تحصیل در رومانی

ما در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند بپردازیم. تحصیل در یک کشور اروپایی در حال حاضر دغدغه بسیاری از افراد است. رویزا گروپ هم یک شرکت فعال در زمینه ویزای کشور رومانی است که میتواند کمک شایانی به افرادی که قصد تحصیل در کشور های خارجی دارند، بپردازد. تحصیل در اروپا برای بسیاری از مردم دنیا به خصوص در کشور ما سر زبان ها افتاده است. بسیاری هم به دنبال همین موضوع هستند تا بتوانند در یک کشور اروپایی تحصیلات ویژه ای را داشته باشند.در این مقاله قصد داریم به صورت کلی به تحصیل در رومانی و همچنین شرایط تحصیلی در یک کشور اروپایی بپردازیم. اگر شما عزیزان قصد تحصیل در یک کشور خارجی را دارید، پیشنهاد میشود صفحه مهاجرت به رومانی رویزا گروپ را حتما مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه رویزا گروپ باشید.

تحصیل در کشور های اروپایی:

کشور های اروپایی در زمینه تحصیلات جز تاپ ترین کشور های دنیا به شمار میروند. تحصیلات در این کشور ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید جالب باشد بدانید کشور های که جز اتحادیه اروپا هستند، همگی موظف هستند تا از یک متد تحصیلی استفاده کنند. اما در این بین مسائلی وجود دارد که تعیین کننده وضعیت تحصیل برای مهاجرین است. به هر حال در ابتدای راه تحصیل افرادی که مهاجر هستند و قصد دریافت ویزای تحصیلی دارند تفاوت های با مردم خود آن کشور است. داشتن یک تحصیلات اروپایی شاید یک مزیت بسیار بزرگ برای علاقه مندان به تحصیل است. همچنین کسانی که اشتیاق ویژه ای برای تخصص خود هستند این موضوع را صورت کامل درک میکنند و مشتاق به آن هستند. ما در این بخش راه کار ها و پیشنهاداتی را به شما عزیزان میدهیم تا بتوانید بهترین تصمیم در این زمینه را بگیرید.

تحصیل در دانشگاه های اروپایی:

یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در دانشگاه های اروپایی متد خاصی است که در این کشور ها تدریس میشود. بسیاری از افراد نیز به همین دلیل مشتاق به ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی میشود. در واقع میشود گفت دانشگاه های خوب کشور های اروپایی از مدارک بسیار معتبری در سراسر جهان برخوردار هستند. به همین علت مهاجرین زیادی به این کشور ها برای تحصیل مهاجرت میکنند. اما شاید دو موضوع است که باعث میشود بسیاری از افراد در امر مهاجرت تحصیلی ناکام بمانند. موضوع اول بحث هزینه مورد نیاز برای مهاجرت و زندگی و تحصیل است. بسیاری از افراد به همین دلیل که علت آن پایین بودن اطلاعات است از مهاجرت تحصیلی منصرف شوند. مورد دوم هم بی اطلاعی از دانشگاه های معتبر در کشور های اروپایی است. به هر حال قطعا هر دانشگاهی قدرت آموزشی فوق العاده ای را ندارد.

اما راه حل مناسب، انتخاب یک کشور خوب برای مهاجرت تحصیلی افراد است. به خصوص این بخش برای ایرانیان نیز بسیار اهمیت دارد. پیشنهاد ما به افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، کشور رومانی است. کشور رومانی جز کشور های اتحادیه اروپا است. این کشور هم از لحاظ هزینه ها بسیار هزینه کمتری را دارد. هم از لحاظ اعتبار دانشگاه ها، دانشگاه های معتبری دارد. ما حتما در ادامه چند تا از این دانشگاه ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. همچنین در ادامه این بخش بیشتر در مورد تحصیل در رومانی با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. همچنین شما عزیزان میتوانید لینک شده در مورد مهاجرت به رومانی نیز مطالعه کنید.

