چرا تحصیل در آمریکا ؟

چرا تحصیل در آمریکا ؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید چرا آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است.

ایالات متحده آمریکا که پیشرو جهانی در زمینه فناوری ، رسانه ، تجارت و توسعه اقتصادی است ، هر ساله پذیرای تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی است . در واقع ، ایالات متحده 1.1 میلیون دانشجوی بین المللی را جذب می کند که 24 درصد از کل دانشجویانی است که برای ادامه تحصیل ، خارج از کشور انتخاب می کنند .

آیا به تحصیل در ایالات متحده فکر می کنید ؟ اجازه دهید مرور کلی ما در مورد اینکه چرا باید تحصیل در آمریکا را در نظر بگیرید به شما در تصمیم گیری کمک کند .

چرا تحصیل در آمریکا ؟ کیفیت آموزش برتر

چه کسی می تواند وانمود کند که هرگز در مورد دانشگاه هاروارد ، دانشگاه MIT ، دانشگاه کلمبیا یا دانشگاه ییل چیزی نشنیده است ؟ اکثر دانشگاه های برتر آمریکا در سرتاسر جهان نام آشنا هستند .

آموزش و پرورش آمریکا به طور مداوم در رتبه های بین المللی و نظرسنجی های کیفیت امتیاز بالایی کسب می کند . به عنوان مثال ، 25 دانشگاه از 50 دانشگاه برتر جهان در ایالات متحده مستقر هستند . مؤسسه فناوری کالیفرنیا از نظر امتیاز کلی در رتبه دوم جهان قرار دارد و دانشگاه استنفورد در رتبه چهارم قرار دارد . دانشگاه های ایالات متحده 7 رتبه از 10 مکان برتر را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده تسلط و شهرت آمریکا در آموزش عالی است . ایالات متحده همچنین در نظرسنجی دانشگاه  بر اساس منابع  ، محیط سیاست، پیوندهای بین المللی و تحقیقات ، رتبه اول را کسب کرد .

دانشجویان دانشگاه های آمریکا این امکان را دارند که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، حرفه ای و دکترا ، تقریباً در هر زمینه موضوعی یا رشته حرفه ای ، تحصیل کنند .

چرا تحصیل در آمریکا ؟ الگوی آموزش عمومی برتر

برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی آمریکا بر اساس مدل آموزش عمومی است ، به این معنی که دانش آموزان ملزم به رعایت استانداردهای آکادمیک پایه در طیف وسیعی از زمینه های تحصیلی عمومی مانند نوشتن ، خواندن و سواد عددی هستند . دانش‌آموزان موضوعاتی را می‌گذرانند که لزوماً مرتبط با رشته تخصصی آنها نیست ، و فارغ‌ التحصیلانی را ایجاد می‌کنند که تحصیلات گسترده ‌تری داشته باشند و طیف وسیع‌ تری از مهارت‌های انتقادی داشته باشند .

دانش‌آموزان برای تحصیل در آمریکا یک مدرک لیسانس را در یک زمینه تحصیلی عمومی ، مانند هنر یا علوم ، که در آن باید یک حوزه تخصصی را که به عنوان ” رشته اصلی ” خود شناخته می ‌شود نامزد کنند ، تکمیل می‌کنند . شما همیشه این گزینه را خواهید داشت که رشته خود را تغییر دهید ، مشروط بر اینکه شرایط اعتبار برنامه تحصیلی خود را داشته باشید . اعتبار مورد نیاز برنامه تحصیلی شما این آزادی در انتخاب و تعامل با حوزه‌های مختلف مورد علاقه ، طیف وسیعی از امکانات را به روی دانش‌آموزان باز می ‌کند و آنها را قادر می ‌سازد تا مهارت‌های تکمیلی را توسعه دهند تا به آنها برتری منحصربه‌ فردی در بازار کار همیشه رقابتی بدهد .

این مدل آموزشی همچنین فشار را از دانش‌آموزان در تعیین مسیری که می‌خواهند به طور حرفه‌ ای دنبال کنند تا زمانی که به بلوغ تحصیلی دست یافته و درک بهتری از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشند ، از بین می ‌برد .

چرا تحصیل در آمریکا ؟ بورسیه ها و جوایر متعدد

هزینه تحصیل در آمریکا نسبت به سایر مقاصد تحصیلی جهان بسیار بالاتر می باشد . اما نگران نباشید ! با توجه به انواع بورسیه ها و کمک های ارائه شده اتوسط بخش دولتی و خصوصی بخش قابل توجهی از این هزینه ها قابل جبران است . خود را در مورد انواع بورسیه ها و هر نوع کمک مالی دیگری که در دسترس شماست انجام دهید . راه های زیادی برای درخواست شما وجود دارد ؟ فقط خود را به نوع خاصی از بورس تحصیلی محدود نکنید ، برای همه مواردی که واجد شرایط هستید درخواست دهید . جستجو پس از دریافت پذیرش در مؤسسه متوقف نمی شود ، بورس ها و جوایزی به دانش آموزانی که هر ترم به خوبی کار می کنند ، اعطا می شود ، آنها را نیز هدف قرار دهید .

