مهاجرت به انگلستان

آیا شما هم در جستجوی راه‌های مهاجرت به انگلستان هستید و قصد دارید که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید؟ انگلستان مقصد بسیاری از دانشجویان و افراد جویای کار است که می‌خواهند برای رسیدن به شرایط زندگی بهتر مهاجرت کنند. اگر می‌خواهید به انگلستان مهاجرت کنید مراحلی را که در این مقاله آمده است را باید طی کنید.

درخواست ویزا برای مهاجرت به انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان برای کار، تحصیل، سفر و یا دیدن خانواده نیاز به ویزا دارید. ویزاهای این کشور با هم متفاوت هستند و شرایط اخذ ویزای انگلستان با توجه به اینکه شما از کدام کشور هستید، چرا می‌خواهید به انگلستان بروید، چه مدت می‌خواهید در این کشور بمانید، شرایط شخصی و مهارت‌های شما با هم تفاوت دارند. پیش از مهاجرت به انگلستان، لازم است درخواست ویزای شما توسط سفارت این کشور تایید شود.

تحصیل در انگلستان

طول دوره تحصیل، نوع و محل تحصیل بر نوع ویزایی که باید برای آن اقدام کنید تاثیر می‌گذارد. در مجموع 4 نوع ویزا برای تحصیل در انگلستان وجود دارد:

ویزای توریستی استاندارد انگلیس( Standard Visitor Visa)  به شما اجازه می‌دهد یک دوره کوتاه تحصیل به مدت کمتر از شش ماه را در انگلستان بگذرانید.

با دریافت ویزای تحصیل کوتاه مدت انگلستان(Short-term Study Visa)، می‌توانید دوره‌های زبان انگلیسی که بین 6 تا 11ماه طول می‌کشد را در این کشور بگذرانید.

ویزای تحصیل در انگلستان(Student Visa) مناسب افرادی است که قصد دارند دوره تحصیلی طولانی‌تری را در این کشور داشته باشند. شرط دریافت این ویزا این است که کالج یا دانشگاهی در انگلستان اسپانسر شما شده باشد و پذیرش شما در دانشگاه تایید شده باشد. همچنین دارنده ویزای تحصیل در انگلستان اجازه خواهد داشت که ساعات مشخصی را در هفته کار کند و از این راه درآمد محدودی را کسب نماید.

برای افراد 4 تا 17 سال که می‌خواهند در مدارس خصوصی انگلستان تحصیل کنند، ویزای تحصیل کودکان(Child Student Visa) در نظرگرفته شده است. اگر بیش از 16 سال سن داشته باشید، با داشتن این ویزا اجازه کار به تعداد ساعات محدود در هفته را نیز خواهید داشت.

کار یا سرمایه‌گذاری در انگلستان

شما می‌توانید به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت در انگلستان کارکنید. ویزاهای کار در انگلستان بسیار متنوع هستند. شما با توجه به مهارت‌ها و شایستگی‌هایتان، داشتن پیشنهاد کار و یا اسپانسر از انگلستان، درخواست مهاجرت انفرادی یا به همراه افراد خانواده و نوع کاری که قرار است انجام دهید (برای مثال ورزش، امور خیریه و یا مبلغ دینی و …) باید ویزای مناسب خود را انتخاب کنید.

مهاجرت به انگلستان با ویزای خانواده

اگر شما همسر، پارتنر یا عضوی از خانواده فردی که شهروند انگلستان است باشید، می‌توانید برای ویزای خانواده اقدام کنید. فرد شهروند انگلیسی باید اثبات کند که تمکن مالی لازم برای ساپورت مالی شما را دارد. این تمکن به مقدار حداقل 18 هزار پوند است. بعد از گذراندن مدت 5 سال از ازدواج و زندگی در انگلستان، می‌توانید برای اقامت دائم خود اقدام کنید. همچنین تسلط به زبان انگلیسی برای مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای خانواده لازم است.

نویسنده مطلب: mehrnoo0oosh

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.