هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم!

مهاجرت به کشور کانادا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا همانند ویزای کار یا تحصیل در کانادا و یا مهاجرت از طریق ازدواج و نامزدی و سرمایه گذاری  در کانادا موضوع مقاله جدید مجله دادمان می باشد.اما قبل از پرداختن به نحوه دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی به کانادا راجع به آداب و رسوم و آب و هوا و خوراکی ها و تفریحات و مکانها و شهر های کانادا همچنین اقتصاد و هزینه های زندگی در کشور زیبای کانادا توضیحاتی میدهیم.

آشنایی با سرزمین سفید شمالی قبل از مهاجرت به کانادا
کانادا دارای ۱۰ استان و سه قلمرو در شمال آن می باشد. استان ها شامل: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، اونتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک، و ساسکاچوان می باشند. سه قلمرو نیز شامل: قلمروهای شمال غربی، نوناووت و یوکان می باشد.

کانادا کجاست؟

کشور کانادا که در قاره آمریکای شمالی واقع شده، قریب به ۹میلیون کیلومتر مربع خشکی و ۸۹۱هزار کیلومتر مربع از آب‌های زمین را در اختیار دارد و با مجموع مساحت ۹٫۹۸۴٫۶۷۰ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ و پهناور دنیا پس از روسیه محسوب می‌شود و حدود دو پنجم قاره آمریکای شمالی را در بر می‌گیرد. کانادا پس از کسب حق حاکمیت و قدرت از بریتانیای کبیر در سال ۱۸۶۷، مستقل شد.

طبق آمار رسمی سال ۲۰۱۲، جمعیت کانادا کمی بیش از ۳۴میلیون نفر برآورد شده و نسبت تراکم جمعیت به مساحت کشور ۴ نفر برای هر کیلومترمربع است. ارز رایج کانادا دلار کانادایی با علامت اختصاری CAD بوده، پیش‌شماره تلفن آن عدد ۱ است و (.ca.) به عنوان دامنه اینترنتی وب‌سایت‌های کانادایی شناخته می‌شود.

مزایای مهاجرت به کانادا

  • کانادا یکی از امن‌ترین کشورها از نظر سیاسی است. بی‌طرفی و آرامش این کشور شرایط مناسبی را برای مهاجران مختلف فراهم می‌کند.
  • خدمات درمانی رایگانی دارد. بعد از سه ماه اقامت، شما می‌توانید به آسانی از خدمات پزشکی رایگان دولت استفاده کنید.
  • طبیعت بسیار تمیز و زیبایی دارد. قوانین سخت گیرانه حفاظت محیط زیست، کنترل دقیق زباله و فاضلاب از عوامل تمیزی این کشور هستند.
  • در این کشور جهان اول، فرصت‌های شغلی مناسبی در اختیار دارید. با داشتن تخصص و تحطیلات کافی، می‌توانید برای پیدا کردن شغل مناسبتان به موسسات کاریابی مراجعه کنید.
  • تحصیل در کانادا برای شهروندان رایگان است. آموزش باکیفیت و رایگان در این کشور توسط دولت تامین می‌شود.
  • فرهنگ و آگاهی مردم کانادا بالا است. ساکنان این کشور در کل به خونگرمی و مودب بودن مشهور هستند. بخصوص که با توجه به درصد بالای مهاجران، نگاه تعصبی و نژادپرستانه در این کشور حداقل است.
  • اقتصاد کانادا مانند بعضی از کشورهای اروپایی دچار بحران نشده است. با ارزش بالای دلار کانادا و ثبات اقتصادی، شرایط آرام و مناسبی در این کشور برقرار است.

