برای مهاجرت به آلمان چقدر پول لازم است؟

مسائل مالی همیشه یکی از چالش‌های اصلی در اتخاذ هر تصمیم جدید است. بویژه برای مهاجرت به یک کشور جدید حساب و کتاب میزان درآمد و هزینه‌ها می‌تواند کمک بزرگی باشد. ما در این مقاله به هزینه‌های اخذ اقامت آلمان اشاره خواهیم کرد. بسته به هدفی که برای مهاجرت به آلمان  انتخاب می کنید، هزینه های مختلفی را نیز باید بپردازید. راه‌های کم هزینه‌تر ولی طولانی‌تر و پر ریسک‌تر مهاجرت به آلمان عبارتند از ویزای تحصیلی و ویزای کاری. این در حالی است که در پروسه های اقامتی مانند بلوکارت می‌توانید ظرف مدتی کوتاه یعنی ۲۱ ماه اقامت این کشور را اخذ کنید.

ولی مهمترین نکته در پروسه آلمان داشتن وکیل مهاجرتی خوب است. اگر به تنهایی و بدون مشاوره و راهنمایی وکلای مهاجرتی اقدام به مهاجرت به این کشور کنید، قطعا با مشکلات زیادی روبه رو خواهید شد. برای اینکه احتمال ریجکت شدن خود را کم کنید باید پرونده ای کامل و دقیق ارائه دهید و از قوانین اقامتی به روز آگاهی داشته باشید تا در مسیر درست حرکت کنید. موسسه حقوقی سایرس،معتبرترین موسسه در زمینه اخذ اقامت اروپا، اطلاعت لازم در زمینه اقامت کارآفرینی آلمان و بلوکارت آلمان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تنوع شرایط اقامت در آلمان

آلمان قطب اقتصادی جهان است همچنین تنوع پکیج های اقامتی آلمان،اقامت بلوکارت آلمان برای مثال، به خصوص در حوزه ویزای کار بالا است. بنابراین مهاجرت تعداد زیادی از مردم به این کشور امری کاملا طبیعی است. کشور آلمان فرصت‌های بیشماری را پیش روی قشرهای مختلف نظیر دانشجویان، علاقه مندان به کسب و کار، کارآفرینان و همچنین تجار می‌گذارد. شما با هر شرایطی می‌توانید به شرط آشنایی با راه‌های اقامتی به آلمان مهاجرت کنید. پیش از اقدام برای دریافت اقامت باید تصمیم بگیرید که کدام پکیج پیشنهادی تطبیق بیشتری با شرایط شما دارد.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

یکی از روش های اخذ اقامت آلمان اقدام به اخذ مهاجرت تحصیلی آلمان است. هزینه تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا به مراتب بالاتر از کشورهایی مانند آلمان است که تحصیلات رایگان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. البته دانشگاه‌های آلمان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. دانشگاه‌های دولتی رایگان و دانشگاه‌های خصوصی شهریه‌ای حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو از دانشجویان اخذ می‌کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان بسته به رشته و مقطع تحصیلی سالیانه حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو به اضافه هزینه‌های زندگی حداقل ۴۰۰ یورو در ماه برآورد می‌شود.  برای اخذ ویزای بورسیه تحصیلی آلمان نیز متقاضی باید اثبات کند که توان پرداخت هزینه های زندگی در آلمان را دارد. در نتیجه باید ۸ الی ۹ هزار یورو برای ۳ ماه در حساب خود داشته باشد تا تمکن مالی لازم را نشان دهد. دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند ۱۰ ساعت در هفته و مقطع دکترا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و تا حدی هزینه های خود را پوشش دهند.

اقامت در آلمان از طریق کار

آلمان برای جذب نیروی متخصص خارجی، امکانات مختلفی را در اختیار آنها قرار می دهد. نیروی متخصص می تواند از طریق ویزای جستجوی کار، پیشنهاد شغلی و یا بلوکارت وارد خاک آلمان شده و در این کشور کار و زندگی کنند. اگر از طریق ویزای جستجوی کار یا همان ویزای کار آلمان به این کشور وارد می شوید باد بتوانید تا پیدا کردن شغلی مناسب هزینه های زندگی را پرداخت کنید و ۹ هزار یور تمکن مالی داشته باشید.

برای گرفتن وقت سفارت باید به صورت اینترنتی اقدام کنید. نوبت گرفن نیز پروسه ای زمانبر است. به یاد داشته باشید که ارائه مدارک لازم و درست برای سفارت آلمان اهمیت زیادی دارد بنابراین در جمع آوری مدارک و اخذ تاییدات لازم دقت کافی داشته باشید. در پر کردن فرم های مربوطه نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه خود را صحیح وارد کنید تا کارتان به تعویق نیفتد.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید اقامت آلمان را اخذ کنید، اقامت کارآفرینی آلمان است. برای ثبت شرکت در آلمان به سرمایه اولیه ۲۵ هزار یورو نیازمندید. علاوه بر هزینه ثبت شرکت باید هزینه های مربوط به وکلای مهاجرتی را نیز پرداخت کنید. بسته به نوع شرکتی که ثبت می‌کنید، شرایط متفاوتی را برای دریافت تسهیلات و خدمات خواهید داشت. همچنین باید مالیات فعالیت های شرکت را نیز به دولت آلمان پرداخت کنید.

میزان درآمد نیروی کار پس از اقامت در آلمان

کمترین میزان حقوق کارگر در آلمان ساعتی ۸ یورو است که معادل ۳۰ هزار یورو در سال و برای مهندسان معادل ۴۰ الی ۵۰ هزار یور در سال خواهد بود. البته درآمد دریافتی شما به سابقه کاری و تخصص شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال مهندسانی که سابقه کاری زیادی دارند می توانند ماهیانه ۵ ال ۶ هزار یورو نیز حقوق بگیرند. در ادامه به میزان حقوق برخی مشاغل پرطرفدار در آلمان اشاره خواهیم کرد:

  1. معمار: ۳۳ هزار یورو
  2. مدیر پروژه: ۵۳ هزار یورو
  3. مدیر: ۸۰ هزار یورو
  4. مدیر بازاریابی: ۶۲ هزار یورو
  5. مهندس برق: ۴۵ هزار یورو
  6. مدیر IT: 89 هزار یورو
  7. مدیر توسعه کسب و کار: ۵۷ هزار یورو

آیا همچنان به اخذ اقامت آلمان فکر می کنید؟ اگر تصمیم گرفتید که از طریق بلوکارت یا کارآفرینی اقامت آلمان را اخذ کنید با مشاورین سایرس  در تماس باشید. با اخذ اقامت موقت می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید و از تسهیلات مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال برای کار و زندگی در این کشور محدودیت زمانی نخواهید داشت.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.