ویزای توریستی کانادا: شرایط، هزینه و اخذ ویزا – حامی مهاجر

ویزای توریستی کانادا، ویزایی است که یک فرد با داشتن آن می‌تواند از امکان اقامت موقت در کشور کانادا بهره‌مند شود. این ویزا می‌تواند مورد استفاده افرادی قرار بگیرد که به منظور توریستی، دیدار اقوام خود و یا انجام کارهای دیگر، نیاز به اقامت موقت در این کشور دارند.

کانادا یکی از جذاب‌ترین کشورهای دنیا برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویان می‌باشد. در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی جاذبه‌های توریستی کشور کانادا بپردازیم، چنانچه با شناخت این جاذبه‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، تصمیم خود را برای سفر توریستی به کانادا گرفتید در ادامه نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا، انواع آن و هزینه‌های دریافت آن را به شما توضیح خواهیم داد. با موسسه حامی مهاجر همراه باشید.

در این نوشته موارد زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • آشنایی با جاذبه‌های توریستی کشور کانادا
  • ویزای توریستی کانادا چیست و مدت اعتبار آن چقدر است؟
  • شیوه دریافت ویزای توریستی تضمینی کانادا
  • مدت زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا
  • ویزای توریستی تضمینی کانادا
  • شیوه دریافت ویزای توریستی کانادا با دعوت‌ نامه
  • تمکن مالی ویزای توریستی کانادا
  • نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا
  • چگونگی کار با ویزای توریستی کانادا

آشنایی با جاذبه‌های توریستی کشور کانادا

اگر علاقه‌مند به گردش در طبیعت و دیدن جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده هستید، کانادا به چندین دلیل بهترین کشور برای سفر توریستی است. نیاگارا مرتفع‌ترین آبشار جهان با منظره‌ای شگفت‌انگیز در این کشور قرار دارد.

اگر علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی و اسکی هستید، مناطق سردسیر Mont Tremblant با نوع پوشش گیاهی خاص خود یکی از بهترین نقاط دنیا برای این کار است.

اگر به حیوانات و طبیعت‌های خاص و منحصر به فرد علاقه دارید، دیدن خرس‌های قطبی چرچیل در مانیتوبا و وال‌های غول‌پیکر در آب‌های شبه جزیره توفینو تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. چنانچه به ورزش‌های آبی، دریاچه‌ها و گردش در سواحل اقیانوس‌ها علاقه‌مند هستید، همه چیز در کانادا کنار هم گذاشته شده است و علاقه‌مندان به صخره‌نوردی و کوه‌نوردی نیز می‌توانند در کوهستان‌های صخره‌ای اعجاب‌انگیز این کشور خاطرات تکرار نشدنی برای خود خلق کنند.

کانادا کشور پارک‌های جنگلی است، علاقه‌مندان ماجراجویی در طبیعت می‌توانند در چندین پارک جنگلی شگفت‌انگیز همچون پارک ملی بنف (Banff) ، گرو مورن (Gros Morne) ، الگون و یوهو (Yoho) گردش کنند و با قطار شیشه‌ای از تورنتو به ونکور سفر کنند. همچنین علاقه‌مندان به عکاسی و هنر نیز در بهشتی از چشمه‌های این کشور، مناطق تاریخی مونترآل و برج سی ان شهر تورنتو می‌توانند چشم‌گیرترین مناظر را به ثبت دوربین خود برسانند.

بیشتر بدانید: اخذ ویزای شینگن تضمینی

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا (visitor visa) یا ویزای اقامت موقت کانادا یک سند رسمی است که از جانب دولت کانادا صادر شده و به پاسپورت شما چسبانده می‌شود. این سند نشان می‌دهد که شما شرایط لازم برای ورود به کشور کانادا احراز کرده‌اید.

این ویزا مخصوص کسانی است که می‌خواهند به مدت محدود در کانادا اقامت داشته باشند و بیشتر توسط گردشگران و اشخاصی که برای دیدار خانواده خود به کانادا مسافرت می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما گاهی اوقات نیز برای استفاده از فرودگاه‌های کانادا به منظور سفر به سایر کشورهای جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید: تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

اکثر گردشگران می‌توانند به وسیله این ویزا تا 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند. هنگامی که وارد کشور شدید، مامور خدمات مرزی می‌تواند اجازه اقامت شما بیشتر یا کمتر از 6 ماه را صادر کند، در این صورت مامور مربوطه زمان خروج از کشور را بر روی پاسپورت شما درج خواهد نمود یا حتی ممکن است به شما سندی داده شود که  Visitor recordنام دارد و زمانی خروج شما از کشور بر روی آن ثبت شده است.

اگر مهر زمان خروج بر روی پاسپورت شما درج نشود، فقط می‌توانید 6 ماه پس از زمان ورود و یا فقط تا زمان منقضی شدن پاسپورت در کانادا اقامت داشته باشید. در صورت احتیاج به این مهر و احتیاج به اقامت بیشتر در فرودگاه به کیوسک مامور سرویس مرزی مراجعه نمایید.

بیشتر بدانید: تحصیل در کانادا

افراد واجد شرایط برای دریافت ویزای توریستی کانادا

فقط کسانی می‌توانند ویزای توریستی کانادا را دریافت کنند که دارای شرایط زیر باشند :

  • داشتن مدرک معتبر برای مسافرت مانند پاسپورت
  • داشتن وضع سلامتی مناسب
  • نداشتن سوابق جنایی یا محکومیت‌های مربوط به مهاجرت
  • اثبات این موضوع به مامور مهاجرت که شما در کشور خود وابستگی‌هایی دارد که شما را ملزم به بازگشت می‌کند. (مثل کار، خانه، دارایی یا خانواده)
  • قانع کردن مامور مهاجرت به این موضوع که پس تمام شدن گردش خود، کشور کانادا را ترک خواهید کرد.
  • داشتن پول کافی برای اقامت: میزان پول مورد نیاز شما بسته میزان اقامت شما و محل اقامت متفاوت خواهد بود.
  • همچنین ممکن است که به تست سلامت پزشکی و ارائه دعوت‌نامه از کسانی که در کانادا زندگی می‌کنند، نیز احتیاج باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تور سفارت کانادا یا همان انگشت نگاری سفارت کانادا در باکو، ترکیه، ارمنستان را بخوانید.

نویسنده مطلب: حامی مهاجر

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.