تحصیل رایگان در دبیرستانهای آلمان

تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان

رفتن به مدرسه برای کودکان 6 سال به بالا در آلمان امری اجباری می باشد ، کوتاه ترین دوره تحصیلی اجباری 9 سال و بلند ترین آن 13 سال می باشد ، ولی باید توجه داشت که قوانین متفاوتی در هر ایالت آلمان حکم فرماست .اغلب کودکان و نوجوانان در آلمان به دلیل تحصیل رایگان به مدارس دولتی رو می آورند که معروفترین آنها میتوان اشنایز را نام برد.

بعضی از والدین فرزندان خود را به مدارس مذهبی پروتستان یا کاتولیک می فرستند ،همچینین در آلمان مدارس بین المللی و تیزهوشان وجود دارد و نکته ی جالبی که قابل توجه میباشد این است که (homeschooling) در کشور آلمان غیرقانونی به شمار می آید و والدینی که دوست دارند فرزندشان اینگونه درس بخواند معمولا از آلمان مهاجرت میکنند.

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان که یکی ازمنحصر به فرد ترین کشورهایی است که میتواند انتخاب مناسبی برای دانش آموزان ایرانی باشد وشانس ورود دانش آموزان را به دانشگاه های مطرح دنیا افزایش می دهد و در صورتی که دانش آموز با زبان آلمانی آشنایی کافی را داشته باشد به راحتی میتواندتحصیل رایگان دبیرستان درآلمان را تجربه کند در این مقاله میخواهیم در مورد تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان صحبت کنیم.

تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان و برنامه کاری دبیرستان های آلمان :

دانش آموزانی که تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان را تجربه می کنند شامل کسانی می شود که در دبیرستان های دولتی آلمان مشغول به تحصیل هستن که اکثر کلاس ها صبح ها در بازه زمانی 7:30 الی 8:15 شروع می شود و بین ساعت 12 ظهر الی 13:30 بعد از ظهر به پایان می رسد، لازم به ذکر است که بازه زمانی هر کلاس حدودا 45 دقیقه است. تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان که دولتی است به زبان آلمانی می باشد ، دانش آموزانی که به این زبان تسلط ندارند می توانند در دبیرستان های خصوصی با هزینه ی خود به تحصیل بپردازند.

تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان و سیستم آموزشی دبیرستان های آلمان:

در آلمان سال تحصیلی مدارس متشکل از دو ترم میباشد که اغلب از اواخر آگوست شروع شده و تا ژوئن ادامه پیدا می کند.

تعطیلات کوتاه مدت در پاییز است که شامل عید پاک می شود و تعطیلات بلند مدت شامل کریسمس که معمولا 2 هفته و تابستان که معمولا 6 هفته است ، می شود .

آلمان تقریبا نصبت به بقیه کشور ها سیستم آموزشی متفاوتی دارد که دوره متوسطه اول و دوره متوسطه ی دوم را شامل می شود .

در آلمان دبیرستان های مختلفی وجود دارد که دانش آموزان نسبت به نمرات خود وارد آنها میشوند .

Hauptschule

مدارس Hauptschule یا همان فنی وحرفه ای را شامل می شود که مشروط بر گرفتن نمره ی 5 تا 9 می باشد و سطح آن برای دانش آموزانی هست که دارای سطح علمی پایین تر هستن و تا سن 18 سالگی ادامه دارد.

Realschule

دانش آموزانی که در دوران ابتدایی و راهنمایی نمرات متوسطی را کسب کردن میتوانند وارد این مدارس بشوند که داری سطح علمی متوسط تر و ساده تر است

مدارس Realschule یا همان مدارس کار و دانش را شامل می شود و قابل ورود برای دانش آموزانی هست که در دوران ابتدایی نمراتی بین 5 تا 10 را کسب کرده اند .

Gymnasium

شامل مدارس نظری در آلمان می شود و دانش آموزانی حق ورود به این مدارس را دارند که نمراتی بین 10 تا 13 را در کارنامه دوران ابتدایی خود دارند.

طراحی این سه نوع مدرسه نسبت به سطح علمی ، متفاوت بر اساس عملکرد دانش آموز می باشد .

نوجوانانی که دو مدرسه ی Hauptschule و Realschule را گذرانده باشند وارد دوره های کار آموزی و یا وارد مدرسه های Gymnasium در آلمان می شوند.

