زندگی در اتریش بهتر است یا آلمان؟

آلمان و اتریش برای خیلی ها یکسان است. برخی آلمان و برخی دیگر اتریش را ترجیح می دهند. با توجه به آمار ارائه شده، اتریش یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. در زمینه کیفیت زندگی در بالای فهرست قرار دارد از طرف دیگر آلمان سومین اقتصاد قدرتمند دنیا را دارد. از دیدگاه جغرافیایی این دو کشور با هم همسایه هستند و زبان یکسانی دارند ولی از نظر تفریحات، آب و هوا، تفریحات، سبک آشپزی و فرهنگ با یکدیگر متفاوت هستند. اگر قصد اقامت به یکی از این دو کشور را دارید، ولی نمی دانید کدام مقصد را انتخاب کنید با موسسه حقوقی سایرس تا انتهای مقاله همراه باشید.

ادامه تحصیل در آلمان یا اتریش

رشته های متنوعی در دانشگاه های آلمان تدریس می شوند. شهرهای دانشجویی زیادی در آلمان وجود دارند و دانشگاه ها نقش مهمی را در این شهرها ایفا می کنند. هزینه های زندگی در این شهرها کمتر است. دانشجویان از کیفیت زندگی در اتریش رضایت دارند. شهریه دانشگاه های دولتی برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است. برای استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار ارزان و حدود ۱ یورو در روز است. پیدا کردن آپارتمان اشتراکی در اتریش نسبتا آسان است.

مزیت های شغلی در آلمان بیشتر است یا اتریش؟

تعدد در فرصت های شغلی به مدرک تحصیلی و تسلط شما به زبان آلمانی در فرایند اقامت آلمان دارد. اگر بتوانید به زبان آلمانی صحبت کنید در هر دو این کشورها می توانید شغل خوبی پیدا کنید. البته شرکت های بین المللی در آلمان زیاد هستند که اگر انگلیسی بلد باشید و تخصص داشته باشید می توانید کار پیدا کنید. با وجود اینکه اقتصاد آلمان پر رونق است، کسب و کار و تجارت شما می تواند به سرعت توسعه پیدا کند. معمولا بعد از ۲ تا ۳ سال ارتقا شغلی پیدا می کنید. اگر در زمینه امور مالی و توسعه کسب و کار، لجستیک، IT و رشته های مهندسی سابقه کار داشته و یا تخصص دارید، آلمان قطعا فرصت طلایی برای پیشرفت شما خواهد بود.

البته فراموش نکنید که شرکت های اتریشی نیز درجهان موفق هستند. مشکل اینجاست که مردم خیلی از این مسئله اطلاع ندارند. صادرات ۶۰ درصد GDP اتریش را تشکیل می دهند و موقعیت های شغلی زیادی را به علاقمندان پیشنهاد می کنند. اگر در زمینه هایی مانند بازاریابی، فن آوری اطلاعات و مهندسی تخصص دارید می توانید در اتریش موفق شوید. پیشنهاد می کنیم زمانی را برای بررسی اقامت تمکن مالی اتریش نیز اختصاص دهید.

اجازه اقامت پس از فارغ التحصیلی در کشورهای آلمان و اتریش

آلمان و اتریش هر دو قوانین اقامتی مخصوص به خود را برای فارغ التحصیلان دارند. هر دو کشور امکان اقامت چند ماهه برای یافتن شغل مناسب را پس از اتمام دانشگاه به متقاضیان می دهد. در هر دو کشور امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد. همچنین بلوکارت آلمان به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد تا در شرایط بسیار خوبی مشغول به کار شوند. انعطاف پذیری در ساعت کاری در شرکت های آلمانی بیشتر است.

کارمندان ۸ ساعت در روز و مجموعا ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند. آلمانی سر ساعت کار را به پایان می رسانند تا بقیه روز در کنار خانواده سپری کنند. بسیاری از خانم ها به صورت پاره وقت در المان کار می کنند به خصوص مادران. مدیران با این سبک کاری مشکلی ندارند و به راحتی می توانید در رشته خود کار پاره وقت پیدا کنید. اتریشی ها نیز روزانه ۸ ساعت کار م کنند و یک ساعت وقت ناهار دارند. وقت گذرانی با خانواده نیز در اتریش اهمیت زیادی دارد. کارگران روزهای جمعه ساعت ۳ تعطیل می شوند.

آلمان کشوری ارزان تر از اتریش

این فاکتور در انتخاب یک کشور برای کار و زندگی اهمت زندگی دارد. اگر بخواهیم آلمان را با کشورهای اسکاندیناوی، فرانسه و سوئیس مقایسه کنیم، هزینه های زندگی بسیار پایین تر است. قیمت ها در شهرهای مختلف متفاوت هستند. مثلا برای زندگی در شهرهایی مانند مونیخ یا دردسن هزینه ها بالاتر است و در شهر های دانشجویی هزینه ها پایین تر ولی به یاد داشته باشید که در آلمان بین درامد و هزینه های زندگی تناسب وجود دارد. در کل اگر بخواهیم هزینه های زندگی در اتریش وآلمان با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که اتریش کشوری نسبتا گران برای زندگی است. شهرهای بزرگ مانند وین گرانتر از شهرهای کوچک تر شرقی هستند ولی بازهم زندگی دروین ارزانت تر از پاریس، کپنهاگ، لندن، لوکزامبورگ و استکهلم است.

زندگی راحت تر اتباع آلمانی در مقایسه با اتریش

آلمان کشوری است که ملیت های زیادی را پذیرا است و بخشی از این امر به خاطر اقتصاد پایدار و قوی آلمان است که شرکت های معتبر زیادی را به خود جذب می کند. آلمانی ها با اتباع خارجی برخورد خوبی دارند و در مقایسه با اتریش؛ دارندگان اقامت آلمان زندگی راحت تر و بهتری را تجربه می کنند. کیفیت زندگی در هر دو کشور بالاست. وین رتبه اول از نظر کیفیت زندگی را به خود اختصاص داده است. شهرهای زیادی در آلمان از نظر استاندارد زندگی جزو ۱۰ شهر برتر هستند به عنوان مثال مونیخ رتبه چهارم و مونیخ رتبه نهم را به خود اختصاص داده اند. در کل آلمان کشوری تمیز با جرم و جنایت پایین، فرصت کافی برای تفریحات و جاذبه های فرهنگی مختلف، زیر ساخت های توسعه یافته و حمل و نقل عالی است. هزینه های زندگی با درآمد شما تناسب دارد. حتی می تواند پس انداز ماهیانه نیز داشته باشید. قدرت خرید مردم در آلمان بالاتر است به علاوه کارمندان در اتریش ۱۴ بار و در آلمان ۱۳ بار حقوق دریافت می کنند.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.