مقایسه بهترین موسسات آیلتس برای آموزش از مبتدی تا حرفه‌ای؛ ویژگی‌ها + قیمت + مهاجرت

آیلتس (IELTS) یکی از مهمترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که در سرنوشت کاری، تحصیلی و مهاجرتی افراد تاثیر تعیین‌کننده‌ای دارد. با این حال آمادگی برای این آزمون و کسب نمره دلخواه، نیاز به برنامه‌ریزی، تلاش و استفاده از آموزش مناسب دارد. انتخاب آموزشگاه آیلتس یکی از چالش‌های مهم بسیاری از زبان‌آموزان و داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس است. به همین دلیل در این مطلب به بررسی شرایط و ویژگی‌های بهترین موسسه برای آموزش آیلتس می‌پردازیم تا بتوانید بهترین آموزشگاه آیلتس آنلاین یا حضوری ایران را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کرده و بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.

این مطلب شامل عناوین زیر است:

  • 1- بهترین موسسه آیلتس از نظر اساتید
  • 2- بهترین موسسه آیلتس از نظر امکانات
  • 3- بهترین موسسه آیلتس از نظر خدمات و پشتیبانی
  • 4- بهترین موسسه آیلتس از نظر متد آموزشی
  • 5- بهترین موسسه آیلتس از نظر قیمت
  • 6- بهترین موسسه آیلتس از نظر دسترسی
  • 7- بهترین موسسه آیلتس از نظر برنامه‌ریزی آموزشی
  • 8- بهترین موسسه آیلتس از نظر تنوع کلاس‌های آیلتس
  • 9- جمع‌بندی شرایط انتخاب یک موسسه آیلتس خوب
  • 10 مقایسه موسسات آیلتس معتبر
چطور یک موسسه خوب آیلتس پیدا کنیم؟
چطور یک موسسه خوب آیلتس پیدا کنیم؟

آموزش آیلتس از مبتدی تا حرفه‌ای

آزمون آیلتس دارای سه نوع آکادمیک (IELTS Academic)، آیلتس عمومی یا جنرال (IELTS General Training) و آیلتس برای ارتباط روزمره یا همان آیلتس لایف اسکلیز (IELTS Life Skills) است که هر یک برای گروه خاصی از افراد لازم و ضروری است.

آیلتس آکادمیک و کسب نمره لازم در آن، برای ادامه تحصیل در دانشگاه کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا و نیوزلند ضروری است. آیلتس جنرال برای مهاجرت به کشورهای مذکور یا کار در آن کشورها لازم است. آیلتس لایف اسکیلز نیز مختص کسانی است که قصد دارند از کشور انگلیس ویزای Family Member دریافت کنند. غیر از سه موردی که ذکر کردیم، یک آزمون دیگر آیلتس با نام UKVI وجود دارد که جهت سنجش توانایی زبان انگلیسی افراد برای مهاجرت یا تحصیل در کشور انگلستان است و در مراکز مورد تایید این کشور برگزار می‌شود.

بنابراین قبل از هرچیز باید مشخص کنید که برای کدام یک از آزمون‌های آیلتس می‌خواهید آماده شوید تا در مرحله بعد بتوانید بهترین موسسه برای آموزش آیلتس را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین آموزشگاه آیلتس از مبتدی تا حرفه‌ای باید شرایط و ویژگی‌هایی را در نظر گرفت که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

معیار انتخاب یک کلاس آیلتس خوب از نظر اساتید
معیار انتخاب یک کلاس آیلتس خوب از نظر اساتید

بهترین مرکز آموزش آیلتس از نظر اساتید

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب آموزشگاه آیلتس کیفیت اساتید آن موسسه است. اولین مسئله، تسلط بالای مدرس بر مهارت‌های چهارگانه زبان انگیسی (شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه) است. برخی اساتید در یکی از موارد قوی اما در بقیه متوسط یا ضعیف هستند که چنین شرایطی به آمادگی جامع برای آزمون، لطمه می‌زند. به همین دلیل باید مدارک، تحصیلات و تجارب و Native بودن اساتید آموزشگاه آیلتس مورد نظر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استاد مربوطه شایستگی بالایی برای آموزش آیلتس دارد.

