همه چیز درباره مهاجرت به فرانسه و انواع ویزای مهاجرتی فرانسه

مهاجرت به فرانسه و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و در نهایت دریافت یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا یکی از اهداف هر کسی است که قصد مهاجرت از کشور خود را دارد. فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود.

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود و سبک زندگی مرفه و لوکس را برای ساکنین شهرهای مختلف کشور فراهم شده است. اقیانوس اطلس شمالی در سمت غرب کشور فرانسه قرار دارد که باعث شده است زیباترین مناظر طبیعی در شهرهای ساحلی این منطقه به وجود بیایند.

این کشور از سمت شرق با کشورهای سوئیس، ایتالیا، و آلمان همسایه است و از شمال شرقی به بلژیک راه دارد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود. این کشور دارای جاذبه‌های طبیعی ساحلی در قسمت‌های شمالی و غربی و همچنین بخش‌های کوهستانی، به ویژه کوه‌های آلپ در بخش شرقی است. علاوه بر صنعت توریسم، سایر صنایع کشور فرانسه در جهان دارای رتبه‌های عالی هستند.

در این مقاله ابتدا به طور مفصل درباره کشور زیبای فرانسه صحبت میکنیم و در ادامه شرایط دریافت انواع ویزای مهاجرت به فرانسه مانند ویزای شینگن کاری و ویزای تحصیل در فرانسه را برایتان شرح میدهیم.

آشنایی با کشور فرانسه قبل از مهاجرت

قبل از مهاجرت به فرانسه و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و انتخاب یکی از شهرهای کشور فرانسه برای اقامت و زندگی بهتر است با این کشور زیبا آشنا شویم .در ادامه با مشخصات کلی فرانسه آشنا میشویم :

نام انگلیسی: France
نام عربی: فرنسا
پایتخت: پاریس
قاره: اروپا
نوع حکومت و ساختار سیاسی: جمهوری فرانسه / حکومت متمرکز نیمه ریاستی
زبان‌های رسمی: فرانسوی
زبان‌های رایج: زبان برتون / آلزاسی / انگلیسی
واحد پول: یورو؛ یک یورو، معادل ۱۴/۱ دلار آمریکا (قبل از یورو، واحد پول فرانسه معادل فرانک بود)
تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۶۵
جمعیت: ۶۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸
منطقه زمانی: GMT+2 . UTC +1
دامنه اینترنتی: GMT+2 . UTC +1
پیش شماره تلفن: ۰۰۳۳

جغرافیای کشور فرانسه
آب و هوای کشور فرانسه
شهرهای مهم و دیدنی فرانسه

۱- پاریس | Paris
۲- لیون | Lyon
۳- نیس | Nice
۴- مارسی | Marseille
۵- بوردو | Bordeaux
۶- تولوز | Toulouse
۷- استراسبورگ | Strasbourg
۸- مون پلیه | Montpellier
۹- نانت | Nantes
۱۰- دیژون | Dijon

یادگیری زبان فرانسوی برای مهاجرت به فرانسه

فرهنگستان فرانسه تعیین‌کننده سیاست‌های کشور در زمینه زبان فرانسوی است؛ با این حال این سیاست‌ها که پذیرش آن‌ها اجباری نیست گاه از سوی دولتمردان فرانسه نیز نادیده انگاشته می‌شوند. برای نمونه دولت لیونل ژوسپن خواهان مونث‌سازی بعضی واژگان از جمله واژه وزیر در «خانم وزیر» (madame la ministre) بود که با واکنش فرهنگستان که خواهان باقی ماندن وزیر به صورت مذکر (madame le ministre) بود، مواجه شد.

برای کسانی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه را دارند مساله یادگیری زبان فرانسوی اهمیت بالایی دارد. زبان‌های محلی متعددی در فرانسه وجود دارند که بعضی از آن‌ها همچون زبان برتون و زبان آلزاسی با زبان رسمی فرانسوی تفاوت بسیار دارند. بعضی زبان‌های نواحی، همانند خود زبان فرانسوی، ریشه رومی دارند از جمله زبان اکسیتان. زبان باسک به گونه کامل با فرانسوی تفاوت دارد و ریشه در هیچ زبان دیگری در جهان ندارد.

مساله دین در مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری سکولار است که در آن آزادی اندیشه و مذهب زیر اعلامیه حقوق انسان و شهروند تصویب شده در ۱۷۸۹، محترم شمرده می‌شوند. جمهوری فرانسه بر پایه لائیسیته بنا شده‌است و آزادی دین‌ها (از جمله ندانم‌گرایی و خداناباوری) تضمین شده‌اند. قانون جدایی کلیسا و سیاست در فرانسه در ۱۹۰۵ به تصویب رسید و در آغاز جمهوری سوم (۱۹۴۰-۱۸۷۱) به اجرا گذاشته شد.

