نگرانی در مورد مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا

نگرانی در مورد مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا

بیشتر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور آرزوی تحصیل در مدارس، کالج ها و دانشگاه های کانادا را دارند و همچنین بسیاری از والدین، دغدغه مهاجرت تحصیلی فرزندان به کشور کانادا را دارند و والدین و متقاضی برای تحقق این آرزو، ماه ها و حتی سال ها، زمان را صرف می کنند تا شرایط لازم جهت تحصیل در کشور کانادا را فراهم کنند، اما برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان، سازگاری در کشوری جدید چندان ساده نیست و مشکلات زیادی را به بار می آورد و این بزرگترین نگرانی در مورد مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا به حساب می آید. به طور کلی، موانع پیش روی دانشجویان بین المللی با مسائل دانشجویان داخلی متفاوت است. با این حال، با کمی آگاهی بیشتر می توانند به راحتی با این مشکلات کنار بیایند و کمتر برای دغدغه های کشور جدید، انرژی بگذارند و انرژی خود را صرف مطالعه و تحصیل کنند و یک زندگی به یاد ماندنی پیش رو داشته باشند.

در ادامه به تعدادی از این چالش ها و دغدغه ها اشاره می کنیم و راه حل هایی را نیز ارائه می دهیم.

دوری از خانواده

یکی از مشکلاتی که ممکن است پیش روی دانشجوی بین المللی باشد و باعث نگرانی در مورد مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا برای خانواده ها می شود، دوری از خانواده، دوستان و نزدیکان است. بسیاری از آنها اولین بار است که دوری طولانی مدت از خانواده خود را تجربه می کنند. گاهی هم تا مدت زمان طولانی امکان بازگشت و دیدار با خانواده خود را ندارند.

در عصر اینترنت و فناوری، دانش آموزان به راحتی می توانند با والدین، خانواده و یا حتی با دوستانشان در ارتباط باشند. آنها می توانند از پلتفرم هایی مانند، WhatsApp، zoom و یا امثال این نرم افزارها برای ارتباط روزانه و انجام مکالمه ویدیویی استفاده کنند. همچنین والدینی که مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا را انتخاب کرده اند می توانند با اخذ ویزای توریستی به کشور کانادا سفر کرده و  دوباره خانواده و فرزندان در کنار هم باشند.

آب و هوا

کانادا کشوری پهناور است و به واسطه مساحت زیاد این سرزمین، تنوع آب و هوایی زیادی دارد. به طور کلی، زمستان ها در کانادا طولانی و سرد است و ممکن است مشکلاتی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کند. در واقع کانادا کشوری سردسیر است، اما آب و هوای تمام استان های آن یکسان نیست. مناطقی که با کشور آمریکا مرز مشترک دارند آب و هوای معتدلی دارند و تمام چهار فصل را در سال تجربه می کنند. یکی از این مناطق استان بریتیش کلمبیاست که آب وهوایی مناسب برای دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان دارد. علاوه بر این، بیشتر خانه های کانادا دارای سیستم گرمایشی که جوابگوی هوای سرد کانادا باشد، هستند. بنابراین با انتخاب مناسب مدرسه و دانشگاه و شهر محل زندگی می توان درمناطق معتدل کانادا به راحتی زندگی کرد.

زبان

مسئله شماره یک و مهم که منجر به بسیاری از مسائل دیگر برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی می شود، عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی است. بدون مهارت شنیداری و گفتاری مناسب، درک و تعامل با دیگران دشوار می شود که منجر به مشکلات بیشتری از جمله انزوا و نمره تحصیلی پایین می شود.

کشور کانادا یک کشور دو زبانه است و متقاضیان با تسلط بر هر یک از دو زبان انگلیسی و فرانسه می توانند مشکلات پیش روی خود را به حداقل برسانند. بنابراین به متقاضیان توصیه می شود که یادگیری زبان را جدی بگیرند. یکی از راه حل ها برای یادگیری سریع زبان، اقامت به صورت Homestay و یا اقامت در مکان هایی است که نیازمند تعامل و ارتباط زیاد است (مانند اتاق های مشترک) که منجر به یادگیری هرچه سریعتر زبان در کوتاهترین زمان می شود.

مالی

تحصیل در کانادا (با اینکه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلیس، استرالیا و کانادا بسیار کم هزینه تر است)، برای دانشجویانی که از کشورهای توسعه نیافته آمده اند به دلیل تفاوت در نرخ ارز، پر هزینه خواهد بود. به طور کلی، هر دلار کانادا نسبت به واحد پول همان مقدار کشورهای توسعه نیافته بسیار پرهزینه است، پس قبل از انتخاب موسسه آموزشی، حتما باید تمکن مالی دانشجو بررسی شود.

برای والدینی که مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا را برای فرزندان خود انتخاب کرده اند و قرار است حامی مالی فرزند خود باشند مبحث هزینه ها یکی از دغدغه هاست. برای کاهش هزینه ها، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و خرید بلیط های هفتگی یا ماهانه است که بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین مواردی دیگر مانند اجاره محل زندگی ارزان قیمت، استفاده کمتر از رستوران ها و غذاهای آماده و مواردی از این دست در کاهش هزینه ها، بسیار موثرند.

اسکان

یکی دیگر از مشکلانت بسیار مهم برای دانشجویان یافتن محلی برای اقامت در کانادا در طول تحصیل است که این مورد ابتدایی ترین نگرانی در مورد مهاجرت تحصیلی فرزندان به کانادا برای والدین به شمار می آید. آنها نمی دانند برای یافتن محل اقامت چگونه و از کجا باید شروع کنند. به طور کلی، دانشجویان گزینه های زیادی برای اقامت در کانادا دارند. وب سایت های زیادی وجود دارند که مخصوص دانشجویان بین المللی است که برای تکمیل تحصیلات خود به کانادا می آیند که می توان به وبسایت Kijiji اشاره کرد. بسیاری از موسسات آموزشی همچنین گزینه های اسکان برای دانشجویان را در وب سایت های خود به روز می کنند. دانش آموزان می توانند اتاق خود را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارند که این نیز یک روش مقرون به صرفه برای کم کردن هزینه ها و کمک به آن در کانادا است.

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، لطفا به سایت ما مراجعه کرده، فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی را تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

نویسنده مطلب: موسسه مهاجرتی ایلیا

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.