? صفر تا صد آموزش زبان فرانسه (تجربه شیرین یادگیری فرانسه)

مطمئنا اگر کسی روبرویتان بایستد و با چشمان نم‌داری بگوید :« Tu es l’amour de ma vie» (بخوانید: توو عه لِموغ دِمَوی) و متوجه شوید منظورش این بوده که شما عشق زندگی‌اش هستید، حسابی قند توی دلتان آب می‌شود.

❤️برای درک بهتر چنین موقعیتی پیشنهاد می‌کنیم یک فلاش بک ذهنی بزنید به فیلم رگ خواب تا به یاد بیاورید که کامران چطور با یک جمله‌ی فرانسوی دل مینای قصه را برد. برای همین چیزهاست که زبان فرانسوی را زبان عشاق می‌دانند. ریتم کلمات و آهنگ جملات، صحبت‌های معمولی را هم به سمفونی کلمات تبدیل می‌کند.

?دیالوگ کوتاه از فیلم امران حصیبی (کوروش تهامی) به مینا در رگ خواب (لیلا حاتمی) ابراز علاقه به فرانسه می کنه
?دیالوگ کوتاه از فیلم امران حصیبی (کوروش تهامی) به مینا در رگ خواب (لیلا حاتمی) ابراز علاقه به فرانسه می کنه

اگر شما هم عاشق زیبایی‌های این زبان ‌شده‌اید و دلتان می‌خواهد فرانسوی صحبت کنید، یا اصلا به زیبایی و عشق و آهنگ و این حرف‌ها کاری ندارید و برای مهاجرت به کبک، خیز برداشته‌اید یا به هر دلیلی نمره‌های بالا در آزمون DELF را هدف گرفته‌اید، در هر صورت شما مخاطب اصلی این مقاله هستید! چون قصد داریم بهترین منابع یادگیری زبان فرانسه را به شما معرفی کنیم تا با هر قصدی که یادگیری این زبان را شروع می‌کنید به هدفتان برسید!

?با بهترین کتاب گرامر فرانسه روی قواعد دستوری سوار شوید.

شکی نیست که مهم‌ترین اصل یادگیری یک زبان خارجی، یادگیری قواعد دستوری‌ است. قواعدی که تنها به کمک یک معلم خوب و یک آموزش ساده، قابل فهم خواهد بود. کتاب گرامری که قصد داریم به شما معرفی کنیم یکی از همین معلم‌های خوب است.

Grammaire Progressive Du Francais

?اگر قصد دارید زبان فرانسه را به صورت خودآموز یاد بگیرید، انتشارات CLE با نشر این کتاب، کار را برایتان حسابی راحت کرده است. کتاب Grammaire Progressive Du Francais در سه سطح مبتدی (Debutant)، متوسط (Intermediaire) و پیشرفته (Avance) منتشر شده است که هرکدام به ترتیب شامل ۶۰، ۵۲ و ۷۲ درس هستند. به‌ علاوه هرکدام از این کتاب‌ها با بیش از ۴۰۰ تمرین و مثال، نکات گرامری مختلفی را قطره قطره توی ذهن‌تان می‌چکاند تا برای همیشه در حافظه‌ی بلندمدتتان ته‌نشین شوند.

?ناگفته نماند که چندین فایل صوتی هم ضمیمه‌ی این کتاب گرامر فرانسه شده است. این فایل‌های صوتی به شما کمک می‌کنند تا مهارت شنیداری‌تان را تقویت کنید و گوش‌هایتان را به شنیدن و درک مفاهیم فرانسوی عادت بدهید. در آخر هم می‌توانید با پاسخ دادن به تست جامع خودآزمایی‌ میزان یادگیری‌تان را محک بزنید.

?غوطه‌وری در دریای کلمات فرانسوی با معتبرترین کتاب لغت فرانسه

یادتان هست که برایتان از سمفونی کلمات در زبان فرانسه گفتیم؟ خب در اینجا می‌خواهیم کتابی را معرفی کنیم که این حقیقت را به شما ثابت می‌کند.

Vocabulaire progressif du francais

این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور زبانتان را بگردانید و کلمات خوش‌آهنگ فرانسوی را تلفظ کنید! کلماتی که مثل نت روی خطوط حامل ذهن‌تان می‌نشینند و تا ابد از جایشان تکان نمی‌خورند.

