سخت‌گیرترین کشور دنیا برای اخذ ویزای شنگن کدام است؟

ویزای شنگن را باید معروف‌ترین ویزای تمام دنیا دانست. ویزایی که به‌سادگی می‌تواند مجوز عبور و مرور در اروپا را به همراه بیاورد. اما همه کشورها در دادن این ویزا ساده گیر نیستند. برخی کشورها قوانین سفت و سختی برای اخذ ویزای شینگن در نظر گرفته‌اند. در این مقاله قرار است نگاهی به ویزای شینگن داشته باشیم و سخت‌ترین کشور برای ویزای شینگن را معرفی کنیم.

ویزای شنگن چیست؟ مجوز گردش در تمام اروپا

شینگن در حقیقت یک پیمان بین کشورهای اروپایی است که ابعاد سیاسی، تجاری و اقتصادی دارد. یکی از مفاد این پیمان امکان سفر بین کشورهای قاره سبز بدون ویزا است. در حقیقت کسی که ویزای یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن را داشته باشد، می‌تواند بدون هیچ نگرانی و محدودیتی به سایر کشورهای اروپایی نیز سفر کند.

چه کشورهایی عضو پیمان شینگن هستند؟

تقریباً اکثر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن هستند. در این میان برخی از کشورها مانند نروژ، سوئیس، روسیه، انگلیس،  صربستان و کوزو عضو پیمان شینگن نیستند. در حقیقت می‌توان گفت با داشتن ویزای شینگن می‌توان به بیش از نیمی از اروپا بدون محدودیت سفر کرد.

منظور از سخت‌گیری و آسان‌گیری کشورها در اعطای ویزای شینگن چیست؟

تقریباً همه کشورها در تخصیص انواع ویزا مانند اقامت تمکن مالی اروپا قوانین کم‌وبیش یکسانی دارند. درباره ویزای شینگن نیز شرایط مشابهی وجود دارد. اما برخی کشورها درصد بالایی از تقاضاها برای ویزای شینگن را ریجکت می‌کنند. منظور از ریجکت کردن ویزا این است که کشور مقصد با درخواست شما برای اعطای ویزای شینگن موافقت نکرده است. معمولاً به دلایلی مثل نقص مدارک، سابقه کیفری، پاسپورت نامعتبر، ابهام در اسناد مالی و در برخی موارد سن، کشور مقصد درخواست ویزای متقاضی را رد می‌کند.

سخت‌گیرترین کشورها برای ویزای شینگن، هزارتوی دریافت ویزای

همان‌طور که اشاره کردیم کشورهای اروپایی شرایط مشابهی برای اعطای ویزای شینگن دارند. اما در این میان کشورهای مالت، بلژیک، پرتقال، فرانسه و هلند از سخت گیرترین کشورهای اروپایی برای دریافت ویزای شینگن به شمار می‌روند.

۱-  مالت، سخت‌ترین کشور برای ویزای شینگن

کمتر کسی گمان می‌کند که کشور کوچک مالت یکی از سخت‌گیرترین کشور برای اعطای ویزای شینگن باشد. اما نرخ ریجکتی ۲۵% نشان می‌دهد که این کشور کوچک اروپا موانع سفت و سختی را پیش روی متقاضیان ویزای شینگن قرار داده است.

۲- بلژیک، کشور سخت‌گیر اروپا برای شینگن

دومین کشور سخت‌گیر اروپا برای اعطای ویزای شینگن، بلژیک است. این کشور متمول و قدرتمند یکی از بهترین مقاصد برای اقامت اروپا است. اما آمار شانزده درصدی ریجکتی نشان می‌دهد که بلژیک قوانین سخت‌گیرانه خود برای اعطای ویزای شینگن را به‌دقت رعایت می‌کند.

۳- پرتقال، کشوری کوچک با سخت‌گیری زیاد

یکی دیگر از کشورهایی که سخت‌گیری نسبتاً زیادی برای اعطای ویزای شینگن دارد، کشور پرتقال است. این کشور در سال‌ها اخیر بیش از ۱۴ درصد از متقاضیان ویزای شینگن خود را ناامید کرده است. آمار ریجکتی ویزای شینگن پرتقال و بلژیک تقریباً نزدیک به یکدیگر است.

۴- هلند، سفر دشوار به سرزمین لاله‌های نارنجی

هلند یکی دیگر از کشورهای نسبتاً سخت‌گیر در زمینه اعطای ویزای شینگن است. تقریباً از هر ۱۰۰۰ نفر متقاضی برای دریافت ویزای شینگن، ۱۰ نفر توسط دولت هلند ریجکت می‌شوند. به‌طورکلی این نرخ را نمی‌توان بسیار بالا دانست اما می‌تواند هلند را در زمره سخت گیرترین کشورهای برای دریافت ویزای شینگن قلمداد کرد.

۵- فرانسه، راه سخت به پاریس

فرانسه در سال‌های اخیر بیشترین تقاضای مهاجرت و دریافت ویزا را دریافت کرده است. آمار فرانسه نسبت به تقاضای بالای ورودش نسبتاً منطقی است. این کشور نزدیک به ۱۴ درصد از متقاضیان ورود به فرانسه را ریجکت کرده است.

چگونه می‌توان ویزای شینگن را به دست آورد؟

برای دریافت ویزای شینگن باید مدارک و درخواست رسمی خود را به سفارت کشور موردنظر ارائه کنیم. این مدارک به همراه نامه درخواست رسمی ما مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد. معمولاً در صورت تکمیل بودن مدارک حتی سخت‌گیرانه‌ترین کشورها نیز به‌راحتی ویزای شینگن را صادر می‌کنند.

آیا با دریافت ویزای شینگن می‌توان اقامت اروپا را دریافت کرد؟

ویزا شینگن با اقامت اروپا متفاوت است. ویزای شینگن یک مدرک موقتی است که برای مدت‌زمان کوتاهی امکان اقامت در اروپا را فراهم می‌کند. اما برای دریافت اقامت دائم اروپا باید از طریق یکی از شیوه‌های معمول مانند تمکن مالی ویزای یکی از کشورهای قاره سبز را به دست آوریم. برای مثال از طریق تمکن مالی می‌توان اقامت یونان را به دست آورد. باگذشت حداقل ۵ سال از دریافت اقامت و زندگی در یونان می‌توان برای دریافت اقامت دائم اروپا نیز اقدام کرد.

دریافت اقامت اروپا با سایرس

در این مقاله با ویزای شنیگن و سخت‌ترین کشورهای این ویزا آشنا شدیم. در راه دریافت ویزای شینگن و اقامت اروپا با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شویم. در این مسیر قطعاً به یک همراه متخصص و باتجربه نیاز داریم. ما در موسسه حقوقی سایرس افتخار داریم که امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار را فراهم کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل کنید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.