چگونه می توان در خارج از کشور دنبال کار بگردیم؟

ایرانیان برای استخدام در بهترین کشور ها دو روند را می توانند در پی گیرند:

کاریابی به تنهایی:

برخی از متقاضیان کار در خارج از کشور به دلیل صرفه جویی در هزینه های خود، ترجیح می دهند که امر کاریابی را خود به تنهایی و بدون نیاز به وکیل مهاجرت انجام دهند. بنابراین لازم است متقاضی خود نسبت به یادگیری شرایط کاریابی، قوانین کار در کشورهای مختلف، مشاغل مورد نیاز، الزامات شغلی و … اطلاعات لازم را کسب کنند. در این خصوص می توانید به سایت های مهاجرتی و یا سایت های تخصصی مهاجرت کاری مراجعه کنید. با مطالعه مقالات تخصصی در خصوص قوانین کاری کشوری که مد نظر دارید و شرایط و الزامات نیروهای کار مورد نیاز ممکن است بتوانید به تنهایی امر کاریابی را انجام دهید. اما به احتمال زیاد مقالات رایگانی که مطالعه می کنید، پاسخ تمام سوالات شما نباشد. در این خصوص برخی از شرکت های مهاجرتی پکیج های تخصصی راهنمام کاریابی در خارج از کشور را نیز تهیه کرده اند. هزینه تهیه این پکیج ها معمولا نسبت هزینه حق الوکاله بسیار کمتر است. برای تهیه این پکیج ها بهتر است از اعتبار موسسه مطمئن شوید و نمونه ویزاهایی که توسط وکلای این موسسه اخذ شده است را مشاهده کنید. یکی از پکیچ های مطرح در این زمینه راهنمای گام به گام کاریابی خارج از کشور با تدریس استاد ملک پور است.

کاریابی به کمک وکیل مهاجرتی :

قطعا انتخاب بهترین کشور برای کار و زندگی یکی از مهمترین مسائل در ابتدای مسیر کاریابی است. چرا که انتخاب اشتباه سبب از دست رفتن وقت، هزینه و شانس های کاریابی دیگر شما خواهد شد. مراجعه به یک وکیل مهاجرتی معتبر و مطمئن برای افرادی که می خواهند کار خود را با درصد اطمینان بیشتری انجام دهند، راه حل بهتری است. البته باز هم شناخت وکیل مهاجرتی معتبر بسیار مهم است.

انواع روش های مهاجرت کاری:

خود اشتغالی: افرادی که شغلشان وابسته به داشتن کارفرمایی نمی باشد می توانند از این طریق اقدام کنند. این افراد می بایست این مساله که از راه خود اشتغالی قادر به درآمدزایی هستند را به اثبات برسانند.

دریافت پیشنهاد شغلی: اگر فرد موفق شود، پیش از ورود به کشور یا در هنگام حضور در کشور مقصد یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کند از طریق ویزای جاب آفر می تواند اقدام کند. این روش کار در همه کشورها به شرط داشتن شرایط لازم وجود دارد.

ویزای جستجوی کار:کشورهایی که این ویزا را دارند به متقاضیان کار اجازه می دهند برای مدت زمان مشخصی وارد کشور شده و به جستجوی کار بپردازند. مانند کشورهای آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی . در این کشورها برای ورود نیاز به داشتن پیشنهاد کار نیست.

نویسنده مطلب: mie jobs

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.