مهاجرت تحصیلی دانش آموزی به کانادا کار درستی است؟

مهاجرت تحصیلی دانش آموزی به کانادا چگونه است؟

یکی از سوالاتی که برای متقاضیان مهاجرت به کانادا ممکن است پیش بیاید این است که آیا مهاجرت تحصیلی دانش آموزی به کانادا کار درستی است؟ چه مزایایی دارد؟

مهاجرت از سنین پایین

مهاجرت تحصیلی دانش آموزی به کانادا یکی از موضوعات مهم و نگران کننده برای والدین است که قبل از مهاجرت فرزند تحقیقات زیادی درباره این موضوع انجام می دهند. اثرات مهاجرت بر مهاجران مختلف، یکسان نبوده و متغیرهای گوناگون به میزان های متفاوت بر سازگاری افراد در جامعه جدید تاثیر می گذارند.

یکی از فاکتورهای مهم برای سازگاری با جامعه و فرهنگ جدید برای مهاجران، سنی است که در آن مهاجرت می کنند. معمولا هرچه سن فرد مهاجر پایین تر باشد وابستگی ها به کشور مبدا بسیار کم تر بوده و راحت تر می تواند با فرهنگ کشور محل تحصیل، خود را تطبیق دهد. بنابراین سازگاری فرهنگی برای حضور در جامعه یکی از مزیت های مهاجرت در سن پایین است.

از سوی دیگر مهاجرت تحصیلی دانش آموزی به کانادا، مخصوصا برای افرادی که کشور مبدا آنها کیفیت آموزشی پایینی دارد، این فرصت را به مهاجرین می دهد تا آموزش های پایه را از کشوری که سیستم آموزشی فوق العاده ای دارد شروع کرده باشند و بتوانند در سنین بالاتر بهترین دانشگاه ها و کالج ها را از آن خود کنند.

همچنین کارفرمایان کانادایی تمایل دارند افرادی را استخدام کنند که مدارک تحصیلی خود را در کانادا کسب کرده اند و این در تمامی مقاطع صدق می کند.

سیستم آموزشی کانادا در بین بهترین های جهان رتبه بندی شده است، دولت هزینه های زیادی را صرف برنامه های آموزشی می کند. سیاست های دولت کانادا فرصت های زیادی را برای دانش آموزان بین المللی برای کار آنها در آینده فراهم می کند.

یادگیری زبان

نکته بارز مهاجرت تحصیلی دانش آموزی به کانادا در سن پایین، شانس یادگیری زبان انگلیسی در یک فضای کم فشار نسبت به دانشگاه است. همچنین دانش آموزان فرصت این را دارند که زبان رسمی دوم این کشور، یعنی فرانسه را هم یاد بگیرند.

نویسنده مطلب: موسسه مهاجرتی ایلیا

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.