تحصیل در روسیه!

سلام به همه دوستان و بویژه به کسانی که علاقمند به تحصیل در روسیه هستند.

میخوام توی این مطلب موضوعی رو مطرح کنم که بعید می دونم کسی تا بحال در موردش حرفی زده باشه. بله همونطور که از عنوان مشخصه، در مورد تحصیل در روسیه است. چیزی که میخوام بنویسم تجربه چندین سال زندگی من در روسیه است و مشکلاتی که برای متقاضیان تحصیل در روسیه و خانواده هاشون پیش اومده.

قبل از هر چیز باید برای خودتون مشخص کنید چرا باید تحصیل در روسیه رو انتخاب کنید؟؟؟

خب تحصیل در روسیه اولین مزیتش نسبت به کشورهای دیگه ارزونتر بودن و پذیرش راحتتره اونه. ولی آیا ارزشش رو داره؟ به نظر من تحصیل در برخی رشته های خاص در روسیه خیلی هم ارزش داره. مثلا تحصیل در رشته هایی چون زبان روسی، نفت و گاز، هوافضا، ماشین سازی، کامپیوتر و برخی رشته های دیگه. ولی بقیه رشته ها رو اصلا توصیه نمی کنم چون سطح علمیش پایینه و وقت تلف کردن. تازه رشته های فنی رو هم برای خارجیها محدود ارائه می کنند.

ولی حالا به هر دلیلی که دوست دارید در روسیه تحصیل کنید چند تا توصیه بسیار مهم دارم.

گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاههای روسیه مثل آب خوردنه و فقط یکم باید وقت بزارید. نیازی نیست کلی هزینه کنید و پول بی زبون رو تو جیب آژانسهای اعزام دانشجو بریزید. تمام دانشگاهها در روسیه وبسایت دارند و خیلی راحت از طریق وبسایت دانشگاهها و آپلود مدارکتون می تویند به رایگان پذیرش تحصیلی بگیرید.

حالا ممکنه کمی ترس داشته باشید و بگید ما هیچی از روسیه نمیدونیم و اگر بیاییم نمی دونیم چیکار کنیم. خب برای این منظور اگر خواستید می تونید از دانشجویان مقیم روسیه کمک بگیرید و با هزینه ای کمتر ازشون بخواهید که تو کار ثبت نام و گرفتن خوابگاه و این چیزها کمکتون کنند.

پس گول این حرفها که 100 در 100 پذیرش و دریافت بورسیه و این چیزها رو نخورید. خودتون برید برای خودتون از سایت دانشگاه پذیرش بگیرید.

میدونم که این مطلب قطعا به مذاق خیلی ها خوش نمیاد. ولی وقتی خانواده هایی رو دیدم که تو این سالها باهام تماس گرفتند و زندگیشون و پولشون رو به باد دادند وظیفه دونستم این مطلب رو بنویسم.

گرفتن پذیرش از طرق موسسات اعزام دانشجو رو بزارید مرحله آخر. اونم وقتی که حتی بلد نبودید با گوگل و گوگل ترنسلیت کار کنید. که به نظرم کسی که بلد نباشه از اینترنت استفاده کنه و یه چیزی رو گوگل کنه، تحصیل در هر جای دنیا هم بدردش نمی خوره و بهتره بره از اول شروع کنه!

این مطلب مقدمه بود و به مرور تکمیلش می کنم و خاطراتم از گرفتاریهای دانشجوهای ایرانی در روسیه و خانواده هاشون رو کم کم تو پستها بعدی می نویسم براتون.

نویسنده مطلب: Ehsan Shariatmadari

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.