مهاجرت کاری به آلمان

هرروز تجربه‌های جدیدی میشنوم از آدم‌هایی که میخوان مهاجرت کنن و کلی پول دادن به وکیل(؟) های مهاجرت. به خصوص این موضوع در مورد مهاجرت آلمان بیشتر اذیتم میکنه، چون خودم درگیرش بودم میدونم که چقدر روندش ساده‌س و اصلا نیازی به پول دادن به شخص ثالث برای مهاجرت نیست، اما آدم‌ها رقم‌های واقعا زیادی به این به ظاهر وکیل‌ها میدن که کاراشونو انجام بدن و معمولا آخرش هم به این نتیجه میرسند که همه کارها رو خودشون کردن و هیچ نیازی هم به وکیل نبوده.

آدم‌های زیادی رو هم تو گروه‌های تلگرامی میبینم که سوالات عجیب و غریب میپرسن یا هرکاری میخوان بکنن سوال میپرسند. برای مهاجرت اول از همه این‌ که یاد بگیریم بیشتر بخونیم و کمتر بپرسیم. هر شخص قطعا پرونده‌ش با دیگری متفاوته، ولی مدارکی که سفارت میخواد برای همه یکسانه و اگر شما بیاید از یکی بپرسید میشه فلان مدرکو نبرم؟ خب اون آدم هم بگه آره میشه نبری، مگه فرقی به حال سفارت میکنه؟ چرا اصرار دارید از آدم‌ها تایید بگیرید؟ مدارک واضح و مشخصه اگر دارید همه مدارک رو خب شروع کنید اگر هم ندارید یا برید و آماده کنید یا بیخیال بشید و برید سراغ یه کشور دیگه که مدارکتون برای رفتن به اونجا کامله. اگه حوصله دارید این همه مطلبی که من نوشتم رو بخونین که دستتون درد نکنه. ولی اگه حوصله ندارید بخونید خب چه کاریه میخواید از اینجا برید؟ مملکت به این خوبی هرجا میری سوال میپرسی همه جوابتو میدن. اگرم خیلی پولدارین و پول میدین همه براتون همه کار میکنن پول بدید یکی که اینا رو خونده براتون انجام بده.

برای مهاجرت به آلمان راه‌های مختلفی وجود داره، تحصیلی، کاری، جستجوی کار، سرمایه گذاری شاید راه‌های دیگری هم باشه که من نمیدونم (مثلا ویزا a17). اما راهی که تازگی‌ها خیلی باب شده و همه در تلاشند براش جستجوی کار هست. دوست دارم این پست رو بنویسم و جواب تمام کسانی که میپرسن چجوری میشه کاری رفت آلمان رو بدم. البته بعید میدونم کسانی که اینو میپرسن اهل سرچ کردن باشن و به خوندن این پست برسند و کسانی هم نمی‌پرسند احتمالا نیازی به مطالب این پست ندارند. ولی خب من مینویسم شاید یکی به دردش بخوره.

برای مهاجرت کاری دو راه وجود داره ۱- ویزای جستجوی کار ۲- ویزای اشتغال به کار

۱- ویزای جستجوی کار در واقع یک امکانی هست برای شما که به آلمان برید و ۶ ماه اونجا بمونید تا کار پیدا کنید. در این مدت اجازه کار ندارید(۳ ماه بهتون ویزا میدن ۳ ماه هم میتونید تمدید کنید)، پس نمی‌تونید کار کنید فقط می‌تونید به دنبال کار بگردید و وقتی کار پیدا کردید درخواست اجازه کار میدید به اداره مربوطه که خود شرکتی که با شما قرارداد بسته این کار رو انجام میده و بعد از اون اجازه دارید تو آلمان کار کنید و بمونید. از وقتی شرکت درخواست اجازه کار شما رو میفرسته حدود ۱ ماه طول میکشه تا اجازه صادر بشه برای زمان‌بندی‌هاتون به این موضوع هم توجه کنید. کاری که اونجا براش اقدام می‌کنید باید تو همون حوزه‌ای باشه که اینجا خودتون رو به عنوان متخصص معرفی می‌کنید. مثلا شما لیسانس کامپیوتر دارید و سابقه کارتون هم تو همین حوزه‌س نمی‌تونید تو آلمان تو رستوران کار کنید یا مثلا به عنوان متخصص مکانیک کار کنید.

