مهاجرت به آذربایجان

مهاجرت به آذربایجان

جمهوری آذربایجان به علت نزدیکی به ایران و راحتی رفت و آمد همچنین ارزان بودن هزینه های زندگی، جزو مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان است. مهاجرت به آذربایجان با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. اگر تمایل دارید تا به صورت خلاصه و مختصر از تمام روش‌های ممکن برای مهاجرت به آذربایجان مطلع شوید، با من تا پایان این مقاله همراه باشید.

درباره آذربایجان

آذربایجان کشوری واقع در آسیا که در همسایگی شمال غربی ایران واقع شده  یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای مهاجرت است. به خصوص به علت فرهنگ و مذهب مشابه، مهاجرت آذربایجان برای ایرانیان گزینه مناسبی محسوب می‌شود. دین بیشتر مردم آذربایجان اسلام است. زبان مردم ترکی آذربایجانی و واحد پول این کشور منات است. شهر باکو، پایتخت آذربایجان، شهری امن و آرام برای زندگی است. قیمت ارزان خانه و همچنین هزینه بسیار پایین زندگی در این کشور بسیاری از ایرانیان را علاقه‌مند به مهاجرت به آذربایجان کرده است.

روش‌های مهاجرت به آذربایجان

آذربایجان نیز مانند بسیاری از کشورها روش‌های مختلفی را برای مهاجرت متقاضیان در نظر گرفته است و امکان اخذ اقامت آذربایجان از طرق مختلف فراهم شده است. برخی از روش‌های متداول برای مهاجرت به آذربایجان عبارتند از:

  • مهاجرت به آذربایجان از طریق کار
  • مهاجرت به آذربایجان  از طریق تحصیل
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به آذربایجان از طریق تولد

مهاجرت به آذربایجان از طریق کار

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آذربایجان اخذ ویزای کاری است. با توجه به نرخ بیکاری بسیار پایین در این کشور که در حدود 5 درصد است، می‌توان گفت شرایط بازار کار در آذربایجان مناسب می‌باشد و شما با داشتن مهارت تخصصی می‌توانید به راحتی در این کشور کار پیدا کنید. برای اخذ ویزای کار در آذربایجان ابتدا باید کارفرمایی را بیابید که احتیاج به تخصص شما داشته باشد و پس از آگهی زدن شغل در کشور آذربایجان، موفق به یافتن نیروی کار مورد نظر در داخل کشور نشده باشد. با این شرایط کارفرما می‌تواند نیروی کار از خارج کشور جذب کند. برای یافتن کارفرمایان در آذربایجان به سایت‌های کاریابی این کشور مراجعه کنید. برای یافتن اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع به مقاله شرایط اخذ ویزای کاری آذربایجان رجوع کنید.

مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل

مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل روش خوبی برای مهاجرت به این کشور است. با اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان اجازه اقامت موقت این کشور را دریافت می‌کنید. لازم به ذکر است، پس از پایان تحصیلات شما در آذربایجان، اجازه اقامت دائم در این کشور را نخواهید داشت. تنها در صورتی که پس از اتمام تحصیلات ویزای خود را به ویزای کاری، سرمایه‌گذاری یا ازدواج تغییر دهید قادر هستید که اقامت دائم کشور آذربایجان را به دست آورید.

از مزایای تحصیل در آذربایجان کم بودن هزینه‌های دانشگاه و زندگی در این کشور است به طوری که هزینه سالانه دانشگاه کمتر از 5000 دلار می‌باشد. این هزینه برای رشته‌ها و مقاطع مختلف متفاوت هستند، مثلا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی به مبلغی در حدود 2000 دلار در سال نیاز دارید.

مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه‌گذاری

کشور آذربایجان امکان اخذ اقامت دائم را برای افرادی که در این کشور اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند فراهم کرده است. سرمایه‌گذاری می‌تواند به صورت ثبت شرکت و یا خرید ملک اتفاق بیفتد. برای ثبت شرکت در آذربایجان شما باید طرح تجاری خود را به دولت آذربایجان ارائه دهید. در صورتی که طرح تجاری شما مورد قبول واقع شود و حداقل مبلغ 500 هزار منات سرمایه‌گذاری کنید، با فراهم کردن سایر مدارک مورد نیاز می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری و اقامت دائم آذربایجان را کسب کنید.

روش دیگر مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه‌گذاری، خرید ملک در آذربایجان است. به خصوص در سال‌های گذشته به علت راحت شدن فرآیند اخذ اقامت آذربایجان با خرید ملک، تعداد افراد خارجی که از این طریق اقدام به دریافت اقامت این کشور می‌کنند افزایش یافته است. لازم به ذکر است قیمت خانه‌ها در آذربایجان از 100 هزار منات شروع می‌شود.

مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج

از دیگر روش‌های متداول برای مهاجرت به آذربایجان، مهاجرت از طریق ازدواج است. اگر فردی با یکی از شهروندان آذربایجان ازدواج کند ویزای اقامت برای او صادر می‌شود. نکته قابل توجه در مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج این است که شما ثابت کنید که ازدواجتان واقعی بوده و قصد فریب دولت این کشور را ندارید.  همچنین اگر پیش از دریافت اقامت دائم از همسر آذربایجانی خود طلاق بگیرید، ویزای شما باطل شده و باید به کشور خود بازگردید.

مهاجرت به آذربایجان از طریق تولد

در همه کشورهای دنیا امکان مهاجرت از طریق تولد وجود دارد ولی تفاوت آن در نوع قانون تولد است زیرا برخی کشورها از قانون خاک و برخی دیگر از قانون خون پیروی می‌کنند. اعطای تابعیت با قانون خاک به افرادی که در خاک کشوری به دنیا بیایند، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، تعلق می‌گیرد. کشورهای آمریکا و کانادا از این قانون پیروی می‌کنند. تابعیت آذربایجان از طریق تولد تابع قانون خون است. بدین معنی که تنها فرزندانی که پدر یا مادر آن‌ها آذربایجانی باشد، تابعیت کشور آذربایجان را به دست می‌آورند. بنابراین فرزندی که از پدر و مادر غیر آذربایجانی در این کشور متولد شود اقامت آذربایجان به او داده نمی‌شود.

نویسنده مطلب: mehrnoo0oosh

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.