چگونه جاب آفر بگیریم؟

افراد بسیاری باهدف ساختن آینده‌ای بهتر، کسب جایگاه اجتماعی و موقعیت شغلی مطلوب و همچنین بهره‌مندی از امکانات دولتی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت از ایران، مهاجرت کاری است. مسئله مهمی که در اقدام از روش کاری وجود دارد، این است که چگونه جاب آفر بگیریم؟ در ادامه به بررسی مدارک موردنیاز و شرایط اخذ آن خواهیم پرداخت.

مهاجرت کاری

مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادا به دلیل داشتن اقتصاد پویا، امنیت بالای شغلی، پیشرفت در کار و بهره‌مندی از خدمات شهروندی از اهداف بسیاری از افراد است. از روش‌های متعددی می‌توان مهاجرت کرد. بهترین، تضمین‌شده‌ترین و درعین‌حال سخت‌ترین روش مهاجرتی، مهاجرت کاری است. مهاجرت کاری به سه صورت امکان‌پذیر است.

  • مهاجرت کاری اسکیل ورکر (بر پایه مهارت و تخصص)
  • مهاجرت کاری جاب سیکر (جستجوی کار)
  • مهاجرت کاری از طریق گرفتن جاب آفر (پیشنهاد شغلی)

روش اسکیل ورکر

در این روش مهاجرتی، فرد با توجه به مهارت و تخصصی که دارد امتیازبندی می‌شود. قبول شدن در این سیستم که درواقع شایسته‌سالاری است، بسیار سخت بوده و پروسه‌ای طولانی را در پیش دارد. نفرات با بالاترین امتیازات موفق به دریافت موقعیت شغلی خواهند شد.

روش جاب سیکر

در این روش فرد با داشتن ویزای جستجوی کار می‌تواند به مدت شش ماه در کشور موردنظر اقامت داشته و به دنبال موقعیت شغلی با کارفرمای خارجی بگردد؛ ولی در این مدت اجازه کار ندارد.

جاب آفر

جاب آفر به معنی داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای خارجی است. مهاجرت کاری به کشورهای خارجی از این طریق سختی زیادی در پیش نخواهد داشت و پروسه‌ای نهایت یک‌ساله است. برای دریافت پیشنهاد کار می‌بایست ابتدا موقعیت شغلی را پیدا نموده و سپس جاب آفر بگیرید.

چگونه جاب آفر بگیریم؟

سختگیری اداره مهاجرت در انجام این پروسه به دلیل اطمینان یافتن از این مسئله است که  کارفرمایان تنها به دلیل کمک درزمینهٔ مهاجرت و اخذ اقامت به متقاضیان اقدام به اخذ نیروی خارجی نمی‌کنند. کارفرما موقعیت شغلی موردنظر را به همراه جزئیات کامل شامل شرح وظایف شغلی، تعداد ساعات کاری، حقوق و دستمزد و… در سایت‌های معتبر کاریابی خارجی آگهی می‌دهد.

متقاضی پس از انجام توافق‌های اولیه با کارفرما جهت اخذ موقعیت شغلی برای اخذ ویزا، می‌بایست از اداره کار تأییدیه داشته باشد که این خود شامل مراحل متعددی ازجمله ارائه مدارکی مبنی بر اینکه کارفرمای به مدت شش ماه آگهی داده و موفق به اخذ نیروی کار از میان داوطلبان داخلی نشده است.

تایید درستی پیشنهاد کار کارفرما در حدود شش ماه طول می‌کشد. در این فاصله متقاضی می‌بایست نسبت به تکمیل مدارک ویزا و همچنین مدارک زبان با نمره موردنظر اقدام نماید.

مراحل گرفتن جاب آفر

اخذ جاب آفر و داشتن پیشنهاد شغلی رسمی نیازمند جستجوی کارفرمای خارجی است. برای انجام این کار این مراحل به شرح زیر هستند.

جستجوی کار

اولین مرحله برای اخذ ویزای کاری، گرفتن جاب آفر است. جستجوی کار در کشورهای خارجی، پیدا کردن یک جایگاه شغلی در یک شرکت معتبر با کارفرمای معتبری که تبعه کشور مقصد باشد، از مراحل اساسی انجام این کار است.

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

بهترین راه برای پیدا کردن کار، جستجو در وب‌سایت‌های کاریابی است. وب‌سایت‌های جستجوی کار در کانادا و سایت کاریابی ایندید Indeed کانادا از معتبرترین وب‌سایت‌ها برای پیدا کردن موقعیت شغلی در کانادا هستند. معتبرترین مرجع برای پیدا کردن موقعیت شغلی در کشورهای اروپایی، سایت کاریابی گلسدور Glassdoor اروپا می‌باشد.

برای این کار بهتر است در وب‌سایت‌های کاریابی حساب کاربری بسازید؛ با پر کردن اطلاعات مربوطه شامل تخصص، مدارک تحصیلی، گواهی‌نامه‌ها و… و یا بارگذاری رزومه کاری حساب کاربری را تکمیل نمایید.

سپس با جستجو در میان موقعیت‌های شغلی مرتبط و یا موقعیت‌هایی که وب‌سایت به متقاضی پیشنهاد می‌دهد، جایگاه موردنظر را بیابید. سپس نامه درخواست موقعیت شغلی و همچنین رزومه خود را برای کارفرما و شرکت موردنظر ارسال نمایید.

نویسنده مطلب: ویزا نیو

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.