برای گرفتن این ویزا نیاز به مدارک زیر دارید، البته امروز که تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ هست. ممکنه بعدا تغییر کنه پس بهتره که از سایت خود سفارت ببینید. https://teheran.diplo.de/ir-fa/service/visa-einreise/-/2073766

  • فرم درخواست برای اقامت بلند مدت/روادید بلند مدت. این فرم رو از روی سایت خود سفارت باید بردارید چون همیشه جدیدترینش رو سایت سفارته، ممکنه سایت‌های مهاجرتی هم گذاشته باشند و متفاوت باشه با اونی که رو سایت سفارته ولی قطعا اونی که خود سفارت ارائه میده درست تره. فرم رو از این صفحه میتونید بگیرید https://teheran.diplo.de/ir-fa/service/visa-einreise/-/2073844. فرم رو کامل پر کنید. این کانال تلگرام هم راهنمای تکمیل فرم رو گذاشته. (ولی اگه آدم یه فرم رو نمیتونه پر کنه بره اونجا چجوری میخواد فرما رو پر کنه، قرارداد امضا کنه، یا بانک حساب باز کنه؟ بهتره از همینجا که کشور خودمونه و توش راحتیم شروع کنیم دیگه) این آدرس راهنمای تکمیل فرم یک گروه تلگرامه که البته هیچ ارتباطی هم با من نداره https://t.me/mohajeratde/38
  • عکس گذرنامه ای. این عکس یه کم با عکسای ۳در۴ که ما می‌گیریم فرق داره ولی اگه برید عکاسی و بگید عکس ۳۵ میلیمتر در ۴۵ میلیمتر میخوام میگه برای سفارت میخوای؟ و شما میگید بله و معمولا درست میگیره. این عکس در واقع یه کم زوم بیشتری داره و به نظر من سر آدم بزرگتر میافته :D. دقت کنید که عکسی که میبرید حتما تازه گرفته باشید. گرفتن یه عکس هزینه زیادی نداره اگر عکس قدیمی ببرید و روی یکی از مدارکتون یا جایی احیانا از اون عکس استفاده کرده باشید ریجکتتون میکنن چون دروغ گفتین (اینو دیدم که میگما)
  • مدارک تحصیلی. درواقع آخرین مدرک تحصیلی رو میخوان. آخرین مدرک تحصیلیتون که حداقل باید لیسانس باشه رو میبرید دارالترجمه، ترجمه آلمانی میکنید و میگید که تایید دادگستری و وزارت امور خارجه رو هم میخواید. تایید وزارت علوم برای مدارک دانشگاه‌های دولتی و پیام نور لازمه(سامانه‌ش رو روی سایت وزارت علوم میتونید پیدا کنید درحال حاضر لینکش اینه https://www.msrt.ir/fa/service/101/ )، برای سفارت اهمیتی نداره ولی بدون تایید وزارت علوم دارالترجمه ترجمه رسمی نمیکنه و تایید دادگستری و وزارت امور خارجه هم طبیعتا نمیتونید بگیرید. در واقع ترجمه مدارک بدون تایید دادگستری و وزارت امور خارجه ارزشی ندارن. چند تا تمبر باطل میکنند و مهر میزنن. خودتون هم می‌تونید این دوتا تایید رو بگیرید ولی خب اگر زمان دارید اصلا نمیارزه که خودتون برید چون نهایتا یک روز زودتر میتونید مدرک رو بگیرید. و البته اگر هم به هر دلیلی خودتون میخواید این تاییدها رو بگیرید به دارالترجمه بگید که تمبرها رو براتون بزنه چون خودتون نمیتونید پیدا کنید یا به سختی میتونید پیدا کنید. آدرس دادگستری هم از دارالترجمه میتونید بپرسید، سمت حسن آباده و وزارت امور خارجه هم که سردرباغ ملی. ریز نمرات هم نمیخواد فقط دانشنامه آخرین مقطع رو باید ترجمه کنید و تایید. بعد از اینکه تایید کردید باید ببرید سفارت تا سفارت مهر وزارت امورخارجه رو تایید کنه و این کار ۴۵ یورو هزینه داره که باید به یورو بپردازید (باید همراهتون یورو ببرید حتما دم در سفارت هستن آدم‌هایی که یورو میفروشن بهتون اما خیلی خیلی گرون‌تر). برای تایید مدرک در سفارت هم دو راه وجود داره یا نزدیک وقت سفارتتون، ۲شنبه یا ۵شنبه قبلش میرید سفارت برای تایید مدرک. یا قبل از اینکه نزدیک بشید به وقت سفارت میرید از روی سایت سفارت وقت میگیرید برای تایید مدرک و سر روز و تاریخ مشخص خیلی شیک و مجلسی میرید سفارت و مدرک رو تایید میکنید. تایید هم اینجوریه که مدرک رو میدید و بهتون میگه ساعت ۲ بیا تحویل بگیر، دوباره ساعت ۲ با برگه یا شماره‌ای که میده میرید و تحویل میگیرید. این هم لینک تعیین وقت برای تایید مدرک https://service2.diplo.de/rktermin/extern/choose_category.do?locationCode=tehe&realmId=752&categoryId=1369
