شغل های پر درآمد سوئد

شغل های پر درآمد در سوئد و نحوه اخذ ویزای کار سوئد در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که به دنبال کار در سوئد هستند، احتمالا با این سوالات روبرو می شوند. شغل های پر درآمد در سوئد کدام مشاغل هستند؟ برای مهاجرت کاری سوئد چه مراحلی را باید طی کرد؟ آیا امکان دریافت پیشنهاد شغلی در سوئد برای ایرانیان وجود دارد؟ حقوق شغل های پر درآمد در سوئد چقدر است؟ برای استخدام در شغل های پر درآمد چه شرایطی باید داشت؟

شغل های پر درآمد سوئد
شغل های پر درآمد سوئد

شغل های پر درآمد سوئد و شرایط عمومی آن

در سوئد بیش از 10 میلیون نفر ساکن هستند و انتظار می رود، سالانه حدود 1% به جمعیت کشور اضافه شود و در سال 2026 احتمالا به 11 میلیون نفر می رسد. تعداد افراد شاغل در سوئد هر ساله بیشتر می شود. در سال 2019 نرخ بیکاری بین افراد 15 تا 74 سال به طور متوسط 6.7% ثبت شد.
تعداد افراد شاغل در این سال 34000 نفر افزایش داشته است. با این حال در حوزه های مختلف نیاز به نیروی کار ماهر حس می شود. دانش مورد نیاز در بازار کار سوئد بسیار مهم بوده و نقش آن هر ساله پر رنگ تر می شود. شانس یافتن شغل در سوئد برای افرادی که تحصیلات پایینی دارند، کم بوده و در بیشتر مشاغل به دنبال افراد با تحصیلات عالی هستند.

حدود 70% از کارمندان در سوئد در بخش خصوصی کار می کنند. در این بخش شرکت های کوچک تا سازمان های بزرگ تولیدی مشغول هستند. بخش عمومی متعلق به ایالت ها، شهرداری ها، شوراهای شهرستان یا مناطق است. بودجه این سازمان ها از مالیات پرداخت می شود.
بازار کار سوئد توسط بسیاری از قوانین و موافقت نامه ها اداره می شود. قوانینی که بین کارفرما و کارکنان ایجاد می شود، قانون کار می نامند. اگر به دنبال یافتن شغل های پر درآمد سوئد و اخذ ویزای کار سوئد هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کار در سوئد و شغل های پر درآمد در آن

اگر به دنبال کار در سوئد و پیدا کردن مشاغل پر درآمد در این کشور هستید، ابتدا باید با نحوه اخذ ویزای کار سوئد و روند دریافت اجازه کار آشنا شوید. سوئد امکان مهاجرت برای جستجوی کار را ندارد. شما حتما باید یک پیشنهاد شغلی از کارفرما در سوئد دریافت کرده و سپس برای اخذ ویزا و اجازه کار اقدام کنید.
این شغل باید ابتدا برای شهروندان سوئد و شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا آگهی شود و در صورتی که شخص واجد شرایط پیدا نشد، شما می توانید برای دریافت آن موقعیت اقدام کنید. برای کار درسوئد باید شرایط زیر مهیا بوده و شرایط استخدام با استاندارد مشاغل سوئد در همان صنعت همخوانی داشته باشد.

  • پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • شغلی که به شما پیشنهاد می شود، باید مطابق با شرایط تعیین شده توسط قرارداد جمعی سوئد یا استاندارد شغلی باشد.
  • حداقل حقوق ماهانه شغل پیشنهاد شده قبل از کسر مالیات باید 13000 کرون (1480 دلار آمریکا) باشد.
  • شغلی که به شما پیشنهاد شده است، دارای بیمه تامین اجتماعی و بیمه درمانی باشد.

کار در سوئد و شغل های پر درآمد در آن
کار در سوئد و شغل های پر درآمد در آن

معرفی شغل های پر درآمد سوئد

سوئد کشوری با مزایای بسیار است. خدمات بهداشتی در این کشور ارزان بوده و امکان آموزش رایگان وجود دارد. سوئد یکی از بالاترین نرخ های مالیات را در سطح جهان دارد. اما در عین حال مسیرهای شغلی مناسب و پر سودی برای افراد جامعه وجود دارد. در واقع در رتبه بندی ها سوئد یکی از بهترین کشورها برای کار است.
در ادامه لیستی از شغل های پر درآمد سوئد را برای شما عنوان می کنیم. در صورتی که تمایل دارید، به سوئد مهاجرت کرده و در این کشور کار کنید، این راهنما می تواند برای شما مفید باشد.