در امر تدریس و آموزش، صرف تسلط به محتوای آموزشی برای یک مدرس کافی نیست بلکه او باید از هنر معلمی، توانایی انتقال مفاهیم و ایجاد انگیزه و علاقه برای یادگیری در زبان‌آموزان برخوردار باشد. به خاطر همین، اساتید موسسات آموزش آیلتس باید دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC) را گذرانده باشند.

همچنین رزومه اساتید و تالیفات آنها در زمینه آیلتس را بررسی کنید. نظرات شاگردان قبلی یکی از بهترین معیارها برای ارزیابی کیفیت کار اساتید آیلتس است. پس برای انتخاب هر استاد، نظرهای زبان‌‌آموزان قبلی را در مورد کیفیت تدریس آنها بررسی کنید.

امکانات آموزشی یک موسسه آیلتس معتبر
امکانات آموزشی یک موسسه آیلتس معتبر

بهترین موسسه آموزش آیلتس از نظر امکانات

یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب بهترین موسسه برای آموزش آیلتس امکانات آن موسسه است که خود شامل بخش‌های مختلفی می‌شود.

فضای فیزیکی

چنین مرکزی در درجه اول باید از فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای آموزش برخوردار باشد. ساختمان برخی موسسات آموزش آیلتس با اینکه شیک و مدرن هستند اما برای فعالیت‌های آموزشی طراحی نشده‌اند و به همین دلیل گاهی ازدحام و سروصدای زیاد، یا فضای غیراستاندارد کلاس‌ها، باعث کاهش کیفیت آموزشی می‌گردد. پس قبل از انتخاب موسسه آیلتس، حتما سری به ساختمان آن موسسه بزنید و مواردی را که اشاره کردیم از نزدیک مورد بررسی قرار دهید.

امکانات سمعی-بصری

امکانات شنیداری و دیداری در آموزش و یادگیری زبان نقش مهمی دارند. پس ببینید که موسسه مورد نظر شما دارای چه امکانات سمعی-بصری است.

نرم‌افزارهای جدید و به روز

بخش مهمی از امکانات موسسات آموزشی آیلتس، امکانات نرم‌افرازی آنها است. باید بررسی کنید که آیا آنها از نرم‌افزارهای پیشرفته و به روز برای آموزش استفاده می‌کنند یا خیر.

سامانه آموزش مجازی

اگر قرار است از آموزش مجازی و آنلاین آیلتس استفاده کنید باید مطمئن شوید که موسسه مربوطه از امکانات کافی برای ارائه آموزش مجازی از قبیل اینترنت پرسرعت و یک سامانه آموزش مجازی (LMS) قوی و باکیفیت برخوردار است. ضعیف بودن امکانات آموزش مجازی می‌تواند باعث افت کیفیت آموزش شده، یادگیری شما و در نتیجه آمادگی‌تان برای آزمون آیلتس را کاهش دهد.

پشتیبانی در آموزش آیلتس یک گارانتی مهم
پشتیبانی در آموزش آیلتس یک گارانتی مهم

بهترین موسسه برای آموزش آیلتس از نظر خدمات و پشتیبانی

کیفیت خدمات آموزشی یکی از اصلی‌ترین معیارها برای تعیین بهترین مرکز آموزش آیلتس است. کیفیت خدمات آموزشی جنبه‌های مختلفی دارد که در ادامه آنها را توضیح می‌‌دهیم.

مدیریت علمی و آکادمیک

یکی از مهمترین بخش‌های هر موسسه آموزش آیلتس، نوع و شیوه مدیریت آن است. مدیریت کارآمد نیازمند افراد آموزش دیده، متخصص و مجرب است. کیفیت مدیریت موسسه در تعیین کیفیت آموزشی آن نقشی اساسی دارد. مدیریت علمی و آکادمیک می‌تواند از امکانات موجود و اساتید بیشترین بهره‌وری را ایجاد کرده و در نتیجه کیفیت آموزشی بالایی را رقم بزند.

پس بهتر است قبل از انتخاب موسسه آموزش آیلتس، در مورد مدیران و شیوه مدیریت آنها بررسی کنید. مدیریت غیراصولی می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای زبان‌آموزان ایجاد کرده و دستیابی آنها به اهداف آموزشی خود را دشوار سازد.

