موسسه مهاجرتی پارسیان اپلای

تحصیل در دانشگاه‌های خارجی و بین‌المللی را می‌توان آرزوی بسیاری از دانشجویان و محصلان دانست. کشورهای بسیاری در سرتاسر دنیا اقدام به جذب دانشجویان توانا و تلاشگر از کشورهای گوناگون می‌کنند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای موسسه مهاجرتی، مهم‌ترین شرایط موسسه مهاجرتی، و همچنین بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی بپردازیم. با ما همراه شوید.

مزایای موسسه مهاجرتی

میلیون‌ها دانشجو و محصل هر ساله برای برخورداری از شرایط بهتر و مناسب‌تر تحصیلی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. مهاجرت به کشورهای خارجی برای کار یا ادامه تحصیل یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که می‌تواند زندگی فرد را در تمام ابعاد تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما نیز قصد موسسه مهاجرتی به کشورهای خارجی را دارید، باید پیش از هر چیز استطاعت مالی خود را در نظر داشته باشید. معمولاً یکی از مهم‌ترین مدارک و شرایط لازم برای موسسه مهاجرتی از مشهد نامه تمکن مالی است که نشان می‌دهد فرد متقاضی توانایی تامین زندگی خود برای حداقل یک سال اول مهاجرت را دارد. اگر استطاعت مالی کافی را ندارید، موسسه مهاجرتی ممکن است برای شما تصمیم مشکل‌تری باشد.

?

علاوه بر تمکن مالی، باید بر روی دانشگاه‌ها و کشورهای مختلف و درباره فرهنگ و شرایط زندگی در هر یک اطلاعات کافی داشته باشید. بهتر است پیش از مهاجرت بر روی مقصد خود شناخت کافی داشته باشید تا به هنگام مهاجرت دچار مشکلات جدی نشوید. در انتها توصیه می‌شود که به اندازه کافی درباره دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود تحقیق کنید. بسیاری از مهاجران تحصیلی به دلیل مشکل بودن رشته تحصیلی انتخابی یا شرایط دانشگاه خود ناچار به بازگشت می‌شوند. موسسه مهاجرتی از مشهد به صورت کلی مزایا و معایب گوناگونی دارند. اطلاع از مزایا و معایب موسسه مهاجرتی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری برای آینده خود بگیرید. برخی از مهم‌ترین مزایای موسسه مهاجرتی که نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب می‌کند عبارت است از:

آشنایی با زبان و فرهنگ کشور مقصد

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های به طور مثال موسسه مهاجرتی به آلمان یا کاری که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند آشنایی با زبان و فرهنگ کشور مقصد است. امروزه آشنایی با دیگر زبان‌های رایج دنیا و تسلط به آن‌ها می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار بهتری برای شما به ارمغان آورد. در بازار کار معمولاً متقاضیانی که به یک یا چند زبان دیگر مسلط باشند جذابیت بیش‌تری برای کارفرمایان دارند. علاوه بر این آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کشورها و ملت‌های دیگر نیز می‌تواند به تجارب و دیدگاه‌های مهاجران وسعت بخشد.

برخورداری از فرصت‌های شغلی بیش‌تر

از دیگر مزایای بسیار مهم موسسه مهاجرتی، برخورداری از فرصت‌های شغلی بیش‌تر و بهتر است. انتخاب یک رشته مناسب و تحصیل در یک دانشگاه معتبر با رنکینگ بالا شانس بیش‌تری برای یافتن شغل بهتر و مناسب‌تر هم در ایران و هم در کشورهای خارجی به شما خواهد داد که ما در موسسه مهاجرتی این کار را برای شما ساده کرده ایم. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه‌های خارجی از سطح بالای علمی و آموزشی و رنکینگ جهانی برخوردار هستند. واضح است که اخذ مدرک تحصیلی از چنین دانشگاه‌هایی ارزش بیش‌تری خواهد داشت.

