مزایا و معایب زندگی در پرتغال

سال های گذشته، پرتغال پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین خصوصا مهاجرین امریکایی بوده است. دلیل جلب شدن توجهات مهاجرین به این کشور، هزینه های پایین زندگی و یا برخی از قوانین مالیاتی می باشد که اکنون آن را به یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت تبدیل کرده است. پس اصلی ترین دلیل مهاجرت به این کشور، مسائل مالی و اقتصادی می باشد. البته از آب و هوای خوب این کشور هم نباید غافل شد. در پرتغال حدود سیصد روز سال آفتابی است و برای بسیاری از اروپایی ها و امریکایی هایی که بیشتر در آب و هوای ابری و بارانی زندگی می کنند، یک نکته مثبت می باشد. ضمن اینکه باید سواحل زیبا و خیره کننده این کشور را نیز در نظر بگیرید که یکی از بهترین مکان ها برای ریلکس کردن و گذراندن دوران بازنشستگی می باشد.

مزایا و معایب زندگی در پرتغال
مزایا و معایب زندگی در پرتغال

اما مهاجرین ترجیح می دهند در کشور پرتغال کجا زندگی کنند؟

مهاجرین بیشتر مناطق شهری کشور پرتغال را برای زندگی انتخاب می کنند. در این مناطق مهاجرین دسترسی کاملی به وسایل حمل و نقل دارند و می توانند با تکیه بر مهارت های زبان انگلیسی شان با مردم این مناطق ارتباط برقرار کنند و کسب و کار خود را رونق دهند. اما اگر خارج از این مناطق باشید، ممکن است دیگر مهارت شما در زبان انگلیسی جوابگوی نیاز های ارتباطی تان نباشد و مجبور باشید زبان پرتغالی را نیز بیاموزید. در این مناطق شما همچنین می توانید به تحصیلات خود ادامه دهید و خیلی راحت برای خودتان کاری دست و پا کنید. از جمله شهر هایی که مهاجرین سراسر دنیا در کشور پرتغال زندگی در آن را ترجیح می دهند می توان به لیسبون، پورتو و کاشکایش اشاره کرد.

همانطور که گفتیم یکی از مزیت های بزرگ مهاجرت به پرتغال، پایین بودن مخارج زندگی است. به همین دلیل افرادی که تصمیم به مهاجرت می گیرند اگر این مورد برای شان از اهمیت زیادی برخوردار باشد، بسیاری از کشور های اروپایی و یا استرالیا از لیست کشور های مقصد شان خط خواهند خورد و تنها پرتغال باقی می ماند. به هر حال مسافرت جزئی از زندگی همه افراد است و فرقی نمی کند شما در کشور مادری تان باشید یا کشور خارجی. به همین دلیل دسترسی به فرودگاه های بین المللی و پرواز های ارزان قیمت هم یک فاکتور مهم دیگری است که کشور پرتغال آن را در اختیار تان گذاشته است.

خونگرمی و مهمان نوزاری مردم پرتغال را نیز نباید نادیده گرفت. با ورود به این کشور شما می توانید خیلی زود با مردم پرتغال ارتباط برقرار کنید و دوستان خوبی از میان آن ها برای خودتان پیدا کنید. کشوری که نتوانید با مردمش ارتباط برقرار کنید، برای مهاجرت و داشتن یک زندگی کاری و شخصی موفق اصلا مناسب نیست. اما زندگی در این کشور معایب خاص خودش را هم دارد. که در ادامه به ذکر چند مورد از آن ها می پردازیم…

معایب زندگی در کشور پرتغال

همه می دانیم که هیچ جای دنیا بی مشکل نیست و به هر حال هر جایی ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشد. تا اینجا درباره مزایای کشور پرتغال صحبت کردیم اما این تمام ماجرای پرتغال نیست و اگر می خواهید به این کشور مهاجرت کنید باید با مشکلات آن نیز آشنایی داشته باشید.

مزایا و معایب زندگی در پرتغال
مزایا و معایب زندگی در پرتغال

  • خانه های سرد!

یکی از معایب این کشور داشتن خانه های مسکونی بی کیفیت است. اگر به سراغ خانه های قدیمی ساخت این کشور بروید، زمستان های خیلی سردی را پشت سر خواهید گذاشت چرا که بسیاری از این خانه ها سیستم گرمایشی ندارند و جالب است بدانید بیرون از خانه از داخل آن ها گرم تر است! پس لباس گرم با خود ببرید چرا که ممکن است مجبور شوید در خانه نیز لباس گرم بپوشید. از طرفی هزینه گرم کردن خانه ممکن است برای شما خیلی گران باشد، به همین دلیل بسیاری از پرتغالی ها هم ترجیح می دهند لباس گرم بپوشند و با این مساله کنار آیند.