پرسنل موسسه زبان

نوع نگاه و شیوه برخورد پرسنل و کارکنان موسسه آیلتس، یکی از عوامل اصلی در تعیین کیفیت آن موسسه است. برخی زبان‌آموزان چنین احساسی داشته‌اند که موسسه آیلتس، آنها را صرفا به چشم یک مشتری و ابزار کسب درآمد نگاه کرده و به دغدغه‌ها و شرایط آنها برای آمادگی آزمون آیلتس بی‌توجه بوده‌اند.

ضمن مراجعه به مرکز مربوطه و از طریق نظرات زبان‌آموزان قبلی، مطمئن شوید که مدیریت و کارکنان آن اصل مشتری‌مداری را در پیش گرفته و نسبت به زبان‌آموزان احساس مسئولیت و دلسوزی دارند و تمام توان خود را برای کمک به آنها به کار می‌گیرند.

مشاوره و پشتیبانی آموزشی

بهترین موسسات آموزش آیلتس، یک سیستم کارآمد برای مشاوره و پشتیبانی دارند. آنها با توجه به هدف آموزشی مورد نظرتان، شما را به بهترین نحو راهنمایی کرده و مناسب‌ترین راهکارها را برای دستیابی به آن هدف در اختیار شما قرار می‌دهند.

خدمات پشتیبانی نیز معیاری مهم و اساسی است. به ویژه اگر آموزش شما مجازی و آنلاین باشد، موسسه باید بتواند خدمات پشتیبانی قوی را به شما ارائه دهد. بنابراین بررسی کنید که آیا آن موسسه از انواع پشتیبانی تلفنی، ایمیلی و آنلاین برخوردار است یا خیر.

کیفیت استاندارد آموزشی

یک معیار مهم برای بررسی کیفیت آموزشی مراکز آیلتس، کسب گواهینامه‌ ایزو آموزشی IWA2 است. این گواهینامه نشان می‌دهد که موسسه مورد نظر اصول مدیریت یکپارچه مربوط به آموزش و مراکز آموزشی را پیاده‌سازی کرده است.

همچنین گواهینامه‌های کسب شده از موسسات معتبر داخلی و خارجی می‌تواند معیاری برای ارزیابی کیفیت آموزشی یک مرکز آموزش آیلتس باشد.

دقت آزمون تعیین سطح

تعیین سطح اولیه مهارت و تسلط زبانی زبان‌آموزان، بخش مهمی از خدمات آموزشگاه‌های آیلتس است. باید ببینید که آزمون تعیین سطح آنها از استاندارد بالا و دقت کافی برخوردار است یا نه. تعیین سطح غیردقیق می‌تواند مشکلاتی را در طول دوره آموزش آیلتس برای شما ایجاد کند. پس از دقت و اعتبار آن مطمئن شوید.

سابقه و خوش‌نامی آموزشگاه آیلتس

میزان سابقه آموزشگاه زبان آیلتس نیز می‌تواند تا حدودی کیفیت خدمات آن را مشخص کند. اما در کنار قدمت آموزشگاه، باید نظر زبان‌آموزان آن موسسه را مورد توجه قرار داد. برخی موسسات با سابقه بالا یا آنهایی که از طریق تبلیغات شبانه‌روزی در انواع رسانه‌ها مشهور هستند، در عمل کیفیت آموزشی چندان بالایی ارائه نمی‌دهند.

پس گول قدمت یا شهرت موسسات آیلتس را نخورید. یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای رسیدن به نظری واقع‌بینانه از کیفیت موسسات آیلتس این است که به محل ساختمان آنها مراجعه کرده و با زبان‌آموزانی که در حال خروج هستند، صحبت کنید.

جامعیت خدمات آموزشی

یک موسسه آموزش آیلتس خوب باید بتواند تمام ابعاد مورد نیاز آموزش برای آزمون آیلتس را پوشش دهد. معمولا موسسات در آموزش ابعاد چهارگانه آموزش آیلتس کیفیت یکسانی ندارند. برخی روی مکالمه خوب کار می‌کنند، برخی روی خواندن، برخی روی شنیدن و برخی روی نوشتن. اما حالت بهینه و ایده‌آل آن است که موسسه آموزش آیلتس در تمام مهارت‌ها کیفیت بالا و یکنواختی از آموزش را ارائه دهد. در این صورت زبان‌آموزان هم‌زمان در تمام مهارت‌ها پیشرفت کرده و نمره بالایی را در آزمون آیلتس کسب خواهند کرد.