  • تأییدیه اعتبار مدرک تحصیلی در آلمان. این خیلی داستان داره. البته داستانیم نداره ها ولی بعضیا خیلی بزرگش میکنن. آلمان یه بانک اطلاعاتی داره از دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی در خارج از آلمان. اسامی رشته هایی که تو این لیست هستند و دانشگاه‌هایی که تو این لیست هستند مورد قبول آلمان هستند و شما کافیه از صفحه اسم دانشگاهتون و صفحه اسم رشته پرینت بگیرید (رو اسم دانشگاه یا رشته کلیک کنید بالاش خودش دکمه پرینت داره) و ببرید و تمام. عنوان رشته رو اینجا باید بگردید https://anabin.kmk.org/no_cache/filter/hochschulabschluesse.html و عنوان دانشگاه رو اینجا https://anabin.kmk.org/no_cache/filter/institutionen.html. اما اگر رشته یا گرایش یا اسم دانشگاهتون تو این لیست نیست باید مدارکتون رو بفرستید آلمان که اونها بررسی کنند ببیند مورد قبول هست یا نه. این کار رو یه مرکزی تو آلمان انجام میده که اسمش ZAB هست. مخفف Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen. برای مدارک ایرانی اینجا رو میتونید ببینید https://www.kmk.org/zab/zentralstelle-fuer-auslaendisches-bildungswesen/zeugnisbewertung-fuer-auslaendische-hochschulqualifikationen/einzureichende-dokumente/iran.html و در همین صفحه یک پی دی اف به زبان فارسی هم هست که لیست مدارک رو به زبان فارسی نوشته https://www.kmk.org/fileadmin/Dateien/pdf/ZAB/Lissa_national/Iran_Einzureichende_Dokumente_01.pdf این هم آدرسشه ولی خب ممکنه که آدرسش تغییر کنه. اگر مجبور باشید مدارک رو برای زاب ارسال کنید، تا جوابش بیاد حدود ۵ الی ۶ ماه فعلا طول میکشه این زمان ممکنه بعدا بیشتر یا کمتر بشه. حواستون باشه که سفارت صبر نمیکنه تا مدرکتون بیاد برای وقت گرفتن باید حواستون به همه زمانبندی‌ها باشه
  • مدرک محل اقامت پس از ورود به جمهوری فدرال آلمان. خب این دیگه خیلی واضحه، باید مشخص کنید که کجا میرید وقتی وارد آلمان شدید. شما نمیتونید همینجوری بگید میرم خونه دوستم یا فامیلم باید واضح باشه برای سفارت. بنابراین یا شخصی که به خونه‌ش میرید باید برای شما دعوت نامه بفرسته که شما رو در خانه‌ش قبول میکنه یا این که هتل رزرو کنید. از سایت های مختلف میتونید هتل‌هایی که تو شهری که میخواید برید هستند و بدون کردیت کارت رزرو میکنن رو پیدا کنید و برای مدت دو هفته رزرو کنید. و پرینت رزرو رو ببرید با خودتون سفارت. مثلا سایت https://www.booking.com/ وقتی جستجو میکنید میتونید گزینه Book without credit card رو بزنید و هتل‌هایی که نیاز به کردیت کارت ندارند رو ببینید.
  • گواهی مبنی بر معلومات زبان آلمانی یا انگلیسی. آلمان مثل کانادا یا استرالیا بر اساس مدارک و نمره‌ امتیاز نمیده، پس نمره خاصی رو هم ذکر نکرده و مدرک زبان هم جز ملزومات نیست. اما بالاخره شما میخواید اونجا با شرکت‌ها و آدم‌ها حرف بزنید. اونجا احتمال اینکه کسی فارسی بلد باشه به صفر میل میکنه و اگر هم احیانا کسی بلد باشه مطمئنا وقتش رو نداره که دائم دنبال شما باشه. پس باید بتونید به زبان آلمانی یا انگلیسی صحبت کنید. و این که شما چقدر مسلط هستید رو اون شخصی که مدارک رو از شما میگیره به آلمانی یا انگلیسی (هر زبانی که شما بگید بلدید) ازتون سوال میپرسه و مینویسه که بلدید یا نه. اینکه با زبان انگلیسی میتونید کار پیدا کنید یا نه هم یه بخش دیگه ماجراست. خب اگر شما کارتون جوریه که باید با آدمهای عادی و یا همکارای بخش های مختلف در تماس باشید و حرف بزنید قطعا باید آلمانی بلد باشید. اما کارهایی مثل برنامه‌نویسی چون خارجی زیاده و شرکت‌ها خیلی‌هاشون بین المللی هستن زبانشون انگلیسیه ولی به هرحال شما به آلمان میرید و بهتره که به زبان خودشون حرف بزنید.