مدیر بازاریابی

میانگین حقوق ماهانه: 60400 کرون (5200 پوند / 7100 دلار)
در صورتی که رشته تحصیلی شما بازاریابی بوده و یا در شرکتی در بخش بازاریابی کار می کنید، ارتقا در شغل و رسیدن به سمت مدیر بازاریابی می تواند سود بسیاری برای شما داشته باشد. برای رسیدن به این سمت شغلی علاوه بر مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد بازاریابی، تجربه کاری مورد نیاز است. وظیفه مدیر بازاریابی افزایش درآمد سازمان و ایجاد راه های تجارت در شرکت است. مدیر بازاریابی باید استراتژی هایی برای ارتقا شرکت انجام دهد. این کار مستلزم تهیه برنامه های بازاریابی، کمپین ها و رویدادها، بودجه ها و تجزیه و تحلیل رقبا می باشد.

خلبان

میانگین حقوق ماهانه: 67100 کرون (5800 پوند / 8000 دلار)
متخصصان در امر پرواز جز پر درآمد ترین مشاغل در سوئد محسوب می شوند. مانند هر کشور دیگری خلبان در سوئد نیاز به آموزش و اخذ مجوزهای زیادی دارد. خلبانان در مدارس مخصوص آموزش می بینند. برنامه های تحصیلات دانشگاهی مربوط به هواپیما بوده و این افراد باید برنامه های آزمایشی را طی کنند.

استاد دانشگاه

میانگین حقوق ماهانه: 80600 کرون (6960 پوند / 9500 دلار)
افرادی که علاقه زیادی به تدریس دارند و در عین حال می خواهند، درآمد بالایی داشته باشند، می توانند استاد دانشگاه شوند. اساتید دانشگاه علاوه بر تدریس به دانشجویان، کارهای تحقیقاتی نیز انجام می دهند.
در مورد موضوعاتی که در حیطه تخصص آن ها می باشد، نشریات علمی تولید می کنند و در کنفرانس های دانشگاهی ارائه می دهند. برای تدریس باید مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و در بیشتر مواقع دکتری داشت. اساتید کالج ها باید بیش از 10 سال سابقه کار داشته باشند.

ارتودنتیست

میانگین حقوق ماهانه: 90600 کرون (7800 پوند / 10700 دلار)
ارتودنتیست با اصلاح ناهماهنگی های دندان و فک به سلامت دندان و دهان کمک می کند. ارتودنتیست در شرایطی ممکن است، وظایف دندانپزشک را نیز انجام دهد. در سوئد برای این که شخصی متخصص ارتودنسی شود، باید در دانشکده دندانپزشکی پذیرفته شده و درجه حرفه ای دندانپزشکی را به پایان برساند. متخصص ارتودنسی برای شروع کار باید از شورای ملی بهداشت و رفاه مجوز بگیرد.

معرفی شغل های پر درآمد سوئد
معرفی شغل های پر درآمد سوئد

مدیر ارشد مالی

متوسط حقوق ماهانه: 94000 کرون (8100 پوند / 11100 دلار)
شخصی که مسئولیت کامل اقدامات مالی شرکتی را بر عهده داشته باشد، بدون شک حقوق خوبی دریافت می کند. در سوئد مدیران ارشد مالی جز پر درآمد ترین افراد محسوب شده و گاهی ممکن است درآمد آن ها به 143000 کرون در ماه نیز برسد. مدیر مالی مسئول مدیریت و برنامه ریزی بودجه، هزینه ها، مالیات و درآمد شرکت است. به همین دلیل نقش حیاتی در موفقیت شرکت دارد. برای رسیدن به این مسیر شغلی پر درآمد باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری، امور مالی یا مدیریت بازرگانی داشته باشید

مدیر ارشد اجرایی

متوسط حقوق ماهانه: 101000 کرون (8700 پوند / 12000 دلار)
مسئولیت موفقیت کلی یک سازمان بر عهده مدیر ارشد اجرایی (مدیر عامل) است. این شغل به طور همزمان با ریسک بالا، استرس زیاد و ساعات کار طولانی همراه است. به دلیل ماهیت این شغل و نقش پر رنگ آن در سازمان حقوق بسیار بالایی برای این سمت شغلی در نظر گرفته شده است. مدیر عاملان به عنوان بالاترین مقام اجرایی در شرکت، تصمیمات مهم شرکت را می گیرند. بر استراتژی و اهداف شرکت نظارت دارند. این سمت شغلی نیاز به تجربه کافی و مدرک تحصیلی مربوطه دارد.