حالا یک کتاب چطور می‌تواند چنین کاری ‌کند؟ اول اینکه با موضوعات متنوع شما را به یک بحث جذاب دعوت می‌کند تا در خلال این بحث با واژه‌های جدید آشنا ‌شوید. بعد از آن با انواع مثال، تمرین و فعالیت‌های communicative به تثبیت ذهنی کلمات و وسیع شدن دایره واژگانی‌تان کمک می‌کند.

علاوه براین‌ها، این کتاب ویژگی‌های مهم دیگری هم دارد از جمله:

1. داشتن فایل‌های صوتی برای تقویت مهارت شنیداری

2. داشتن پاسخنامه برای تمام تمرین‌ها و تست‌ها

3. داشتن تست جامع خودآزمایی

برای همین می‌توانید به‌صورت خودآموز هم از این کتاب استفاده کنید. این کتاب دارای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است. بنابراین از صفر تا صدِ واژه‌ها و اصطلاحات را می‌توانید با کمک این کتاب لغت فرانسه یاد بگیرید.

?‍?یادگیری زبان فرانسه به سبک خاص ECHO

اکو ECHO نام یک روش خاصِ آموزش زبان فرانسه است. یک روش مکالمه محور که اولین بار توسط Jacky Girardet وJacques Pêcheur پیشنهاد شد. در روش ECHO تمام مهارت‌های زبان‌آموزی یعنی مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن آموزش داده می‌شود اما روی مهارت‌های شفاهی تاکید بیشتری وجود دارد.

سری کتاب‌های ECHO که بر اساس این متد تالیف شده‌اند، اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط انتشارات معتبر ELC به دست زبان‌آموزان رسید. یک مجموعه‌ی پنج جلدی که تا الان طرفداران بسیاری پیدا کرده و به عنوان پرفروش‌ترین کتاب آموزش زبان فرانسوی شناخته شده است.

تاآنجا که مدرسینی که بر اساس این روش، زبان فرانسه را آموزش می‌دهند شعارشان این است: «چوب خشک بدهید، اگزوپری تحویل بگیرید»!!

 Antoine de Saint-Exupéry ی از بهترین کتاب های
Antoine de Saint-Exupéry ی از بهترین کتاب های

خب حالا وقتش رسیده که متد ECHO را بیشتر برایتان توضیح ‌بدهیم تا این شعار باورپذیرتر شود. همان‌طور که گفتیم این مجموعه پنج جلد دارد که هر جلد شامل ۱۲ درس است.

به کمک این مجموعه خواهید توانست متن‌های طولانی فرانسوی را به راحتی بخوانید و در مورد موضوعات متنوع ایده و نظراتتان را دقیق و بدون اشکال بیان کنید. همچنین می‌توانید مباحث پیچیده‌ی عینی و انتزاعی را درک کنید. با کمک آموخته‌هایتان با فرانسوی‌ها بحث و گفتگو خواهید کرد و بدون شک از توانایی بالایتان در مکالمه و درک مطالب لذت خواهید برد.

نکته‌ی مهم این که روش ECHO کاملاٌ با «چهارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها» منطبق است و برای کسانی که قصد شرکت در آزمون DELF را دارند، بهترین کتاب آموزشی به حساب می‌آید!

?تجربه من در معرفی کتاب به زبان آموزان فرانسه

ما در این مقاله ساده‌ترین کتاب گرامر فرانسه و بهترین کتاب لغت فرانسه را به شما معرفی کردیم. از طرفی با معرفی سری کتاب‌های ECHO با معتبرترین و پرطرفدارترین شیوه‌ی آموزش زبان فرانسه آشنا شدید. گفتنی است که همه‌ی این کتاب‌ها توسط تخصصی‌ترین و معتبرترین انتشارات فرانسه یعنی CLÉ INTERNATIONAL منتشر شده‌اند. کتاب‌هایی استاندارد، حرفه‌ای و منحصربه‌فرد که با انواع مثال و تمرین، حسابی ذهنتان را مشت ومال می‌دهند. وجود پاسخنامه در این کتاب‌ها هم به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌ صورت خودآموز از این کتاب‌ها استفاده کنید.

پس اگر می‌خواهید به زبان عشاق مسلط شوید، بهتر است با توجه به سطح زبانتان، مناسب‌ترین کتاب آموزشی را انتخاب کنید. خبر خوب اینکه سفیرمال تمام این کتاب‌ها را با قیمت‌هایی ویژه در اختیارتان خواهد گذاشت. مطمئن باشید مسیر زبان‌آموزی پر از جذابیت‌های آموزشی است. جذابیت‌هایی به دلنشینی و ماندگاری عطرهای فرانسوی!

نویسنده مطلب: nikiomid

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.