برخورداری از رفاه و امکانات اجتماعی

در بسیاری از کشورها نرخ بیکاری و تورم به صفر نزدیک بوده و شهروندان از سطح بالای رفاه و امنیت اجتماعی و شغلی برخوردار هستند. آگاهی از چنین مسئله‌ای به طور قطع نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و آن‌ها را نسبت به مهاجرت به این کشورها مشتاق‌تر می‌کند. بسیاری از افراد با موسسه مهاجرتی یا کاری به کشورهای مرفه و پیشرفته اقامت دائم این کشورها را اخذ کرده و امکان برخورداری از امکانات آن‌ها را خواهند داشت.

مهم‌ترین شرایط موسسه مهاجرتی از مشهد

ممکن است شما نیز دانشجویان و محصلان زیادی را مشاهده کرده باشید که برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. مشاهده موسسه مهاجرتی شمار بسیاری از دانشجویان ممکن است موجب آسان به نظر رسیدن شرایط مهاجرت شود؛ در حالی که موسسه مهاجرتی قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد که اگر از آن‌ها بی‌اطلاع باشید، نمی‌توانید به راحتی به هدف خود دست پیدا کنید. برای آگاهی از شرایط موسسه مهاجرتی از مشهد باید پیش از هر چیز درباره کشور مقصد مطالعه کنید. برخی از کشورها قوانین سختگیرانه‌تری را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی اعمال کرده‌اند. علاوه بر این دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی نیز از دیگر مواردی است که باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. ممکن است گرفتن پذیرش در برخی از رشته‌ها نسبت به رشته‌های دیگر مشکل‌تر و پیچیده‌تر باشد. در آخرین مرحله نیز باید مقطع تحصیلی خود را در نظر داشته باشید. معمولاً پذیرش در مقطع دکترا کمی مشکل‌تر خواهد بود.

به طور کلی از میان شرایط عمومی که برای موسسه مهاجرتی به آن‌ها نیاز خواهید داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر
  • رزومه و سوابق کاری
  • مدارک و گواهی‌نامه‌های تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر (و یا هر زبان دیگری که برای پذیرش در دانشگاه مقصد به آن نیاز خواهید داشت)
  • نامه تمکن مالی
  • انگیزه‌نامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر

?

بهترین کشورها برای اخذ ویزا تحصیلی

کشورهای بسیاری از نقاط مختلف جهان وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای موسسه مهاجرتی خود انتخاب کنید. اما معمولاً برخی از این کشورها بیش از مکان‌های دیگر مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار می‌گیرند. همانطور که پیش‌تر گفتیم انتخاب کشور مقصد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در شرایط مهاجرت و همچنین شرایط تحصیل در دانشگاه داشته باشد. برخی از بهترین کشورها که برای موسسه مهاجرتی مناسب هستند عبارت است از:

آمریکا

آمریکا را می‌توان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی در سرتاسر جهان دانست که یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی را در مقایسه با دیگر کشورها داراست. مدارک تحصیلی که از دانشگاه‌های آمریکا صادر می‌شوند در تمام دنیا مورد تایید هستند. برای ادامه تحصیل در آمریکا در مقاطع مختلف ویزاها و شرایط مختلفی وجود دارد. به خاطر داشته باشید که دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا باید به صورت کاملاً دقیق و محتاطانه انجام شود؛ زیرا سفارت آمریکا به دانشجویان و مهاجران ایرانی سخت‌گیری بیش‌تری می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی پس از گذشت 6 ماه از ورود خود به این کشور اجازه کار دریافت می‌کنند. با مشغول شدن به کاری پاره‌وقت همزمان با تحصیل می‌توان تا حد زیادی از هزینه‌های زندگی را پرداخت کرد. در صورت کار در آمریکا پس از تحصیل می‌توانید پس از چند سال اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید.

آلمان

آلمان کشوری در اروپای غربی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. کشور آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است که به دلیل نیازش به نیروی کار متخصص توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده است. از دیگر مواردی که موجب محبوبیت آلمان برای مهاجران می‌شود امکان تحصیل رایگان در این کشور است. به خاطر داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان باید در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها پذیرفته شوید؛ البته گرفتن پذیرش از آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان برای برخی از رشته‌ها لازم نیست و تنها کافیست که در آزمون دانشگاه‌های دولتی ایران پذیرفته شوید.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور آلمان حدود 800 یورو در ماه برآورد شده است. البته هزینه زندگی تا میزان زیادی به سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت. بخش زیادی از هزینه زندگی در آلمان صرف اجاره مسکن می‌شود. در آلمان به دانشجویان اجازه کار به صورت پاره‌وقت داده می‌شود تا بتوانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنند.