معایب مهاجرت به کانادا

  • برای مهاجران ایرانی، فاصله جغرافیایی تا کانادا بسیار زیاد است. این فاصله و هزینه بالای پرواز، سفر به ایران را سخت می‌کند.
  • اگر سرمایی هستید زندگی در کانادا برایتان کمی دردسرساز می‌شود! آب و هوای این کشور سرد است و زمستان‌های طولانی دارد. البته شهرهای جنوبی و غربی کانادا (مثل ونکوور) آب و هوای معتدل‌تری دارند.
  • گرفتن اقامت کانادا چندان ساده نیست. روند اخذ ویزا ممکن است طولانی باشد و صبر و هزینه زیادی از شما بگیرد. با راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا در ادامه مقاله بیشتر آشنا می‌شویم.
  • کانادا کشور گرانی است. هزینه‌ها در بعضی از شهرهای کانادا، از شهرهای اروپایی بیشتر هستند. البته اگر شغل مناسبی پیدا کنید و درآمدتان به دلار کانادا باشد این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.
  • مالیات در کانادا بالا است. هر فردی که در این کشور شاغل است باید درصدی از درآمدش را مالیات بدهد. البته در شرایطی مثل بچه‌دار شدن، دولت به کمک شما می‌آید و از میزان مالیاتتان کسر می‌کند.

مهاجرت به شهرهای مهم کانادا

شهر اتاوا در کشور کانادا
شهر هالیفاکس در کشور کانادا
شهر سنت جان در کشور کانادا
شهر کبک در کشور کانادا
شهر تورنتو در کشور کانادا
شهر مونترال در کشور کانادا
شهر ونکوور در کشور کانادا
شهر رجینا در کشور کانادا
شهر کلگری در کشور کانادا
شهر ادمونتون در کشور کانادا
شهر ساسکتون در کشور کانادا
شهر شارلوت تاون در کشور کانادا
شهر ویکتوریا در کشور کانادا
شهر وینیپگ در کشور کانادا
شهر فردریکتون در کشور کانادا

مساله مذهب و دین در مهاجرت به کانادا

کانادا مانند آمریکا است که مجموعه ای از  فرهنگ ها و ادیان مختلف در آن زندگی می کنند. کانادا کشور بدون دین رسمی است. گرچه بسیاری از شهروندان  کانادایی ادعا می کنند که مسیحی هستند. با این حال، ادیان دیگر هنوز در حال افزایش جمعیت در کانادا هستند.

افزایش مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا  از آسیا، آفریقا و خاورمیانه به رشد چشمگیر جوامع مسلمان، بودایی، سیک و هندو در داخل کانادا کمک کرده است.

فرهنگ های مذهبی منحصر به فرد و نادر  نیز به کانادا می آیند. اینها شامل ایمان بهایی، کلیسای انجنیری، یهودیت، قبطیان، ادیان ملل اول و … است.

منشور حقوق و آزادی های کانادایی به خدا اشاره می کند و پادشاه دارای عنوان “مدافع ایمان” است. با این وجود، کانادا هیچ مذهبی رسمی ندارد و حمایت از پلورالیسم مذهبی و آزادی مذهب بخش مهمی از فرهنگ سیاسی کانادا است.

https://dad-man.ir/%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b9%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

تفریحات و مکانهای دیدنی در کشور کانادا

کانادا تنها کشور اسکی بازان نیست!
پرش از بالای مرتفع ترین قله کانادا
با پادشاهان قطب شمال دیدار کنید
قایقرانی در رودخانه بو
به آخر دنیا سفر کنید
سقوط از آسمان (رجینا، ساسکاچوان (Regina, Saskatchewan) )
آبشار نیاگارا را فراموش نکنید
بر فراز بلندترین سازه کانادا “برج سی اِن، تورنتو (CN Tower, toronto)” راه بروید

تعطیلات رسمی در کشور کانادا

یکی از مواردی که قبل از سفر یا مهاجرت به یک کشور دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد تعطیلات رسمی آن کشور است. اطلاع دقیق از تعطیلات رسمی یک کشور می‌تواند در برنامه‌ریزی برای کار، تحصیل و زندگی در آن کشور کمک کند. به عنوان مثال در صورت تحصیل در کشور کانادا می‌توانید از قبل بر اساس تعطیلات رسمی این کشور برنامه‌ریزی مشخصی را برای بازگشت به ایران انجام دهید. با توجه به محبوبیت کشور کانادا در بین مردم کشورمان قصد داریم تا تعطیلات رسمی کانادا را برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به مهاجرت به کانادا و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور کانادا کرده اند به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

