سابقه کار و برنامه نویسی

این اولین پستم تو ویرگول هست!

دیدم خیلی از برنامه نویسا میان حرف هاشون رو اینجا پست میکنن . واسه همین به این سایت علاقه مند شدم . این خیلی مهمه که از تجربه هم استفاهده کنیم و یک اشتباهی که کسی مرتکب شده رو تکرار نکنیم.ق

خلاصه از تجربه خودم میخوام بگم ولی راهکار خاصی ندارم فقط این یک تجربه است و بس .

من زمانی که کار با کامیپوتر رو شروع کردم اصلا مدرک برام مهم نبود و فقط پی یادگیری بودم . در هر ضمینه ای تو کامپیوتر دوست داشتم آموزش ببینم و از کلاس های آموزشی گرفته تا ویدیو های آنلاین که خودم برای آموزش تلاش میکردم . ولی داستان از اون جا شروع شد که وقتی یه دانشی تو کامپیوتر پیدا کردم تلاش کردم از این راه پول در بیارم .

با کد نویسی وب شروع کردم از اونجا که بیشتر به برنامه نویسی علاقه داشتم . طراحی سایت رو جزء برنامه نویسی حساب نمیکردم و علاقه ای نداشتم البته این موضوع هم بود که از هر کی سوال میکردی می گفت برو سمت طراحی سایت و اندروید ! پیش خودم فکر کردم و به این فکردم هم پایبند هستم . چیزی که همه سمتش میرن یه روز اشباع میشه و دیگه جایی برای تو نیست . مگر اینکه خیلی حرفه ای باشی و واقعا بدونی چی کار کنی .

به نقطه ای رسیدم که این زبان و اون زبان کردم تا بلاخره زبان مورد علاقم رو پیدا کردم ! (پایتون <3 عشق است به خدا ) شروع کردم به یادگیری پایتون . اول کار خیلی سخت بود ولی چون میخواستم میگفتم میشه و این خیلی مهمه که بخوای به چیزی که دوست داری دست پیدا کنی . و بلاخره یاد گرفتم .

خوب حالا قسمت قشنگش اینجاست که یاد گرفتم و باید ازش بهره برداری کنم یا جایی کاری پیدا کنم یا اینکه پروژه ای واسه خودم شروع کنم . از اونجایی که خیلی حرفه ای نبودم شروع کردم گشتن دنبال کار . بلاخره تو یه محیط برنامه نویسی آدم کار کنه هم پیشرفت میکنه هم اینکه راه کار های زیادی برای شروع یک پروژه رو یاد میگیره .

ولی…

*** : خوب رزومتون رو واسمون بفرستید !

این جمله ای بود که از همه شرکت ها میشنیدم . یعنی استارتی اولی که نیاز به سابقه قبلی داره ! تازه فرض بر اینکه من رزومه داشته باشم که ندارم تازه میرم تو لیست که شاید قبول کنن شاید نکنن ! بعضی جاها هم میگفتم خوب من رزومه خاصی و سابقه ای ندارم این چیزا رو بلدم . شما کار میخواین بلد باشم یا رزومه میخواین فقط ؟ میگفتن حالا این فرم رو پر کنین بهتون خبر میدیم ! هنوز که هنوزه خبری نشد ! 😀

کلا بیخیال کار شدم !

گفتم بیشتر یاد بگیرم تا یه جایی به من نیاز پیدا کنن . شروع کردم به یادگیری . خواستم یه گروه تشکیل بدم از بچه های هم رشته خودم که علاقه به برنامه نویسی دارن . تو هر جا میخوندم واسه برنامه نوسی تو یه گروه بودم خیلی مفیده . دلایلش هم اینه از ایده های هم دیگه استفاده میکنیم و راهکار های بهتر و دانشمون رو به اشتراک میزاریم . تو دانشگاه مطرح کردم این قضیه رو ولی …!

خلاصه هنوز به نتیجه ای نرسیدم ولی مهم اینه که به آخرش باور داشته باشید همین !

هزار تا مشکل هم باشه من باز راه خودم رو ادامه میدم این چیزیه که تو برنامه نویسی یاد گرفتم و هیچ وقت از یادگیری دست نمیکشم .

نویسنده مطلب: محمد جاری

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.