آیلتس آکادمیک می خوای یا جنرال ؟‌

خوب قرار بود براتون از تفاوت های آیلتس جنرال و آکادمیک بگم. خوب اول باید ببینین شما به کدومش نیاز دارین؟

اگه برای مهاجرت می خواین آیلتس بگیرین قراره برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنین یا مهاجرت شغلی ، مسلمه که برای مهاجرت تحصیلی به آیلتس آکادمیک احتیاج دارین و برای مهاجرت کاری به آیلتس جنرال .

خوب نکته اول اینه که طرز نمره دهی در این دو آزمون متفاوته و نکته بعد اینه که تفاوت اساسی آیلتس جنرال با آیلتس آکادمیک بیشتر تو بخش امتحان های خواندن (یا همون درک مطلب )و نوشتاری دیده می شه.

متن هایی که در امتحان آکادمیک میاد از مجلات و ژورنالهای تخصصی انگلیسی گرفته می شه در حالیکه متون آیلتس جنرال از مجلات و ژورنالهای عمومی انگلیسی انتخاب می شن .

در مورد امتحان نوشتاری هم فقط یکی از امتحاناتش تفاوت مشخصی داره . اگه یادتون باشه تو مطالب قبل گفتیم که در این بخش دو تا متن باید بنویسیم . حالا ما منظور نظرمون اون متن ۱۵۰ کلمه ای و کوتاهتره .

تو آیلتس آکادمیک به ما یک شکل خاص مثل یه چارت یا دیاگرام یا جدول میدن که اون رو توضیح بدیم ولی تو آیلتس جنرال ازمون می خوان یه نامه بنویسیم ، یه نامه تشکر مثلا .

درحقیقت نمره آیلتس آکادمیک نشون میده شما چقدر برای تحصیل در یک دانشگاه در یک کشور دیگه به زبان انگلیسی آمادگی دارین ، در صورتیکه نمره آیلتس جنرال توانایی شما برای زندگی و کار در یه کشور دیگه رو تایید می کنه .

حالا شما بر اساس هدفتون به کدوم یکی از این دو نیاز دارین ؟‌

نویسنده مطلب: عاطفه آقایی نژاد

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.