  • مدارک مربوط به سوابق کاری و فعالیت های شغلی در ایران و یا خارج. سوابق کاری منظور سابقه بیمه نیست. هرجایی که کار کردید اگر از کارفرما نامه‌ای بگیرید که روی سربرگ شرکت باشه که چه بهتر، میتونید همین نامه رو به عنوان سابقه کار به سفارت ارائه بدید. فقط دقت کنید که یا اصل نامه به زبان آلمانی باشه یا اگر انگلیسیه که باید بدید ترجمه کنن. اینکه ترجمه این مدارک امکان تایید دادگستری داره یا نه رو واقعا نمیدونم میتونید از دارالترجمه بپرسید. اگر هم شرکت نامه نمیده یا یه شرکتی کار کردید که دیگه دسترسی بهش ندارید سابقه بیمه هم قبوله.
  • رزومه. رزومه یعنی مشخصات فردی شما همراه با سوابق تحصیلی و سوابق کاری. برای آلمان بسیار مهمه که شما قسمت خالی نداشته باشید تو رزومه تون. مثلا شما نمیتونید بگید من سال ۹۳ از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و تا سال ۹۵ کاری نمیکردم بعد سال ۹۵ رفتم سرکار. باید مشخص کنید که این دو سال چیکار میکردید. اگر کارهاتون با تحصیل همپوشانی داشته باشند اشکالی نداره فقط جای خالی نباشه. البته نیازی نیست که مدارک تحصیلی و کاری رو به این رزومه پیوست کنید به هر حال شما همه مدارک رو دارید به سفارت ارائه میدید. برای نوشتن رزومه هم میتونید از سایت http://lebenslauf.de/ استفاده کنید.
  • انگیزه نامه. این قسمت رو خود سفارت به خوبی توضیح داده. شما باید مشخص کنید که چرا دارید میرید به آلمان و چرا فکر میکنید آلمان برای شما مناسبه. چرا مثلا میخواید به فللان شهر برید و چیز‌هایی از این قبیل. این نامه شاید سخت‌ترین نامه‌ای باشه که مجبورید بنویسید و مهمترین البته چون همین نامه میتونه باعث ریجکت شدن یا اکسپت شدن شما بشه. تو نوشتن نامه به این موضوع دقت کنید که نباید از کشور خودتون بدگویی کنید. انگیزه نامه رو باید به زبان آلمانی ارائه بدید. اگر خودتون آلمانی بلد نیستید باید بدید ترجمه کنن. همراه با اصلش ببرید سفارت. زیر همین بخش تو لیست مدارک سفارت نوشته اگر با شرکتی در آلمان تماس داشتید مدارکش رو ببرید. متن ایمیل‌ها رو پرینت بگیرید و ببرید که نشون بدید میتونید تو آلمان کار پیدا کنید.
  • مدارکی دال بر تمکن مالی. در حال حاضر روی سایت مبلغ ۴۳۲۰ یورو نوشته شده که گویا قراره بیشتر بشه. تمکن مالی چیز عجیب غریبی نیست حتما هم نباید پول شما به صورت ارز باشه و نباید حتما حساب ارزی باز کنید. معادل این رقم به ریال (البته با ارز آزاد) باید تو حساب شما پول باشه. فقط موضوعی که هست اینه که وقتی به بانک میرید میگه تمکن رو برای ساعت ۱۲ شب قبل میده. یعنی اگر شما ۳ صبح پول به حسابتون ریخته باشین ساعت ۱۰ صبح نمیتونید اون مبلغ رو تمکن بگیرید باید فرداش برید و تمکن بگیرید. درواقع پول باید ۲۴ ساعت تو حسابتون مونده باشه. شما با پاسپورتتون میرید شعبه‌ای که شعبه ارزی داشته باشه و فرم مربوط به تمکن مالی رو پر میکنید و نوع ارز رو میزنید یورو کنه و لاتین هم باشه. هزینه‌ش رو ازتون میگیرن و براتون صادر میکنن. حدود نیم ساعت شاید هم کمتر زمان میگیره. البته بانک صادرات میگه برای ثبت مشخصات لاتین ۷۲ ساعت زمان لازمه و برید ۷۲ ساعت بعد بیاید. سعی کنید از یه بانک خوب استفاده کنید. البته اگر هم کسی رو دارید در آلمان که هزینه هاتون رو تقبل کنه میتونید ازش بخواید که دعوتنامه رسمی براتون بفرسته و دعوتنامه رو به جای تمکن ببرید. در این صورت شخص تمام هزینه‌های شما رو در آلمان ساپورت میکنه. سوالی که گاهی بعضی‌ها میپرسند اینه که نمیشه یورو ببریم سفارت نشون بدیم؟ نه نمیشه، باید نامه تمکن بانک باشه یا دعوتنامه رسمی.
  • شناسنامه. اگر اسمتون رو تغییر دادید یا توضیحاتی داره شناسنامه‌تون که لازمه سفارت بدونه باید شناسنامه رو ترجمه کنید و به تایید سفارت برسونید. ترجمه و تایید رو هم که تو بخش مدرک تحصیلی توضیح مفصل دادم. برای شناسنامه هم همونا صادقه.
  • و در آخر گذرنامه معتبر. خب وقتی ویزا میگیرید ویزای شما ۳ ماهه‌س و احتمالا ۳ ماه هم تمدید میکنید و گذرنامه باید برای ۳ ماه بعد از اون هم معتبر باشه. صفحه اول گوشه سمت چپ نوشته امضا اونجا رو امضا کنید. نیازی نیست جایی برید برای امضا خودتون امضاش کنید فقط حواستون باشه بعدا همه جا باید همین امضا رو بزنید.
  • هزینه درخواست ویزا هم ۷۵ یورو هست که باید به یورو همراهتون باشه و اونجا پرداخت کنید.