معروفترین غذاها و خوراکیهایی که بعد از مهاجرت به کانادا باید امتحان کنید

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرت به کانادا را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم کانادا و همچنین خوراکیها و غذاهای معروف شهرهای مختلف کانادا اطلاعاتی داشته باشید.در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای کانادایی را برایتان معرفی میکنیم:

باناک (Bannock)
پوتاین (Poutine)
کباب ترکی
تورتیری (Toutiere)
گوشت دودی مونترال
دونات بیگل مونترال

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

بعد از مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا و اقامت و زندگی در کانادا بحث درآمد و هزینه های زندگی در کانادا از مهمترین دغدغه های مهاجران می باشد.نه تنها طبقه و قشربندی جامعه در جواب به این سوال نقشی تاثیرگذار دارند بلکه خصوصیات فردی و سبک زندگی افراد نیز می تواند هر بار ما را به  ‍‍‍پاسخی متفاوت رهنمون سازد. در کنار همه‌ی این‌ها، نباید از نظر دور داشت، کانادا کشوری وسیع با سیزده استان است که هر یک از این استان‌ها شرایط زیستی گوناگونی دارند.  مثلا اگر در تورنتو زندگی می‌کنیم باید سالانه با رشد هزینه‌ها دست و پنجه بیش‌تری نرم کنیم و اگر در  دانکن سکونت داریم، باید  چالش‌های اقتصادی دیگری را پشت سر بگذاریم. در عوض میزان درآمد در تورنتو به واسطه ویژگی‌های جغرافیایی و اقتصادی به مراتب بیش از دیگر شهرهای کانادا است. شهر تورنتو پایتخت اقتصادی کانادا و  یکی از مراکز بزرگ اقتصادی جهان به حساب می‌آید؛ جایگاهی که در جهان کم‌تر شهری از آن برخوردار است.

هزینه مسکن در کانادا
هزینه های سیستم حمل و نقل در کانادا
هزینه های خرید مواد غذایی در کانادا
هزینه های بیمه در کشور کانادا

نقش زنان در اقتصاد کانادا

بسیاری که کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا دارند را زنان تشکیل میدهند .افزایش سطح تحصیلات زنان باعث شده آن‌ها امکان اشتغال به کارهای تخصصی را پیدا کنند. در حال حاضر زنان با تحصیلات دانشگاهی در کانادا به سمت حرفه‌هایی نظیر علوم، تجارت و امور مالی، مشاوره مدیریت، حسابداری و تبلیغات گرایش پیداکرده‌اند. طی یک دهه گذشته شرایط اقتصادی کانادا تغییرات زیادی داشته است.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این دگرگونی، رشد حضور زنان در اقتصاد این کشور است. زنان کانادایی با اعتمادبه‌نفس خاصی که پیداکرده‌اند، طبق آمار سال ۲۰۰۷، در حال حاضر ۱۳۷ هزار شرکت یا کسب‌وکار کوچک در کانادا در مدیریت و تملک زنان است و انتظار می‌رود طی یک دهه آینده این تعداد دو برابر شود. در کانادا حدود ۸۲۱ هزار زن کارآفرین مشغول فعالیت هستند. نکته بسیار جالب در مورد وضعیت کارآفرینی زنان این است که نیمی از زنان در خانه کار می‌کنند و فعالیت‌های شغلی‌شان را در منزل انجام می‌دهند. درمجموع زنان هرسال ۱۸ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور سود می‌رسانند و این میزان حضور در اقتصاد و کارآفرینی در هیچ‌یک از کشورهای پیشرفته جهان مشاهده نمی‌شود.

قوانین مرزی کانادا

متقاضیان برای ورود به خاک کشور کانادا و کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا را دارند نیز همانند دیگر کشورهای جهان نیازمند آگاهی از قوانین مرزی آن کشور هستند. اگرچه کشور دولت کانادا از قوانین مرزی محدود و کمی برخوردار است اما با داشتن نظارت های سختگیرانه مانع از ورود هرگونه اقلام ممنوع به کشور می شوند.