تحصیل در کشور رومانی
تحصیل در کشور رومانی

تحصیل در رومانی:

رومانی یکی از کشور های است که جز بهترین کشور های اروپایی به شمار میرود به خصوص از لحاظ علمی و آموزشی. همچنین شما عزیزان با دریافت ویزای تحصیلی رومانی، از یک خدمات تحصیلی بسیار عالی بهره مند خواهید شد. همچنین هزینه تحصیل در کشور رومانی نسبت به سایر کشور ها و البته خدمات بسیار با کیفیتی که ارائه میکند کمتر است. این قیمت با توجه به هزینه های تحصیل در دیگر کشور های اروپایی بسیار ارزان و با کیفیت است. پس اگر دنبال پیشرفت و تحصیل هستید، همین حالا میتوانید از رویزا گروپ اقدام به دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در رومانی کنید. در ادامه نیز بیشتر در مورد هزینه زندگی و تحیصل در کشور رومانی با شما صحبت میکنیم.

دانشگاه های رومانی:

کشور رومانی دانشگاه های بسیار خوبی را برای تحصیل دارد. در این بخش به معرفی چند تا از این دانشگاه ها میپردازیم. تمامی این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران هستند.

  • دانشگاه بخارست(Universitatea din Bucuresti)
  • دانشگاه پلی تکنیک بخارست ( Universitatea Politehnica din Bucuresti)
  • دانشگاه پزشکی بخارست ( UMF Carol Davila )
  • دانشگاه فنی بخارست (Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti)
دانشگاه های رومانی
دانشگاه های رومانی

اقامت در رومانی پس از تحصیل:

یکی از روش های دریافت اقامت کشور رومانی، دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. دولت رومانی به مهاجرینی که قصد تحصیل در این کشور رو دارند، یک اقامت دائم در این کشور را نیز میدهد. علت این موضوع نیز اهمیت بسیار بالای تحصیل و علم و دانش در این کشور است. همین موضوع باعث شده است تا مهاجرین بسیار زیادی به مشور رومانی جذب شوند و برای تحصیل به این کشور بیایند. به خصوص در بین ایرانیان نیز این موضوع بسیار دیده میشود.کشور رومانی با این کار قصد دارد تا نیروی کار خبره و ارزشمند را تولید و روانه بازار کار خود کند. در واقع کشور رومانی بسیار به آینده کشور خود اهمیت قائل میشود. پس شما عزیزان میتوانید با تحصیل در رومانی از مزایای بسیار عالی یک کشور اروپایی با هزینه کم بهره مند شوید.

ویزای تحصیلی رومانی
ویزای تحصیلی رومانی

هزینه های تحصیل و زندگی در رومانی:

هزینه تحصیل در رومانی بستگی به رشته دانشگاهی شما نیز خواهد داشت. در واقع شما در رشته های سطح کارشناسی و کاشناسی ارشد بین 2500 تا 5000 یورو در سال هزینه خواهید داشت. همینطور هزینه زندگی شما در سال میتواند چیزی بالغ بر 6000 تا 7000 یورو باشد. در واقع حداکثر مبلغ برای هزینه زندگی و تحصیل در رومانی چیزی حدود 12 هزار یورو خواهد بود. با مقایسه این هزینه با کشور آلمان متوجه تفاوت هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور خواهید شد. هزینه تحصیل در یک کشوری مثل آلمان چیزی بالغ بر 30هزار یورو به صورت سالانه است. این مبلغ تقریبا معادل 6 برابر بیشتر از هزینه زندگی و تحصیل در رومانی است. همین موضوع نشان دهنده پایین بودن هزینه زندگی و تحصیل در رومانی هست. همچنین حداقل درآمد در این کشور برای یک فردی که تخصص خاصی ندارد، حدود 1500 یورو در ماه خواهد بود.

مقایسه هزینه زندگی و تحصیل در رومانی با سایر کشور ها:

  • رومانی:12 هزار یورو
  • انگلیس: 48هزار یورو
  • آلمان: 45 هزار یورو
  • فرانسه: 37هزار یورو

وب سایت مرجع این مقاله، رویزا گروپ است. با ورود به لینک زیر میتوانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

https://rovisagroup.com/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/

نویسنده مطلب: rovisa group

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.