بهترین مراکز آموزش آیلتس از نظر متد آموزشی

متدها، روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی مورد استفاده نقش تعیین‌کننده‌ای در کیفیت یادگیری زبان‌آموزان دارند. باید ببینید که موسسه آموزش آیلتس از چه متد و روش آموزش زبان بهره می‌گیرد و آیا این روش‌ها مورد تایید موسسات معتبر آموزش زبان هستند یا خیر.

آموزش تکنیک‌های آیلتس با روش‌های مختلف

متدهای آموزشی آیلتس باید از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و دارای تکنیک‌های به روز آزمون باشند. باید بتوان آن را بدون مدرس نیز پیش برد و مورد استفاده قرار داد. روش‌های مورد استفاده آموزش آیلتس باید دارای نمونه سوالات متنوع و استاندارد، حجم مناسب مطالب، در بر گرفتن تمام سطوح آموزش زبان از مبتدی تا حرفه‌ای باشد.

بهترین کتاب برای آموزش آیلتس

معمولا متدهای آموزشی با استفاده از کتاب‌های آموزشی خاصی همراه است. پس باید منابع مورد استفاده موسسه آموزش آیلتس را بررسی کنید و ببینید که آیا برای شما نیز مناسب است یا نه.

موسسات مختلف کتاب‌های متفاوتی را مورد استفاده قرار می‌دهند اما بهتر است که با کتاب‌های مهم آیلتس آشنا باشید. برخی از مهمترین منابع برای آمادگی آزمون آیلتس به صورت زیر است:

  • Barron’s IELTS Superpack
  • Barron’s IELTS Practice Exams
  • The Official Cambridge Guide to IELTS
  • Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers
  • Cambridge Vocabulary for IELTS
  • Cambridge Grammar for IELTS
  • Official IELTS Practice Materials
  • Collins Reading for IELTS
  • Collins Listening for IELTS
  • Collins Writing for IELTS
  • Collins Speaking for IELTS
  • English Collocations in Use
  • English Vocabulary in Use
  • New Insight into IELTS
  • IELTS Advantage
  • Improve your IELTS Skills

البته لزومی ندارد شما برای انتخاب از میان این کتاب‌ها و بسیاری از کتاب‌های دیگر سردرگم شوید. هر موسسه‌ای معمولا منابع مشخصی را برای آموزش آیلتس در نظر می‌گیرد. کافی است که همان منابع را به خوبی مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید نمره مورد نظر خود را کسب کنید.

چرا باید به قیمت دوره آیلتس اهمیت دهیم؟
چرا باید به قیمت دوره آیلتس اهمیت دهیم؟

بهترین موسسه آیلتس از نظر قیمت

یک جنبه مهم در انتخاب موسسه آموزش آیلتس مناسب بودن قیمت و هزینه دوره‌های آن است. شهریه دوره آموزشی باید با حجم ساعات دوره و کیفیت آموزش متناسب باشد. برخی موسسات زبان شهریه بالایی دریافت می‌کنند اما کیفیت خدمات آموزشی آنها چندان مناسب نیست.

پس ببینید که نرخ شهریه اعلام شده از طرف موسسه در قبال چه حجم و کیفیتی از دوره آیلتس است. جستجوی نظرات زبان‌آموزان قبلی می‌تواند کمک خیلی خوبی در این زمینه باشد. آیا از نظر آنها هزینه شهریه آن موسسه معقول و منصفانه است و از خدمات آموزشی آن راضی هستند یا خیر.

سهولت دسترسی به آموزشگاه آیلتس

یک عامل مهم دیگر در انتخاب بهترین آموزشگاه زبان آیلتس، سهولت و مدت زمان دسترسی به آن است. اگر آموزشگاه آیلتس در مکان و منطقه‌ای واقع شده باشد که دسترسی به آن زمان و انرژی زیادی را از شما طلب کند، ممکن است در تصمیم خود صرف نظر کنید.

