نسل جدید کارت اعتباری بر مبنای درآمد افراد

X1 Card
X1 Card

کارت x1 یک کارت اعتباری با همکاری ویزاکارت است که به جای تعیین اعتبار برمبنای نمره اعتباری فرد به میزان درآمد فعلی و آینده فرد توجه می‌کند.

چنین ایده‌ای با هدف ارائه کارت اعتباری برای نسل Zیها در حال شکل گیری است، نسل زد یا زومرها که با نام‌های نسل نت و نسل اینترنت نیز شناخته می‌شودهیچ گونه پشتوانه‌ای (سابقه مالی) جز میزان درآمد ندارند. برای این افراد با افزایش درآمد میزان اعتبار هم افزایش پیدا می‌کند.

فرآیند پاداش‌دهی جالبی برای این کارت در نظر گرفته شده است، چنانکه به ازای یک دلار خرید، 2 امتیاز به فرد داده می شود و اگر میزان خرید فرد در هر سال برابر یا بالاتر از 15 هزاردلار باشد به ازای مصرف هر دلار 3 امتیاز دریافت می‌کند. همچنین در ازای معرفی هر فرد جدید 4 امتیاز به فرد تعلق می‌گیرد

در نهایت دارندگان این کارت می‌‎توانند امتیازات جمع آوری شده را در پذیرندگان معرفی شده بازخرید کنند (تبدیل اعتبار (امتیاز) به پول). . ارزش هر امتیاز بسته به نوع پذیرنده می‌تواند متفاوت باشد، اما به عددی بین 1 تا 2 سنت به ازای هر امتیاز اشاره شده است.

در این شیوه دارندگان کارت برمبنای میزان خرید خود، قدرت خرید جدیدی پیدا می‌کنند.

کارت x1 علاوه بر نداشتن کارمزد سالانه، هیچ گونه هزینه دیرکرد یا هزینه تراکنش خارجی دریافت نمی کند و نرخ بهره نسبتاً کمی را ارائه می دهد. APR آن از 12.9٪ تا 19.9٪ متغیر است و هزینه انتقال مانده آن 2٪ است.

این محصول تاکنون عرضه نشده است و متقاضیان آمریکایی دریافت این کارت می توانند در لیست انتظار ثبت نام انجام دهند و منتظر بمانند. همچنین به دلیل عرضه نشدن این محصول سوالات زیادی درخصوص آن وجود دارد که پاسخ واضحی برایشان نیست.

سیستم پاداش‌دهی این کارت من رو به یاد دلایل عدم موفقیت باشگاه‌های مشتریان در کشور انداخت، باشگاههایی که امتیازات متنوعی رو به مشتریانشون میدن اما شاید به جز بیزینس خودشون راهی برای خرج کرد این امتیازات ارائه نمی‌کنند و همین باعث به حاشیه رفتن باشگاه مشتریان در میان مردم بشود.

منابع:

https://x1creditcard.com/

https://www.creditcards.com/credit-card-news/x1-card/

https://creditmashup.com/x1-credit-card-no-credit-check-visa/

نویسنده مطلب: Leilanazari.ir

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.