درک فرهنگ آمریکایی

بر کسی پوشیده نیست که فرهنگ آمریکایی به شدت بر فرهنگ پاپ ، نگرش ها و ارزش های اجتماعی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است . علاوه بر رواج جهانی هالیوود و برندهایی مانند مک‌دونالدز و گپ ، وجود اصطلاح « آمریکایی ‌سازی » تنها نشان می‌دهد که ایده‌های فرهنگ آمریکایی واقعاً چقدر گسترده و تأثیرگذار هستند .

چه به دنبال با تحصیل در آمریکا باشید و چه به دنبال تأیید آنچه در تلویزیون دیده می شود ، برای دانش آموزان کاملا منطقی است که در ایالت ها جمع شوند تا خودشان فرهنگ آمریکایی را تجربه کنند . با انجام این کار ، دانش آموزان یک دیدگاه بین المللی منحصر به فرد ایجاد می کنند و در موقعیت بهتری برای درک دنیای اطراف خود به روشی بسیار پیچیده تر خواهند بود . ناگفته نماند که آنها می توانند تعدادی از تصورات غلط فرهنگی در مورد آمریکا را از طریق تجربیات شخصی خود از بین ببرند .

چرا تحصیل در آمریکا ؟ چشم انداز فارغ التحصیلی روشن

بسیاری از شهرهای آمریکا با طیفی از فرصت های شغلی موجود در تقریباً هر بخش ، قطب های بین المللی کلیدی در بیشتر زمینه های حرفه ای از جمله رسانه و ارتباطات ، تجارت ، امور مالی ، اقتصاد و تحقیقات هستند . ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی جهانی شناخته می شود و تعدادی صادرات کلیدی مانند الکترونیک ، وسایل نقلیه ، هواپیما و مواد شیمیایی دارد . بخش رسانه ای این کشور همچنین قوی ترین بخش در جهان است و رسانه های آمریکایی ، صنایع فیلم و تلویزیون از مخاطبان جهانی برخوردار هستند و به شدت در روندهای فرهنگی و اجتماعی جهانی تأثیرگذار هستند . ایالات متحده همچنین بزرگترین اقتصاد جهان است و تا سپتامبر 2019 ، نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش یافت که کمترین میزان در 50 سال گذشته است .

آموزش بین المللی دارایی کلیدی برای رزومه هر فارغ التحصیل است که مهارت های ابتکار، سازگاری و استعداد تحصیلی را برای کارفرمایان نشان می دهد . مدارک تحصیلی عالی آمریکا در سراسر جهان بسیار مورد توجه است و بدون شک از نظر هر کارفرمایی به شما یک مزیت بین المللی منحصر به فرد می دهد .

مکان های خیلی زیاد برای مشاهده

بنابراین ، احتمالاً از تماشای فیلم های هالیوود ، به ویژه شهرهایی مانند نیویورک و شیکاگو ، آمریکای زیادی را دیده اید . اما آیا از خود پرسیده اید که واقعاً زندگی در این شهرهای معروف به عنوان یک دانشجو چگونه است و چرا تحصیل در آمریکا ؟ زمان زیادی برای کاوش و یافتن مکان‌های جالب برای خوردن ، نوشیدن ، خرید و سرگرمی خواهید داشت که گردشگران از آن‌ها اطلاعی ندارند – این مکان‌هایی هستند که فقط مردم محلی می‌دانند ! این بدان معنا نیست که نباید مناظر معروفی مانند مجسمه آزادی یا کاخ سفید را ببینید . در واقع ، آنها می توانند هر روز بخشی از سفر شما به کلاس شوند – فقط تصور کنید !

افراط و تفریط زیاد

آمریکا کشوری بسیار بزرگ است که به این معنی است که چیزهای زیادی برای تجربه وجود دارد ، اما همچنین طیفی از نگرش ها و باورها وجود دارد . این امر آمریکا را به کشوری بسیار پیچیده تبدیل می کند ، حتی اگر احساس کنید همه آن را در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیده اید . به عنوان مثال ، کالیفرنیا به عنوان مترقی و لیبرال شناخته می شود ، در حالی که نشویل نسبتاً محافظه کار و سنتی در نظر گرفته می شود . در همین حال موسیقی ، غذا و شیوه زندگی نیز کاملا متفاوت خواهد بود . بنابراین ، اگرچه ممکن است به نظر برسد که چیزهای زیادی در مورد ایالات می‌دانید ، همیشه چیزهای بیشتری برای کشف کردن وجود دارد .

با توجه به موارد گفته شده پاسخ به سوال چرا تحصیل در آمریکا ؟ کاملا مشخص است . بنابراین اگر این رویا را در سر می پرورانید و برای رسیدن به این مهم به کمک و همراه  نیاز دارید ، کافیست با موسسه اعزام دانشجو Studyunique به شماره تماس ( 02188679874 , 02191008008 ) تماس گرفته و از مشاوره رایگان یا تخصصی مشاورین خبره این موسسه بهره مند گردید .

یکی از خدماتی که این موسسه ارائه می دهد اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا و اخذ اقامت دائم آمریکا می باشد که شما به راحتی می توانید برای رسیدن به این مهم از تخصص موسسه اعزام دانشجو Studyunique بهره مند گردید .

منبع : hamyarwp

نویسنده مطلب: sahar imanpoor

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.