از آنجا که افراد معمولا برای دوره‌های سه، شش و حتی یک ساله نیاز به استفاده از دوره‌های آموزش آیلتس دارند، دوری و دشواری دسترسی به آموزشگاه، در درازمدت ممکن است باعث خستگی و بی‌انگیزگی شده و از کیفیت آموزش شما بکاهد. پس بهتر است پیشاپیش مسئله سهولت دسترسی را به دقت بررسی نمایید.

چطور برای نمره بالای 7 آیلتس برنامه ریزی کنم؟
چطور برای نمره بالای 7 آیلتس برنامه ریزی کنم؟

بهترین مرکز آموزش آیلتس از نظر برنامه‌ریزی آموزشی

یک نکته مهم که معمولا زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد نوع برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های زبان برای سطوح مختلف آموزش آیلتس است. گاهی فاصله ایجاد شده میان این دوره‌ها باعث افت یادگیری یا حتی کاهش انگیزه زبان‌آموزان می‌شود. پس برنامه آموزشی موسسه را بررسی کنید و ببینید که چه زمانی پس از تعیین سطح، می‌توانید دوره خود را شروع کنید. طول دوره‌ها و فاصله میان ترم‌ها را بررسی کنید تا بتوانید بیشترین بهره‌ را از زمان خود ببرید.

تنوع کلاس‌های موسسه آموزش آیلتس

بخش مهمی از برنامه آموزشی موسسات آیلتس، میزان تنوع کلاس‌ها از لحاظ زمان و سطح است. تنوع هرچه بیشتر کلاس‌ها از این جنبه‌ها، دست شما را برای انتخاب زمان مناسب با توجه به سایر برنامه‌هایتان بازتر می‌گذارد. برعکس، عدم تنوع کلاس‌ها ممکن است مشکلاتی را برای هماهنگ ساختن برنامه‌هایتان ایجاد کند. پس بهتر است که قبل از ثبت نام، تنوع زمانی و تنوع سطوح کلاس‌های موسسه آیلتس مورد نظر خود را مورد توجه قرار دهید.

به طور معمول کلاس به صورت‌های مختلف از قبیل ترمیک عادی، فشرده، نیمه‌فشرده، کلاس‌های آخر هفته و در دو حالت کلی حضوری یا آنلاین، برنامه‌ریزی می‌شوند. تنوع هرچه بیشتر باعث می‌شود که زبان‌آموزان با شرایط مختلف، بتوانند زمان و سطح کلاس مناسب با شرایط خود را با سهولت بیشتری انتخاب کنند.

جمع‌بندی شرایط و ویژگی‌های بهترین موسسه آموزش آیلتس

با توجه به آنچه گفتیم می‌توانیم، ویژگی‌های بهترین موسسه آموزش آیلتس را به صورت زیر خلاصه کنیم:

  • اساتید متخصص، باتجربه، مسلط و همراه با هنر معلمی داشته باشد.
  • از امکانات خوبی از نظر فضای فیزیکی، دستگاه‌های سمعی-بصری، نرم‌افزارهای به روز آموزشی و سامانه آموزش مجازی قدرتمند برخوردار باشد.
  • کیفیت بالای خدمات آموزشی شامل مدیریت علمی و آکادمیک، پرسنل مسئول و دلسوز، مشاوره و پشتیبانی خوب، دارای گواهینامه استانداردهای آموزشی، دقت در تعیین سطح و جامعیت خدمات آموزشی.
  • استفاده از متدها و تکنیک‌های آموزشی معتبر و منابع مورد تایید و استاندارد.
  • هزینه مناسب و منصفانه با توجه به ساعات دوره و کیفیت آموزشی ارائه شده.
  • سهولت دسترسی و صرفه‌جویی در زمان و انرژی برای رفت و آمد به محل موسسه.
  • برنامه‌ریزی آموزشی مناسب، تنوع در کلاس‌ها، سطوح آموزشی، روزها و ساعات برگزاری.