تعطیلات رسمی در کشور فرانسه

تعطیلات و مناسبت های کشور فرانسه یکی دیگر از مواردی هر چند جزیی برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور فرانسه کرده اند.

۶ ژانویه : جشن شاهان
 ۲ فوریه : جشن شمعدان
 ۱۴ فوریه : روز سن والنتن
 ۱ مارس : جشن کارناوال
 ۱ آوریل : روز شوخی است
 ۲۱ ژوئن : جشن موسیقی
 ۱۴ ژوئیه : روز فتح زندان باستیل و روز ملی فرانسه و تعطیل رسمی
جشن ۷و۸ اکتبر : به معنی شب سفید
 ۱ نوامبر: روز بزرگداشت مردگان و تعطیل رسمی
 ۱۱ نوامبر: روز ترک مخاصمه جنگ جهانی اول و تعطیل رسمی
 ۲۵ نوامبر: روز سنت کاترین .این روز اختصاص به خانم های مجرد پاریسی دارد
 ۲۵ دسامبر: جشن نوئل و تعطیل رسمی

هزینه زندگی در فرانسه در سال ۲۰۲۰

بررسی میزان هزینه های زندگی در یک کشور کاملا وابسته به شخصیت و سبک زندگی می باشد. مساله هزینه های زندگی بعد از مهاجرت به فرانسه برای کسی که هزینه های اخذ ویزا با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه را نیز متقبل شده بسیار مهم میباشد. به طور متوسط برای زندگی در شهر پاریس ماهانه ۱۰۵۰€ تا ۱۲۵۰€ (یورو)‌ پول لازم است، این مبلغ برای سایر شهرها از جمله نیس، لیون و نانت می‌تواند بین ۷۰۰€ تا ۹۰۰€ (یورو)‌ متغیر است.

هزینه های زندگی در این کشور شامل هزینه تهیه مسکن، هزینه حمل و نقل، هزینه خوراک و پوشاک، هزنیه تحصیل در صورت دانشجو بود و… می باشد.

هزینه تحصیل در فرانسه

یکی از انواع ویزای مهاجرتی به فرانسه اخذ ویزای تحصیلی می باشد . هزینه تحصیل در فرانسه به صورت کلی به دو مدل میباشد. اساس تحصیلی فرانسه رایگان میباشد و عملا میتوان گفت هزینه تحصیلی نیاز به پرداخت نیست. و یا آنقدر هزینه تحصیل کم میباشد که اصطلاحا رایگان دانسته می شود. برای مثال مقطع لیسانس و فوق لیسانس هزینه ای بالغ بر ۲۰۰€ (یورو) تا ۳۵۰€ (یورو) در سال دارند.

البته تحصیل در این مقاطع و دانشگاه های رایگان حتما حتما نیازمند داشتن مدرک زبان فرانسوی است. و فرد باید در سطح B2 فرانسوی بلد باشد. در حالت دیگر میتوان در دانشگاه های خصوصی فرانسه که به زبان انگلیسی هم هستند تحصیل کرد که هزینه ای بالغ بر ۶۰۰۰€ (یورو) در سال دارند. زبان خوندن در فرانسه نیز در دانشگاه های دولتی سالیانه حدود ۲۰۰۰€ (یورو) و همچنین دانشگاه ها و کالجهای خصوصی حدود ۶۰۰۰€ (یورو) در سال هزینه تحصیل خواهند داشت.

در لیست زیر چند دانشگاه کشور فرانسه با هزینه کمتر شرح داده شده اند:

دانشگاه ایکول مرکزی با شهریه سالانه ۴۵۰€ (یورو)
دانشگاه مین با متوسط شهریه سالانه ۵۰۰€ (یورو)
دانشگاه پلی تکنیک گرونوبل با شهریه سالانه ۱۰۰۰€ (یورو)

حمل و نقل قسمتی از هزینه زندگی در فرانسه

در شهر پاریس هزینه تاکسیرانی و هزینه استفاده از تاکسی در رفت و امد بسیار بالاست. و عملا توصیه میشود بعد از مهاجرت به فرانسه حتما از حمل و نقل شهری استفاده شود. دلیل این موضوع هم این است که این شهر همیشه پر از توریست بوده است. داشتن بیمه سلامت برای تمام شهروندان اجباریست و با توجه به نوع بیمه می تواند بین ۲۰€ (یورو) تا ۵۰€ (یورو) در ماه متفاوت باشد.