استرالیا

استرالیا از دیگر کشورهای محبوب برای موسسه مهاجرتی است. دانشگاه‌های استرالیا از سطح مطلوبی برخوردار بوده و سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی از سرتاسر جهان هستند. پذیرش دانشجویان از ایران در استرالیا کمی سخت‌گیرانه‌تر انجام می‌شود. توجه داشته باشید که زندگی و تحصیل در شهرهای بزرگ استرالیا مانند ملبورن و سیدنی بسیار پرهزینه خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند که از همان آغاز تحصیل خود به کاری پاره‌وقت مشغول شوند. هزینه‌های تحصیل به طور کامل به دانشگاه انتخابی و همچنین رشته تحصیلی، و هزینه‌های زندگی نیز به نوع و سبک زندگی افراد بستگی خواهد داشت. از جمله دانشگاه‌های برتر استرالیا می‌توان بهThe Australian National University، The University of Melbourne، The University of Sydney، The University of New South Wales، The University of Queensland، و همچنین Monash University اشاره داشت.

انگلستان

از دیگر کشورهای مهاجرپذیر که سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان است، کشور انگلستان می‌باشد. انگلستان به دلیل قدمت بالای خود در زمینه آموزش، دارای برخی از برترین دانشگاه‌های جهان است. بیش‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی با رتبه‌های برتر جهانی در کشور انگلستان حضور دارند. از دیگر مواردی که موجب محبوبیت این کشور برای دانشجویان می‌شود، هزینه‌ زندگی و تحصیل پایین‌تر نسبت به امریکا می‌باشد. یکی از مهم‌ترین شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره بالا است. دانشجویان می‌توانند با موافقت دانشگاه و اخذ مجوز به صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوند؛ البته با کار پاره‌وقت می‌توان تنها بخشی از هزینه‌های زندگی در انگلستان را جبران کرد.

سوئد

سوئد یک کشور اروپایی واقع در شمال آن است. شرایط برای اخذ ویزا مهاجرتی از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری در این کشور بسیار ایده آل است. همین امر این کشور را به یکی از مهمترین کشورها در حوزه کاری موسسه مهاجرتی تبدیل کرده است. دولت این کشور شرایطی را برای موسسه مهاجرتی در مقاطع دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فراهم کرده است.

شرایط زندگی در سوئد به چه صورت است؟

یکی از مهمترین مسائلی که قبل از مهاجرت باید در نظر داشته باشید، شرایط و هزینه های زندگی در کشور منتخب شما است. شرایط و هزینه های زندگی در سوئد به نحوه و شیوه زندگی شما در این کشور مرتبت است. در روش اخذ ویزا تحصیلی بیشترین هزینه ای که پیش روی شماست، هزینه دانشگاه و هزینه مسکن خواهد بود.

در دوران دانشجویی شما می‌توانید با محدودیت‌های مشخص شده از طرف دولت سوئد، به صورت پاره وقت کار انجام دهید. میزان حقوق دریافتی شما بین 700 تا 1000 یورو بوده و کمک شایانی در مخارج زندگی به شما خواهد کرد. لازم به ذکر است که یادگیری زبان سوئدی نقش بسازی در این موضوع دارد.

به طور خلاصه

همانطور که در پارسیان اپلای خواندید، بسیاری از دانشجویان و محصلان برای برخورداری از شرایط تحصیلی و زندگی بهتر به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. موسسه مهاجرتی از مشهد به کشورهای خارجی شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد که از میان آن‌ها می‌توان به نامه تمکن مالی و مدرک زبان اشاره داشت. در این مقاله به بررسی مزایای موسسه مهاجرتی پرداختیم و برخی از بهترین کشورهای دنیا که سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند را نام بردیم. توصیه می‌شود که برای موسسه مهاجرتی ابتدا درباره کشور، و سپس درباره دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر تحقیق کنید.

نویسنده مطلب: tahminekhazraeii

منبع مطلب

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.