راه پیدا کردن یک موسسه آیلتس معتبر چیه؟
راه پیدا کردن یک موسسه آیلتس معتبر چیه؟

یافتن بهترین مراکز آموزش آیلتس آنلاین یا حضوری در تهران و ایران

در تهران موسسات آموزش آیلتس بسیاری با کیفیت‌های مختلف وجود دارد. به طور مثال می‌توان به موسساتی چون آفرینش، ایرسافام، تهران آیلتس، سفیر، اکسیر، گاما، ایران اروپا، ایرانمهر، گات، کارینو، ایران آکسفورد، پردیسان، ملل، اسپیکان، نصیر، گلدیس، ایران کانادا، آفاق، هیراد، دیاکو و دیگر مراکز اشاره کرد. اما هر یک از این آموزشگاه‌های دارای شرایط، میزان شهریه، متد آموزشی، دوره های متنوع و منابع خاص خود است که آنها را از همدیگر متمایز می‌سازد.

برای تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین آموزشگاه آیلتس در تهران باید از این تفاوت‌ها اگاه باشید. اما مسئله این است که بررسی اطلاعات همه این موسسات آیلتس می‌تواند بسیار زمان‌بر و دشوار باشد. ما در ادامه، راه آسانی برای این منظور پیشنهاد خواهیم کرد.

کجا بهترین آموزشگاه آیلتس را مقایسه کنیم؟

برای یافتن بهترین موسسه آموزش آیلتس راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به وبسایت موسسات مختلف مراجعه کنید.
  • از دوستان و آشنایان در مورد موسسات آیلتس پرس و جو نمایید.
  • رزومه و تجارب و تحصیلات اساتید آموزشگاه‌های مختلف را بررسی کنید.
  • سابقه و خوش‌نامی آموزشگاه آیلتس را بررسی کنید.
  • نظرات زبان‌آموزان موسسات آیلتس را مورد بررسی قرار دهید.

اما با توجه به مطالبی که در مورد شرایط و ویژگی‌های بهترین موسسه برای آموزش آیلتس گفتیم، بررسی موسسات مختلف و تطبیق دادن آنها با این مطالب شاید بسیار دشوار و زمان‌بر باشد، اما نگران نباشید، وب سایتی بنام ایران آموزشگاه به عنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور، پیشاپیش این کار را برای شما انجام داده است.

برای یافتن بهترین موسسه آموزش آیلتس، با توجه به شرایط خودتان و در هر جای تهران و ایران که هستید، کافی است در مرورگر گوگل خود عبارت: “بهترین آموزشگاه آیلتس” را جستجو نموده و وارد مطلب مربوط به 8 تا از بهترین آموزشگاه آیلتس IELTS تهران و ایران در وبسایت iranamozeshgah.com شوید. در این صفحه اطلاعات جامعی در مورد بهترین موسسات آموزش آیلتس کسب خواهید کرد که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، کار شما را برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین آموزشگاه آیلتس راحت و ساده خواهد نمود.

نویسنده مطلب: romina tehrani

منبع مطلب

5 نظرات
  1. سمانه می گوید

    سلام ممنون از مطلب خوبتون درباره بهترین مووسات ایلتس تهران. نویسنده رو زدم اشتباه بود!

  2. فاطمه حبشی می گوید

    خیلی کاربردی بود ممنون. ولی نهایتا کدوم یکی از موسسات آیلتس رو پیشنهاد میکنید؟ کیفیت آموزش کدوم موسسه ایلتس یکنواخت بوده؟

  3. ربانی می گوید

    روش اموزش توی همه مراکز یه مدله. تنها موسسات ایلتس موفق هستن که پشتیبانی خوبی داشته باشن

  4. کریم پور می گوید

    موسسه ایلتس بهتره یا استاد خصوصی ؟

  5. محسن می گوید

    من تو کلاس‌های موسسه سفیر شرکت کردم و کیفیت کلاس‌های گروهی از نظر من خوب بوده.ولی اگر زمان توی گرفتن مدرک آیلتس براتون مهم هست و هزینه یادگیری آیلتس براتون خیلی مهم نیست،کالج آریام رو پیشنهاد میدم.کلاس‌های موسسه خصوصی هست ونهایتا دو نفره و فشرده بودن کلاس‌ها خیلی تو پیشرفت سریع به من کمک کرده

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.