پس از قبولی در مدارس Gymnasium مدرک دیپلم را دریافت و آماده ی ورود به دانشگاه مورد نظر می شوند و همچنین در این مقطع دانش آموزان می توانند وارد کارآموزی و یا مستقیم وارد بازار کار شوند.

تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان به صورتی است که همه ی دانش آموزان آلمانی (بومی) یا بین المللی می توانند در آن حضور پیدا کنند و مشروط به بلد بودن زبان آلمانی می باشد.

دانش آموزانی که میخواهند زبان انگلیسی یا زبان دیگری را یاد بگیرند میتوانند به آموزشگاه های خصوصی مراجعه کنند ، که متغیرهزینه ی تحصیل در مدرسه های خصوصی حدودا بین 20 تا 35 هزار یورو در سال می باشد.

تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان و سیستم رتبه بندی نمرات و مدارک دانش آموزان آلمان:

سیستم موجود برای رتبه بندی در بین مدارس آلمان از عدد 1 تا 6 می باشد که شماره ی 1 بهترین درجه و 6 بد ترین درجه محسوب می شود.درهر سال عملکرد دانش آموزان تقریبا دو بار مورد ارزیابی قرار می گیرد و نسبت به هر درس نمرات مشخص را دریافت می کنند . نمرات به اصطلاح میان ترم در آخرای جنوری (Jan) صادر می شود که ارزیابی سطح تحصیلی خوبی برای والدین است و نمرات آخر سال قبل از تعطیلات تابستانی به والدین داده میشودکه شامل تاییدیه ی قبولی و رد شدن دانش آموز است ، که در صورتی رد شدن در اونمقطع تحصیلی ، به دانش آموز احازه ی ورود به مقاطع بالا تر داده نمی شود و در صورت نیاز باید سال قبل را دوباره تکرار کند.

تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان و دانش آموزان مهاجر که به زبان آلمانی آشنایی ندارند :

نوجوانان مهاجر که به تازگی وارد کشور آلمان شده اند و تسلط کافی به زبان آلمانی را ندارند و می خواهند تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان را تجربه کنند می توانند در کلاس هایی که مخصوص آشنایی با زبان آلمانی و همچنین برای آشنایی بیشتر با فرهنگ غنی آلمان هست، شرکت کنند .

از این طریق می توانند ذهن خود را آماده تر کنند برای ورود به دبیرستان های آلمان زیرا تنها دبیرستان هایی در آلمان به صورت رایگان به دانش آموزان خدمات می دهند که به زبان آلمانی مسلط باشند.

تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان و اخذ بورسیه تحصیلی:

بورسیه تحصیلی آلمان یکی ازمواردی است که دانش آموزانی که قصد تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان را دارند به آن توجه میکنند و با توجه به تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان و حتی مقاطع تحصیلی پایین تر امکان پذیر نخواهد بود ، به این دلیل که دانش آموزان در دبیرستان و یا مقاطع پایین تر مبلغی مبنی بر هزینه ی تحصیل پرداخت نمیکنند.

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان وویزای تحصیلی برای دبیرستان آلمان :

برای تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان گرفتن ویزای تحصیلی خیلی اهمیت دارد.

والدین دانش آموزان نسبت به مدارکی که برای گرفتن ویزای دانش آموزی برای تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان باید مدارکی را به سفارت آلمان تحویل بدهند که اگر هر گونه کم و کاستی در آن باشد باعث ریجکت شدن ویزای دانش آموزی می شود.

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی :

گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه

اثبات تمکن مالی

مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات تحصیلی

نامه پذیرش از دبیرستان مورد نظر

بیمه نامه

گواهی پزشکی

واکسیناسیون

دو قطعه عکس پاسپورتی

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانش آموزان زیر سن قانونی :

گذرنامه ی بین المللی

شناسنامه دانش آموز (کپی و اصل)

تکمیل فرم درخواست به امضای والدین

بیمه نامه

گواهی پزشکی

اثبات تمکن مالی

اصل سند هویت

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان و هزینه ی ویزا:

هزینه ی ویزا برای دانش آموزان زیر 12 که می خواهند تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان را بگیرند 40 یورو می باشد.

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان وقابلیت دریافت ویزای همراه دانش آموزی :

قوانین موجود در آلمان نسب به دانش آموزانی که زیر سن 18 سال هستن اجازه ی داشتن یک سرپرست قانونی را می دهد که مشروط است به تنها حضور خانواده کنار دانش آموز بدون اجازه کار و تحصیل والدین که به این نوع ویزا گاردین گفته می شود.