بنابراین در صورت به همراه داشتن هرگونه کالا و اقلام ممنوعه، دولت جریمه هایی را برای افراد در نظر گرفته است:

عدم ارائه مجوز ورود به خاک کانادا
جریمه نقدی و مصادره اقلام ممنوعه

راه های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ از راه های مختلف اخذ انواع ویزای مهاجرتی کانادا امکان پذیر می باشد که عبارتند از:

ویزای توریستی کانادا
ویزای سرمایه گذاری کانادا
ویزای خود اشتغالی کانادا
ویزای ازدواج و نامزدی کانادا
ویزای تولد کانادا
ویزای کاری کانادا
ویزای تحصیلی کانادا

دلایل مهاجرت به کانادا

چرا کشور کانادا بهترین کشور برای مهاجرت است؟ همه ما می دانیم که کشور کانادا همه ساله از سیل عظیمی از پناهندگان و مهاجرانی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به سفر به کانادا میکنند استقبال می کند. حتی آمار و ارقام حاصله از مطالعات میدانی هم مبین این جایگاه برتر این کشور می باشد. مثلا، بنا به مطالعه انجام شده توسط U.S News and World Report، کشور کانادا پس از آلمان، دومین کشور مهاجر پذیر دنیا رتبه بندی شده است.

دلایل اساسی مهاجرت به کانادا:

اقتصاد قوی
نرخ بیکاری ۲.۹%
فرصت های کاری بالا
تنوع قومی
فرهنگ کانادایی
تامین اجتماعی در کانادا
قوانین مهاجرتی راحت

برای بررسی دقیق تر مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در ایالت های مختلف کانادا پیشنهاد می کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا می باشند:

https://dad-man.ir/immigration/

مهاجرت به کانادا از طریق کار

یکی از بهترین ویزاهای دنیا و به همان نسبت مشکل ترین ویزاهای مهاجرتی، یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری کانادا می باشد. با توجه به اقتصاد قوی و زبان رسمی انگلیسی در کشور کانادا، این کشور به عنوان اصلی ترین گزینه های مهاجرتی دنیا برای کار متقاضیان انتخاب می شود. ویزای کاری کانادا با متد و مدل جدید از اواخر سال ۲۰۱۷ شرایط بهتری را نسبت به گذشته جهت ورود فراهم آورده است. ویزای کار این کشور با عنوان اسکیل وورکر و در برخی نقاط اکسپرس انتری که به معنی ورود سریع است در مقایسه با ویزاهای کاری استانی در سال ۲۰۲۰ زودتر اما سخت تر اتفاق می افتد.

سیستم جدید امتیازبندی کانادا
هزینه تحصیل در کانادا
کار ضمن تحصیل در کانادا
کاریابی در کانادا

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

برای اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا به دو روش می‌توان اقدام کرد:

ثبت نام آنلاین
مراجعه حضوری به سفارت

به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران و همچنین اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا، روش ثبت‌نام آنلاین گزینه‌ای به مراتب بهتر، سریع‌تر و قابل پیگیری‌تر در مقایسه با روش مراجع حضوری یا Draft است.

تا پیش از تغییرات اخیر در خصوص الزام به تعیین وقت سفارت کانادا، روش آنلاین برای انگشت نگاری یا بیومتریک نیز مزیتی بزرگ محسوب می‌شد.اما در حال حاضر برای تعیین وقت سفارت چندان تفاوتی ندارد از روش آنلاین برای درخواست ویزای کانادا اقدام کرده باشید و یا مراجعه حضوری؛ چون برای تعیین وقت سفارت تنها یک راه جود دارد و آن تعیین وقت آنلاین از طریق وب‌سایت VFS Global است.

بنابراین حتی اگر برای مراجعه حضوری هم به یکی از مراکز وَک (VAC Center) دفاتر VFS Canada مراجعه کرده باشید، باز هم برای تعیین وقت سفارت و انجام انگشت نگاری باید به صورت آنلاین اقدام کنید.

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا
مدارک لازم جهت تعیین زمان سفارت کانادا

برای مطالعه کامل مقاله ” هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم! “ و آگاهی از صفر تا صد شرایط مهاجرت به کانادا به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://dad-man.ir/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.