مدیر بانک

متوسط حقوق ماهانه: 107000 کرون (9200 پوند / 12600 دلار)
این شغل مسئولیت بالا و ریسک زیادی دارد. مدیران بانک در مورد عملکرد شعب بانک، از جمله خدمات به مشتری، اهداف مالی، توزیع، فروش و آموزش پرسنل بانک پاسخگو هستند. مدیران بانک به تجربه مدیریتی اثبات شده و مدارک مربوطه مانند مدرک کارشناسی در مدیریت بازرگانی نیاز دارند.

وکیل

متوسط حقوق ماهانه: 114000 کرون (9800 پوند / 13500 دلار)
سومین شغل پر درآمد در سوئد شغل وکالت است. این متخصصان دارای گواهی مشاوره و نمایندگی در دادرسی کیفری و مدنی بوده و تحقیق و تهیه اسناد قانونی را بر عهده دارند. وکیل باید سال های زیادی را برای مطالعه بگذراند و ساعات طولانی کار را طی کند، تا از زندگی اشخاص و مشاغل با مسائل حقوقی محافظت کند.
برای وکالت در سوئد باید مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد حقوق داشت. وکالت نیاز به مهارت های ارتباطی قوی دارد. به همین دلیل افرادی که می خواهند در سوئد شغل وکالت را دنبال کنند، باید در زبان سوئدی مهارت بسیار بالایی داشته باشند.

قاضی

متوسط حقوق ماهانه: 141000 کرون (12200 پوند / 16700 دلار)
شغل پر درآمد دیگر در حوزه حقوق، قضاوت است. قاضی دارای یکی از بهترین مشاغل در سوئد و دومین شغل پر درآمد در این کشور است. حقوق ماهانه قاضی ممکن است، حتی به 214000 کرون نیز برسد. اقدام به عنوان داور طرفین دعوی، دستور به هیئت منصفه، بازجویی از شاهدان و تعیین گناهکار یا بی گناهی متهمان یک کار چالش برانگیز و در عین حال پر درآمد در سوئد است.

جراحان و پزشکان

متوسط حقوق ماهانه: 168000 کرون (14500 پوند / 19900 دلار)
شغل جراح به عنوان پر درآمد ترین شغل در سوئد شناخته می شود. کار جراح ریسک بالا و مسئولیت بسیار زیادی دارد. برای رسیدن به این جایگاه در سوئد و در کشورهای دیگر نیاز به دانش و تجربه گسترده و همچنین تحصیلات و مدارک لازم است.

متوسط حقوق در سوئد

در بخش قبل 10 مورد از شغل های پر درآمد در سوئد را ذکر کردیم. اما اگر بخواهیم متوسط حقوق در این کشور را بررسی کنیم، باید گفت کمترین میزان حقوق ماهانه در سوئد 20 هزار کرون و در مواقعی حتی کمتر از این مقدار است. متوسط حقوق در سوئد حدود 37000 کرون می باشد.
اگر بخواهیم حقوق و دستمزد را بر اساس جنسیت عنوان کنیم، متوسط حقوق مردان در سوئد 37834 کرون و متوسط حقوق زنان 36325 کرون است. افرادی که در مشاغل ذکر شده مشغول به کار هستند، نسبت به متوسط حقوق در سوئد درآمد بسیار بیشتری دارند. برای این مشاغل به دلیل ساعت کار طولانی، مسئولیت سنگین و ریسک بالا حقوق بیشتری تعریف شده است.

سخن پایانی شغل های پر درآمد در سوئد

شغل های پر درآمد در سوئد و نحوه اخذ ویزای کار سوئد در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. اگر به دنبال کار در سوئد هستید، باید پیشنهاد شغلی از کارفرما در سوئد دریافت کنید. در این مقاله 10 مورد از پر درآمدترین مشاغل در سوئد را ذکر کرده و شرایط کار در این بخش ها را توضیح دادیم. همچنین حقوق این مشاغل با متوسط حقوق در سوئد مقایسه شد، تا شما بتوانید، برای اخذ ویزای کار سوئد راحت تر تصمیم بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل های پر درآمد در سوئد و کار در این کشور می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید در پایین این مطلب، بخش دیدگاه، سوالات خود را عنوان کرده و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ آن ها را دریافت کنید.

نویسنده مطلب: آتیه آفرینان

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.