بهترین کشور برای ویزای شینگن

سوالی که شاید هر روز چندین بار از ما پرسیده می شود این است که بهترین کشور برای ویزای شینگن کدام کشور است؟ بهترین پاسخ به این سوال گزینه هیچ کدام است! به طور کلی برای درخواست ویزا شینگن باید مدارک شما تکمیل باشد اما یک سری کشور ها مثل ایتالیا که توریستی تر هستند و همچنین شرایط اقتصادی خوبی ندارند کمی بهتر ویزا صادر میکنند تا توریست بیشتری را به کشور خود وارد کنند. مشخص است کشوری مثل آلمان که توریستی نیست و از طرفی بسیاری از مسافران پس از سفر به این کشور در آنجا ماندگار میشوند، سختگیری ویژه ای در صدور ویزای توریستی دارد. مگر اینکه دعوتنامه قوی و دلیلی برای سفر به این کشور داشته باشید.

بهترین کشور برای اخذ ویزای توریستی شینگن

با توجه به توضیحات بالا میتوان کشور ایتالیا بیشترین ویزا را برای ایرانیان صادر میکند. چنانچه گردش مالی خوبی داشته باشید، تمکن مالی شما بالای ۸۰ میلیون تومان باشد و همچنین سند ملکی و شغل قابل قبولی داشته باشید شانس دریافت ویزا از کشور ایتالیا بالا است. اگر هم از طریف آژانس معتبری اقدام کنید که به سفارت ضمانت بازگشت شما را اعلام کند، شانس شما برای اخذ ویزا بالاتر هست. کشورهای مجارستان و اسپانیا هم با تورهای گروهی که برخی آژانس ها برگزار میکنند و ضمانت بازگشت از شما خواهند گرفت ویزا درقالب تور با آمار قابل قبولی صادر میکند.

به این مسئله هم توجه داشته باشید که پس از برطرف شدن بیماری کرونا، کشورهای اروپایی که اقتصاد آنها به گردشگری وابسته است ( نظیر ایتالیا )، باید برای جذب توریست بیشتر اقدام به تسهیل فرآیند صدور ویزا کنند که امیدواریم این سیاست در قبال توریست‌های ایرانی نیز اعمال شود. البته تسهیل ویزا به این معنا نیست که متقاضیان مدارک و شرایط اولیه را نداشته باشند. اما سختگیری‌های بی دلیل برای صدور ویزا باید تا حدودی کاهش یابد.
راحت‌ترین کشور شینگن برای گرفتن ویزای تحصیلی

اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای عضور اتحادیه شنگن دارید به راحتی میتوانید از هر کشوری که تمایل دارید با توجه به شرایط پذیرش آن کشور اقدام به پذیرش تحصیلی کنید. شرایطی که شما باید برای تحصیل در یک کشور عضو شینگن داشته باشید عبارتند از :

  • آشنایی با زبان و فرهنگ کشور مورد نظر و طی کردن دوره های اموزش زبان مربوطه و اخذ نمره قبولی لازم
  • توانایی پرداخت هزینه های دانشگاه مورد نظر و ارائه مدارک مالی و شغلی خود شما و یا شخصی که تحت تکفل آن ها هستید
  • ارائه نامه پذیرش از یکی از موسسات آموزشی کشور مقصد به نحوی که با زمان وقت مصاحبه سفارت شما منطبق باشد

راحت‌ترین کشور عضو شنگن برای اخذ ویزای کاری

شرایط دریافت ویزای کاری از یکی از کشورهای شینگن شبیه به مورد بالاست و متوانید رد صورت داشتن پیشنهاد و شرایط کامل اقدام به اخذ ویزای کاری کنید. در زمان نوشتن این مقاله بیشترین درخواست ویزای کاری از کشور آلمان است.

  • دریافت و ارائه نامه تایید شده از یک کارفرما در حوزه شنگن
  • ارائه گواهینامه گذراندن دوره های ربان کشور مورد نظر و اخد نمره قابل قبول در این دوره ها و ارائه ان ها
  • داشتن مدارک کاری و تحصیلی مرتبط با شغل درخواستی و ارائه آن به سفارت مربوطه

سخت‌ترین کشور برای ویزای شینگن

برای پاسخ به سوال سخت ترین کشور برای اخذ ویزای شینگن باید بگوییم در حال حاضر تمامی کشورها تقریبا برای صدور روادید شنگن سختگیری خاصی دارند. کشور فرانسه که برای افرادی که ویزای شینگن نداشتند و دعوتنامه هم ندارند، به صورت توریستی به هیچ وجه ویزا صادر نمیکند.

کشور آلمان هم که با توجه به عدم بازگشت بسیاری از مسافران ایرانی بعد از مدت ویزا و ماندن د راین کشور به دلایل مختلف، سختگیری قابل توجهی در زمینه صدور ویزا دارد. پس برای دریافت ویزای آلمان به صورت توریستی برای بار اول شانس شما بسیار پایین است.

کشور اتریش نیز بدون دعوتنامه مختص خود که دعوتنامه الکترونیک نام دارد خیلی کم ویزا صادر میکند. برای اخذ ویزای هلند نیز برای بار اول اثدام نکنید چون مانند کشور هایی که گفته شد شانس دریافت ویزا از هلند کم است.

قصد نا امید کردن شما را نداریم اما سعی کنید از کشوری برای اخذ ویزا اقدام کنید که شانس بیشتری برای دریافت ویزا داشته باشید. پس از دریافت ویزا و ورود به این کشور میتوانید آزادانه به کل کشورهای شینگن سفر کنید و از هر کشوری خواستید خروج کیند. مهمترین هدف شما اخذ ویزای شینگن باشد و نه ورود به کشور خاصی!

نویسنده مطلب: okvisa.ir

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.