  • کاغذ بازی زیاد!

هر کار اداری که در پرتغال داشته باشید و یا بخواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید، بد نیست بدانید که باید وقت زیادی برای آن بگذارید چرا که در گیر بروکراسی و کاغذ بازی خواهید شد. اما این تنها مشکل شما نیست. همه می دانند که در پرتغال بروکراسی زیادی حاکم است اما مهمتر از آن این است که بدانید کجا و برای چه کاری چه فرمی تهیه کنید و فرم مربوطه را به چه کسی تحویل بدهید. پس توصیه می کنیم قبل از اینکه کاری اداری را شروع کنید برای اینکه کارتان زودتر پیش برود، قبل از آن به خوبی درباره مراحل آن تحقیق و جست و جو کنید و از افرادی که از این موضوع اطلاع دارند، سوالات خود را بپرسید.

  • برخی چیز ها گران در می آید

گرچه گفتیم هزینه های زندگی در این کشور کم است اما این موضوع درباره همه چیز صدق نمی کند. مثلا همانطور که گفتیم اگر بخواهید جبران سردی خانه های بی کیفیت پرتغال را بکنید باید هزینه زیادی برای برق پرداخت کنید. در کنار برق می توانیم از بنزین به عنوان یک محصول گران در پرتغال یاد کنیم. اما ماشین و اسباب منزل و آشپزخانه و یا حتی محصولات آرایشی بهداشتی، در این کشور گران هستند.

  • مشکل زبان را هم جدی بگیرید!

یکی ازد لایلی که مهاجرین بیشتر رو به شهر های بزرگ پرتغال می آورند این بود که در این شهر ها استفاده از زبان انگلیسی متداول است. اما خارج از این شهر ها و در دیگر نقاط این کشور، زبان غالب زبان پرتغالی است. خصوصا زمانی که می خواهید با پرتغالی ها ارتباط صمیمی و دوستانه برقرار کنید، لازم است که به زبان خودشان با آن ها صحبت کنید تا راحت تر در گروه های دوستی و اجتماعی پرتغالی پذیرفته شوید. ولی یک چالش دیگر هم پیش روی شما است و آن این است که این زبان یکی از زبان های سخت دنیا است. البته سختی آن را نمی توان با زبان چینی و کره ای مقایسه کرد، اما سختی های خاص خودش را دارد که خصوصا برای ما فارسی زبانان یادگیری آن کمی دشوار است، چون هیچ آشنایی و یا زمینه مشترکی با این زبان نداریم.

مزایا و معایب زندگی در پرتغال
مزایا و معایب زندگی در پرتغال

  • سرعت پایین در پرتغال

کشور پرتغال به دلیل سرعت کم زندگی در جهان شناخته شده می باشد و شاید بسیاری از افرادی که از سرعت بالا در شهر های صنعتی و پرجمعیت جهان کلافه شده اند، زندگی در یک کشور آرام مانند پرتغال را بپسندد. اما برای آن دسته از افرادی که وقت شان ارزشمند تر است و دوست دارند تمامی کار ها را در کمترین زمان ممکن به کمک فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا انجام دهند، ممکن است این آرامی و سرعت پایین در پرتغال درد سر ساز شود. پس ببینید دوست دارید در کشوری با سرعت پایین زندگی کنید یا خیر.

  • رونق گردشگری

شاید فکر کنید رونق گردشگری که خوب است! بله در سال های اخیر شهر های پرتغال به خصوص لیسبون گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. در کنار لیسبون شهر های پورتو و الگار نیز از موقعیت بسیار خوبی برای صنعت گردشگری برخوردار می باشند. اما این شهر ها آنقدر بزرگ نیستند که پذیرای گردشگران زیادی باشند و خیابان های کوچک و باریک در این شهر ها نمی تواند این حجم از گردشگران را در خود جا دهد. همین شلوغی ها و ازدحام ها می تواند برای شما درد سر ساز شود و آن چیزی نباشد که شما برای زندگی در کشور پرتغال انتظارش را داشتید.

باز هم با این توصیفات، کشور پرتغال می تواند یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرین باشد و زندگی و کار در این کشور فرصت های موفقیت و پیشرفت زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. با این وجود قبل از اقدام برای مهاجرت به هر کشوری لازم است که به خوبی درباره آن و شرایط زندگی در آن کشور بررسی و تحقیق کنید تا مهاجرت امن و بی دغدغه ای داشته باشید.

نویسنده مطلب: Samira alijani

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.