مهاجرت آره یا نه؟

از قدیم مهاجرت تصمیمی غم انگیز اما با شور، اشتیاق و گاهی سردرگمی بوده است.هرکسی برای مهاجرت دلایل خاص خودش را دارد.اما می توان گفت که عدم وجود شرایط مناسب زندگی در وطن،تصمیم به مهاجرت گرفته می شود.اگر می خواهید مهاجرت کنید،قبل از شروع به مهاجرت به این نکات توجه کنید.

دل کندن از کشوری که در آن متولد شده ایم و شروع زندگی دوباره و موفق در دیاری غریب کار دشواری است و هر کسی که تصمیم به این کار می گیرد حتما با سختی ها مهاجرت آشنا است.

احساس تنهایی

یکی از اصلی ترین مشکلات مهاجرت احساس تنهایی است.حتی اگر برای رسیدن به کشور مقصد انگیزه بسیاری هم داشته باشید باید خودتان را برای دلتنگی و احساس غربت آماده کنید. این احساس زودتر از چیزی که فکر میکنید به سراغتان می آید! احساس دلتنگی برای اعضای خانواده،برای دوستانی که با آنها زندگی کرده اید با آنها خوش گذراندید و یا مکان هایی که با آنها خاطره داشته اید، شما را تحت تاثیر قرار می دهد! قبل از مهاجرت حتما آمادگی روحی و روانی لازم را برای برخورد با این موضوع درخود ایجاد کنید.

زبان کشور میزبان

هرچقدر هم که مهارت گفتاری و نوشتاری زبان کشور میزبان را کسب کرده باشید با با ورود به آن کشور در ارتباط گرفتن کلامی دچار مشکل خواهید شد! چون گفتارهای عامیانه مردم بومی متفاوت است و تا یادگیری آنها در خرید، ارتباط گرفتن با اشخاص، در مدرسه و دانشگاه ها و حتی خریدو…قطعا کمی اذیت خواهید شد.

شهروند درجه 2

ما ایرانی ها خود را مهد تمدن می دانیم و در کشور خود حق شهروندی کامل را داریم اما در عموم کشورهای اروپایی و آمریکایی شهروند درجه 2 محسوب میشویم!شما حتی اگر اقامت قانونی داشته باشید و هرچقدر هم از لحاظ علمی و شغلی سطح بالایی داشته باشید، قطعا تبعیضاتی بین شما و مردم بومی آن کشور در سیستم های قضایی و یا سیاسی ( این میزان در کشورهای مختلف متفاوت است) آن کشور وجود دارد. حتی برخی از مردم آن کشور ممکن است شما را به عنوان یک خارجی که از امکانات آنها استفاده می کنید بشناسند و رفتارهای خشونت آمیزی از خود در برخورد با شما نشان دهند مثل آلمان یا بعضی از کشور های اروپایی! حتما قبل از مهاجرت با قوانین شهروند درجه 2 در آن کشور آشنا شوید و فرهنگ مهاجر پذیر بودن مردمان آن را بررسی کنید.

معضلات کاری

اگر پیش از مهاجرت شغل خود را پیدا نکرده باشید ممکن است در آن کشور بیکار بمانید! یکی از مشکلات مهاجرت مسئله شغل است و عموما کشورها،هموطن خود را در اولویت شغلی قرار می دهند. حتی ممکن است گاهی مهارت مورد نیاز آن کشور با مهارت های شخصی شما متفاوت باشد.

مشکل اقتصادی

از دیگر مشکلات مهاجرت بیشتر بودن هزینه زندگی روزمره می باشد. برای حل این معضل نحوه خرج و مخارج خود را با دقت برنامه ریزی کنید تا به بی پولی بر نخورید! در کشور مقصد خبری از دوست و آشنا نیست که بتوانید به صورت دستی از آنها قرض بگیرید!حتی اگر هم باشد با توجه با خوء گرفتن با فرهنگ کشور مقصد با شما تعارف ندارند ویا خود نیز با مشکلات مالی رو به رو اند.نوع هزینه مسکن، مالیات، آب، برق و انرژی و استفاده از وسایل نقلیه عموما پر هزینه تر از ایران می باشد و باید در مصرف آن ها صرفه جویی کنید.

اقتباس شده از سفرمی

بخشی از تمرین بازاریابی دیجیتال آقای عادل طالبی

نویسنده مطلب: aminkhorasan

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.