۲- ویزای اشتغال به کار یا همون بلو کارت ویزایی هست که شما باید قرارداد کاری داشته باشید تا به شما داده بشه و با این ویزا شما اجازه کار دارید. اینکه میتونید از ایران کار پیدا کنید یا چجوری میشه کار پیدا کرد، به نظرم خودش یه پست دیگه میطلبه این پست فقط مدارک سفارت رو بگیم بهتره (قیمه‌ها رو نریزیم تو ماستا). خبر خوب اینکه مدارک تقریبا با ویزای جستجوی کار یکسانه البته یه اختلافایی هم دارن. یه چند تا مدرک کمتر میخواد اما قرارداد هم میخواد.

  • فرم رو که بالا توضیح دادم باید پر کنید
  • عکس گذرنامه ای هم که گفتم
  • گذرنامه رو هم گفتم
  • شناسنامه هم گفتم
  • مدارک دال بر وجود رابط کاری. همون قرارداد کاری که بستین یا حداقل پیش نویس قرار داد. همراه با اطلاعات تماس شرکت.
  • مدارک تحصیلی همون آخرین مدرک تحصیلی که قبلا گفتم
  • تاییدیه تحصیلی هم که مفصل توضیح دادم با کلی لینک
  • سوابق کاری، رزومه، مدارک زبان هم مثل همونی که بالا نوشتم

وقت‌های سفارت فعلا بیش از ۱۲ ماهه، یعنی اگر شما تا ۱۲ ماه دیگه مدارکتون کامل میشه میتونید همین الان از سایت سفارت برای خودتون یک وقت بگیرید. برای وقت گرفتن هم به شماره پاسپورت نیاز دارید و ایمیل. همین. https://teheran.diplo.de/ir-fa/service/visa-einreise/-/2073940 این هم لینک صفحه برای تعیین وقت. از صفحه بالا باید برید تو این صفحه https://service2.diplo.de/rktermin/extern/choose_realmList.do?request_locale=de&locationCode=tehe و این هم برای کسایی که نمیخوان کلا هیچی بخونن و مستقیم میخوان برن تو صفحه تعیین وقت https://service2.diplo.de/rktermin/extern/choose_category.do?locationCode=tehe&realmId=22&categoryId=1268 ولی اینکارو نکنید. یه کم تو سایت سفارت بگردید و مطالبش رو بخونین.

