معرفی تمام راه های مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای زندگی است. کشور پیتزا، وسپا و فراری همواره یکی از مقصدهای محبوب مهاجران بوده است. شاید شما هم تا کنون به زندگی در ایتالیا فکر کرده باشید. خوشبختانه دریافت اقامت ایتالیا اصلا سخت نیست. می‌توانید از طرق مختلفی مانند اقامت تمکن مالی، کارآفرینی و ثبت شرکت، ویزای کار، ویزای تحصیلی و ازدواج در ایتالیا کار، زندگی و یا تحصیل کنید. در این مقاله با سایرس همراه باشید تا از روش های مهاجرت به ایتالیا آگاه شوید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس، معتبرترین شرکت در زمینه اخذ اقامت اروپا، همراه باشید.

مهاجرت به ایتالیا با تمکن مالی خوب

این روش یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های اخذ اقامت دائم اروپا است. تفاوت پکیج تمکن مالی ایتالیا با روش‌های دیگر در الزام به زندگی در این کشور  و خرید ملک در سال دوم است. بنابراین اگر شرایط لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی را دارید و به دنبال جایگاهی دوم هستید می‌توانید از طریق اقامت تمکن مالی که توسط کشورهای دیگر مانند یونان معرفی شده‌، اقدام کنید. اقامت تمکن مالی یونان از این جهت که نیازی به زندگی و حضور در این کشور ندارد برتر از برنامه های مشابه کشورهای اتریش، ایتالیا و فرانسه است.

اقامت ایتالیا با سرمایه‌گذاری نیم تا دو میلیون یورویی

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت ایتالیا، پکیج سرمایه‌گذاری است. این روش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و افراد ثروتمند معرفی شده است. چنانچه از این طریق اقدام کنید در ابتدا اقامت ۲ ساله به شما داده می‌شود که برای یک دوره ۳ ساله دیگر هم قابل تمدید است. پس از ۵ سال می‌توانید برای اخذ اقامت دائم ایتالیا درخواست بدهید. همچنین می‌توانید برای اخذ اقامت همسر و فرزندانتان نیز اقدام کنید. البته پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به بررسی اقامت تمکن مالی ایتالیا نیز بپردازید. اخذ اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طرق زیر امکان پذیر است:

  • ایجاد استارت آپ با سرمایه ۵۰۰ هزار یورو
  • سرمایه گذاری به مبلغ یک میلیون یورو در شرکت ایتالیایی
  • سرمایه گذاری به مبلغ یک میلیون یورو در پروؤه های نوآورانه
  • خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ ۲ میلیون یورو

اقامت دانشجویی ایتالیا آسان‌تر از سایر کشورها

اخذ پذیرش تحصیلی و به تبع آن ویزای تحصیلی ایتالیا در مقایسه با ویزای تحصیلی سایر کشورهای حوزه شنگن آسان‌تر و سریعتر است. ایتالیا بزرگترین جامعه دانشجوی ایرانی را در بین کشورهای جنوب اروپا داراست. امکان اخذ بورسیه‌های مختلف، اخذ ویزای تحصیلی راحت‌تر و هزینه‌های زندگی مناسب دانشجویان بسیاری را به این کشور جذب کرده است. می‌توانید برای تحصیل در کلیه مقاطع از دانشگاه مد نظر پذیرش گرفته و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

به عنوان دانشجوی ارشد می‌توانید ۱۰ ساعت در هفته و دانشجوی دکترا ۲۰ ساعت در هفته کار کنید تا بتوانید هزینه های زندگی را راحت تر پرداخت کنید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کار

برای اینکه اجازه کار در ایتالیا را داشته باشید باید از طریق پیشنهاد شغلی اقدام کنید. امکان اخذ ویزای جستجوی کار در ایتالیا وجو ندارد، بنابراین ابتدا باید کارفرمایی پیدا کنید که اقدامات لازم برای اخذ ویزا را برایتان انجام دهد. البته پیدا کردن فرصت شغلی مناسب در ایتالیا از ایران کاری دشوار و زمان بر است.

می‌توانید از طریق بلوکارت اروپا نیز برای اخذ ویزای ایتالیا نیز اقدام کنید.

در نهایت اگر دانشجوی یکی از دانشگاه‌های ایتالیا باشید و پس از فارق التحصیلی اقدام به یافتن کار در این کشور کنید شانس بیشتری برای پیدا کردن کار  خواهید داشت تا اینکه از طریق اقامت بلوکارت ایتالیا یا پیشنهاد شغلی اقدام کنید.

همزمان با ازدواج اقامت ایتالیا بگیرید

اگر با یک ایتالیایی ازدواج کنید می توانید بعد از ۳ سال تابعیت این کشور را به دست بیاورید. باید مدارک را به صورت رسمی در کنسولگری ایتالیا ثبت کنید. البته این ازدواج باید به صورت حقیقی باشد و مستندات مربوط به آن برای ثبت اقامت شما لازم و ضروری است.

شرایط اقامت ایتالیا با ثبت شرکت

برای اینکه بتوانید به صورت قانونی در این کشور فعالیت تجاری داشته باشید باید در ایتالیا شرکتی ثبت کنید. رایج‌ترین نوع شرکت در این کشور، شرکت با مسئولیت محدود است. بهتر است که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل ۱۰ هزار یورو سرمایه ثبتی داشته باشید که یک چهارم این مبلغ در طول پروسه در حساب سپرده گذاری می‌شود.

برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت ابتدا باید بیزنس پلن شما توسط اتاق بازرگانی و وزارت امور خارجه تایید شود. در صورت تایید اقامت یک‌ساله ای به شما اعطا می گردد که قابل تمدید است. از شروط لاز برای تمدید اقامت، سود دهی شرکت، پرداخت مالیات و بیمه و ارائه ادرس محل سکونت است. بعد از ۳ سال می توانید برای اخذ اقامت دائم ایتالیا درخواست دهید.

دریافت پاسپورت اروپا پس از اخذ اقامت دائم ایتالیا

همانطور که در مقالات گذشته اشاره کردیم؛ برای دریافت پاسپورت باید پروسه ای را طی کنید و این امر بلافاصله پس از اخذ اقامت موقت امکان‌پذیر نیست.

پاسپورت کشور ایتالیا رتبه چهارم را در رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده است و این بدان معناست که می‌توانید بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۸۷ کشور دنیا سفر کنید.

اگر از طریق تمکن مالی، سرمایه گذاری و کارآفرینی برای اقامت ایتالیا اقدام کنید، می‌توانید اقامت کشور لاجوردی‌پوشان را اخذ کنید و از حقوق یکسان با ایتالیایی ها برخوردار شوید. شرایط تمدید هر کدام از این پکیج ها با هم متفاوت هستند.

روش‌هایی مانند ویزای پیشنهاد کار پر ریسک هستند از آن جهت که اگر به هر دلیلی کار خود را از دست دادید و نتوانستید در مدتی کوتاه مجددا استخدام بشوید برای تمدید ویزا دچار مشکل خواهید شد. همچنین برای تبدیل ویزا به اقامت باید مسیری طولانی را طی کنید. اگر از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید نیز با مشکلاتی مشابه روبه رو خواهید شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت تمکن مالی ایتالیا با مشاورین سایرس در تماس باشید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.