شرایط سنی تحصیل در آلمان، نکاتی که باید بدانید

دانشگاه‌های آلمان از بهترین مراکز آکادمیک دنیا هستند. بسیاری از افراد در مقاطع مختلف تحصیلی به دنبال تحصیل در آلمان می‌روند. جدای از شرایط انتخاب رشته و دریافت ویزا، داوطلبان تحصیل در آلمان باید به شرایط سنی نیز توجه کنند. در حقیقت شرایط سنی تحصیل در آلمان محدودیت‌هایی را برای افراد در نظر گرفته است. در این مقاله با یکدیگر با این محدودیت‌ها آشنا می‌شویم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

آلمان، کشوری با بهترین دانشگاه‌های اروپا

آلمان صاحب یکی از قوی‌ترین و پیشروترین اقتصادهای دنیا است. در حقیقت شرایط مناسب تحصیلی و اقتصادی آلمان باعث شده که بسیاری برای دریافت اقامت اروپا، به فکر دریافت پاسپورت آلمان باشند. اما همیشه پیش از اقدام باید قوانین و مقررات را در نظر گرفت. آلمان در خصوص افراد متقاضی به ادامه تحصیل، سختی‌ها و شرایط دشواری را قرار داده است.

آیا برای تحصیل در آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

شرایط تحصیل در آلمان برای افراد تبعه آلمان و متقاضیانی که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند، متفاوت است. در حقیقت هیچ محدودیت سنی برای شهروندان آلمانی وجود ندارد اما کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا، درخواست ادامه تحصیل در آلمان را دارند باید در سن مناسبی این کار را انجام دهند. البته این سن برای هر مقطعی متفاوت است.

شرایط سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی

معمولاً افراد کمی برای تحصیل در مقطع لیسانس، به خارج از کشور می‌روند. در حقیقت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا به خارج از کشور سفر کنند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی بهتر است حداکثر زیر ۲۱ سال سن داشته باشید. به‌عبارت‌دیگر افزایش سن متقاضی شانس دریافت ویزا را کمتر می‌کند.

شرایط سنی برای مقطع کارشناسی ارشد، قوانین سخت‌گیرانه ژرمن‌ها

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، قوانین آلمان سخت‌گیرانه‌تر است. در مقطع کارشناسی ارشد یا همان فوق‌لیسانس معمولاً توصیه می‌شود که فرد حداکثر ۳۲ سال سن داشته باشد. ویزای افرادی که بالای ۳۲ سال باشند، معمولاً رد می‌شود. درحالی‌که متقاضی بیش از ۳۲ سال سن داشته باشد، مدارکی مثل رزومه، سابق کار و پژوهش‌های مرتبط می‌تواند به دریافت ویزا کمک کند.

شرایط سنی برای مقطع دکترا، هیچ محدودیتی در کار نیست

خوشبختانه آلمان در مقطع دکترا محدودیت خاصی ندارد. در حقیقت آلمان در مقطع دکترا سعی کرده بهترین افراد را جذب کند و به همین دلیل چه در سن و چه در سایر قوانین محدودیت خاصی را قرار نداده است. همین مسئله باعث شده که بسیاری برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا آلمان را انتخاب کنند.

آیا سن واقعاً در دریافت ویزای تحصیلی تعیین‌کننده است؟

مسئله شرایط سنی به‌خودی‌خود تعیین‌کننده نیست. معمولاً دولت‌ها هم برای دریافت ویزا شرایط سنی خاصی اعلام نمی‌کنند. برای مثال در اقامت اروپا از طریق کار تقریباً هیچ شرایط سنی خاصی وجود ندارد. اما سن می‌تواند یکی از فاکتورهای مؤثر برای دریافت ویزای تحصیلی باشد. به‌عبارت‌دیگر افراد با سن کمتر، شانس بالاتری برای دریافت ویزای تحصیلی دارند. البته بازهم تأکید می‌کنیم سن تنها می‌تواند به‌عنوان یک فاکتور مثبت برای دریافت ویزای تحصیلی در نظر گرفته شود.

چگونه می‌توان پس از تحصیل در آلمان کار پیدا کرد؟

آلمان یکی از پویاترین و پر رشدترین اقتصادهای دنیا را دارد. این مسئله باعث شده که آلمان در بخش‌های مختلف خود نیاز به نیروی کار داشته باشد. از طرف دیگر معمولاً شانس پذیرش و دریافت ویزای کاری کسانی که در خود آلمان تحصیل‌کرده باشند، بیشتر است. به همین دلیل می‌توان با اطمینان گفت امکان پیدا کردن شغل در آلمان بسیار بالا است و می‌توان پس از اتمام تحصیل، ویزای دانشجویی را به ویزای کاری تبدیل کرد.

پس از چه مدت می توان اقامت دائم اروپا را به دست آورد؟

معمولا تمام کسانی که از راه های مختلفی مثل ویزای تحصلی آلمان به دنبال مهاجرت هستند، ویزای دائم اروپا را نیز هدف گرفته اند. معمولا با گذشت ۵ سال از اقامت فرد در آلمان یا هر کشور دیگر اروپایی می توان نسبت به دریافت ویزای دائمی اقدام کرد.

سن تنها می تواند بر دریافت ویزا تاثیر گذار باشد

در این مقاله به بررسی شرایط سنی تحصیل در آلمان پرداختیم. همچنین برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ اقامت اروپا می توانید با سایرس تماس بگیرید. ما در طول ۱۵ سال فعالیت حرفه‌ای خود افتخار داشته‌ایم که امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه‌گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱-۲۵۷۴۱ تماس حاصل کنید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.