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان محبوبترین مدارس کشور آلمان:

برای تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان مدارس منطبق با قوانین و استاندارد های جهانی در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد که محبوب ترین آنها شامل :

مدرسه متروپولیتن فرانکفورت

فورمن فرانکفورت

مدرسه جان اف. کندی، برلین (John F Kennedy School, Berlin)

سنت لئونارد جیمناسیوم آخن (Leonhard Gymnasium Aachen)

فورم برلین میته (Phorms Berlin Mitte )

مدرسه متروپولیتن برلین (Berlin Metropolitan School)

مدرسه بین المللی برلین (Berlin International School)

مدرسه بین المللی برمن (International School of Bremen)

مدرسه بین المللی سنت جورج (George’s International School)

مدرسه بین المللی درسدن (Dresden International School)

مدرسه بین المللی دوسلدورف (International School of Düsseldorf)

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان و اقامت دايم پس از تحصیل :

پر تکرار ترین سوالی که درمورد تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان پرسیده میشوداین است که آیا می توان اقامت دايم آلمان را پس از تحصیل گرفت یا نه!؟

به دلیل اینکه اقامت تحصیلی یکی از اقامت های موقت به شمار می آید ، دانش آموزانی که در نظر دارند اقامت دايم کشور آلمان را بگیرند باید وارد دانشگاه شده و کاری برای خود پیدا کنند و مالیات بدهند سپس میتواننددرخواست اقامت دائمی کشور آلمان داشته باشند.

تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان و پاسخ به سوالات متداول :

از چه زبانی برای آموزش در آلمان استفاده میکنند؟

زبان آموزشی تمامی مدارس دولتی این کشور آلمانی است.

چند نوع دبیرستان در کشور آلمان وجود دارد؟

سه نوع دبیرستان در آلمان وجود دارد که هر کدام نسبت به موقعیت خود آموزش های متفاوتی را ارايه میدهد.

امکان ویزای همراه دانش آموزی وجود دارد؟

بله فقط به دانش آموزانی که زیر 18 سال سن دارند این امکان فراهم است.

نمرات دانش آموزان در دبیرستان از چه سطحی است؟

نمرات دانش آموزان از 1 که بهترین نمره می باشد شروع و به 6 که بد ترین نمره می باشد ختم می شود.

متغیر هزینه ی آموزشگاه های خصوصی آموزش زبان انگلیسی در آلمان چقدر می باشد؟!

متغیر هزینه ی تحصیل در آموزشگاه های خصوصی حدودا بین 20 تا 35 هزار یورو در سال می باشد.

در صورت کم بودن نمرات باید دوباره امتحان بدهیم!؟

خیر باید دوباره آن مقطع را بخوانید تا به نمره ی مد نظر برسید ، همانطور که گقتیم بهترین نمره یک و بد ترین نمره 6 می باشد .

امکان بورسیه از دبیرستان رایگان در آلمان هست!؟

خیر به دلیل مجانی بود و پرداخت نکردن هزینه ، امکان بورسیه وجود ندارد.

سخن پایانی:

در این مقاله تحصیل رایگان دبیرستان در آلمان را مورد برسی قرار دادیم و انواع آموزش و سبک آموزش در آلمان را شناختیم . قبل از هرگونه اقدام نسبت به درخواست برای تحصیل رایگان دبیرستان درآلمان بهتر است حتما مدارک و نیازهایی که برای تحصیل رایگان در آلمان هست را حتما مطالعه کنید و مدرسه های محبوب دولتی را بهتر بشناسیم تا بتوانیم آینده ی خوبی را برای فرزندامان رقم بزنیم شما عزیزان میتوانید برای بررسی شرایط خود، جهت اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی با ما تماس برقرار نمایید و از مشاوره تلفنی و رایگان کارشناسان بهره مند گردید.

ممکن است شما بپسندید
نظرات
  1. مژده موسوی می گوید

    سلام خسته نباشین
    مژده موسوی هستم شانزده ساله دوم دبیرستان اما تو مدارکم سنم هجده ساله است، من دنبال بورسیه های تحصیلی هستم.
    تو خیلی مطالب ها خوندم دبیرستان تا سن 18 به پایین..الان کدام راهی است؟؟

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.