هزینه حمل نقل در کشور فرانسه شامل موارد زیر می باشد:

تهیه بلیت یک طرفه ۱.۶۰€ (یورو)
کارت بلیط ماهانه ۵۳.۰۰€ (یورو)
نرخ تاکسی با تعرفه عادی ۵.۰۰€ (یورو)
تاکسی برای مسیر ۱ کیلومتر ۱.۵۰€ (یورو)
بنزین هر لیتر ۱.۴۶€ (یورو)

کاهش هزینه زندگی در کشور فرانسه

بورسیه های تحصیلی در فرانسه معمولا ۱۰۰۰۰€ (یورو) برای هر سال می باشند که یک دانشجو بعد از مهاجرت به فرانسه میتواند روی آن به عنوان یک کمک هزینه خوب جهت تحصیل وزندگی حساب کند. البته باید شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را احراز نمود. این قبیل بورسیه ها در سال ۲۰۲۰ فقط به دانشجویان ممتاز داده می شود. علاقه مندان به تحصیل و زندگی در فرانسه می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما می باشند.

https://dad-man.ir/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84/

نکاتی درباره اخذ انواع ویزای مهاجرتی کار و تحصیل در فرانسه

قبل از اقدام برای دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و در نتیجه تایید اقامت و مهاجرت به فرانسه اطلاعاتی درباره مشاغل و کسب و کارهای کشور فرانسه برای ویزای کار در فرانسه و همچنین رشته های پرطرفدار و کاربردی برای اخذ ویزای تحصیل در فرانسه  میتواند در تصمیم گیری برای مهاجرت به فرانسه به کارتان آید.

فرانسه پیشگام در بسیاری از صنایع مختلف است. صنایع آهن و فولاد و صنایع دستی و آرایشی کشور سریعترین رشد را دارند. بسیاری از شرکت های چند ملیتی در فرانسه مستقر هستند، از جمله:

  • ایرباس
  • گروه AXA
  • سیتروئن
  • دانون
  • L’Oréal
  • میشلین
  • Ubisoft

گردشگری یک بخش حیاتی از اقتصاد فرانسه است، به این معنی که شما می توانید مشاغل فصلی در اردوگاه ها یا پیست های اسکی را پیدا کنید.

همچنین رشته های تحصیلی پر تقاضا در فرانسه عبارتند از:

  • هوا فضا
  • ماشین
  • الکترونیک
  • فرآوری مواد غذایی
  • منسوجات

سفارت فرانسه و اخذ انواع ویزای مهاجرتی فرانسه

سفارت فرانسه در یکی از محله‌های قدیمی و معروف تهران یعنی جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو پلاک ۶۴-۶۶ واقع شده و به استثنای تعطیلات رسمی قید شده در وبسایت رسمی سفارت فرانسه ، این سفارت از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰:۰۰ به امور متقاضیان مهاجرت به فرانسه رسیدگی می‌کند و همچنین متقاضیان ایرانی می‌توانند در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ نسبت به دریافت انواع ویزای مهاجرتی فرانسه خود اقدام کنند.

سابق بر این، پیش از برون سپاری خدمات به مرکز Vfs Global، تمامی خدمات متقاضیان وقت سفارت فرانسه، خدمات مهاجرت و اخذ انواع ویزای مهاجرتی فرانسه در این محل انجام میگرفت.

در حال حاضر در سفارت فرانسه به اموری نظیر اخذ ویزای شینگن طولانی مدت (اقامت بالای ۹۰ روز)، ویزای معمولی و طولانی مدت برای همسر فردی با تابعیت فرانسوی، متقاضیان با پاسپورت خدمات و دیپلماتیک، متقاضیان خدمات و  چکاپ پزشکی رسیدگی می‌شود و الباقی امور اخذ انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و وقت سفارت شینگن فرانسه در Vfs Global به انجام می‌رسد.

بنابر اطلاعات وب‌سایت سفارت فرانسه، متقاضیان می‌توانند در صورت عدم موفقیت در استفاده از خدمات VFS گلوبال و در صورت تمایل درخواست خود را در روزهای دوشنبه از ساعت ۸٫۳۰ تا ۱۱:۳۰ به بخش ویزای شنگن سفارت ارائه دهد.

متقاضیان ایرانی امور مهاجرت و وقت سفارت فرانسه می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر در اوقات اداری و روزهای کاری ذکر شده با استفاده از شماره تماس ۶۴۰۹۴۰۰۰ و شماره فاکس ۶۴۰۹۴۰۹۲/۹۳ و یا آدرس ایمیل[email protected] با سفارت فرانسه در ایران در تماس باشند.

برای خواندن ادامه مطالب همچنین مطالعه مطالب بیشتر مجله دادمان به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://dad-man.ir/blog/

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.