بالای فایل راهنمای سفارت نوشته مدارک را به ترتیب در دو دسته آماده کنید. نمیدونم چرا این بخش انقدر برای بعضی‌ها سخته. شما مدارک رو به ترتیبی که در فرم نوشته روی هم میزارید(اولین مدرک بالا باشد). همه اصل‌های ترجمه و مدارکی که خودشون اصل هستند و اصلش رو میخواید خودتون مثل مدرک زبان باید کپیش رو هم ببرید که کپی رو بزارن تو مدرک و اصل رو بهتون برگردونن. بعد از همین مدارک با همین ترتیب کپی میگیرید و میشه دسته دوم. به همین سادگی. فقط امضاها، مثلا امضای فرمی که پر کردین یا امضای قرارداد(اگر ویزا کاری میگیرید) باید تو هر دو دسته اصل باشه. یعنی با خودکار امضا کرده باشید از فرم امضا شده کپی نگرفته باشید که امضاش کپی باشه.

عکس هم برای هر دو دسته لازمه. هر دسته یک قطعه عکس.

مورد بعدی اینکه توی سفارت یه سالنه که همه نشستن و دور تا دور باجه‌س که کارمندای سفارت نشستن و مدارک رو از شما میگیرن و نگاه میکنن که کامل باشه ممکنه سوالاتی رو بپرسن. این افراد ایرانی هستن و با شما فارسی صحبت میکنن اما برای اینکه ببین شما زبانتون چجوریه ممکنه به زبانی که شما گفتین بلدین (انگلیسی یا آلمانی) سوالاتی از شما بپرسن. و در نهایت بهتون یه کاغذ میدن که برید صندوق پرداخت کنید. و بعد که پرداخت کردید برمیگردید و پاسپورتتون رو بهتون تحویل میده. کارمندای سفارت پشی شیشه هستن و از طریق میکروفون با شما صحبت میکنن و بقیه افراد حاضر در سالن صدای شما و اون فرد رو میشنون. اگر این موضوع ناراحتتون میکنه از قبل خودتون رو براش آماده کنید.

بعد از اینکه مدارکتون بررسی شد یا با ویزای شما موافقت میشه یا ریجکت میشید. که اگر ریجکت بشید یه مدت (نمیدونم دقیقا چقدره) زمان دارید تا اعتراض کنید. اگر هم موافقت بشه، روزی که گفتن بهتون، صبح پاسپورت و مدارکی که احیانا ازتون خواستن(مدارک رو تو پی‌دی‌افی که شماره پرونده‌تون توش میاد نوشته که چه چیزهایی باید ببرید) می‌برید سفارت تحویل میدین و بهتون یه برگه میدن که میخواید ویزاتون از کی شروع بشه می‌تونید یه تاریخ تا سه ماه بعد بزنید، همون روز بعد از ظهر میرید و پاسپورتتون رو از سفارت تحویل میگیرید و تمام! (البته تمام نیست در واقع شروع کلی داستان جدیده)

برای گرفتن ویزا باید یک بیمه نامه ۹۰/۱۸۰ روزه بگیرید. دفترای بیمه تو پاساژ پایین سفارت هستن که خب دقیق میدونن باید چی بدن بهتون. ولی متاسفانه گرونترین بیمه‌ها رو دارند(مثلا پارسیان پیشنهاد میدن). میتونید خیلی راحت به صورت آنلاین مثلا از بیمیتو بگیرید بیمه رو، خوبیش اینه که میتونید قیمت‌ها رو مقایسه کنید و با پیک اصلش رو هم براتون میفرستن به نظر من که راحت‌ترین کاره.

خیلی توضیح نوشتم اگه به اینجای متن رسیدین واقعا خسته نباشین 😀

نویسنده مطلب: ava

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظرات
  1. رضایی می گوید

    سلام.ما برای ویزای کاری .تصمیم به اقدام داشتیم .ولی مدرک تحصیلی همسرم دیپلم ریاضی هست و سابقه شغلی بیست سال کارگر خط تولید هست .بنظرتون راهی برای دریافت اقامت دائم وجود داره؟میتونید راهنمایی کنید ممنون میشم .

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.