندازه می توانند با فرهنگ و عقاید یک کشور مهاجرپذیر هماهنگ باشند؛ به طور مثال مهاجرت به کشور ژاپن، مکزیک،آفریقای جنوبی، آمریکا، فرانسه و سوئد احتمال بیشتری دارد که مهاجران بتوانند فرهنگ رسمی کشور را بپذیرند.البته برخی از مهاجران تمایل دارند در جهت عقاید خود در کشورهای مهاجرپذیر زندگی کنند. بیش از ۷۵ درصد نظرسنجی ها نشان داده است که اکثر مردم تمایل به سازگاری با قوانین کشورهای مهاجرت پذیر را دارند. در آمار دیگری که در این زمینه ثبت شده، در 7 کشور مهاجرپذیر شامل مجارستان، روسیه، یونان، ایتالیا، آلمان، لهستان و استرالیا، اکثر مهاجران تمایل دارند که در عقاید خود پا برجا بوده و متمایز با فرهنگ مردم زندگی کن.

بخش از تمرین های خفن دوره دجیتال مارکتینگ آقای طالبی بخش سئو و اقتباس

نویسنده مطلب: aminkhorasan

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.