تحصیل در مونترال

تحصیل در مونترال، مونترال بهترین شهر برای زندگی دانشجویی

پس از معرفی شهر پاریس به عنوان بهترین شهر برای زندگی دانشجویی طی 4 سال اخیر، حالا مونترال این جایگاه را تصرف کرده است. این رده بندی از طرف موسسه (QS Ranking) جهت ارزیابی شهرها و دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان به منظور زندگی بهتر دانشجویی و تحصیل بین المللی انجام شده است. در این رتبه بندی که بر اساس دانشگاه های سراسر جهان بررسی می‌شود، معیارهایی مانند کیفیت تحقیقات و پژوهش ها، نوآوری های دانشجویی، به اشتراک گذاری علوم، کیفیت آموزشی و نحوه ی تدریس اساتید سنجیده می‌شود. تحصیل در مونترال برای دانشجو بین المللی می تواند بسیار با کیفیت تر از بقیه دانشگاه های کشور کانادا باشد.

در این مطالعه نظرات بیش تر از 18 هزار دانشجوی بین المللی با توجه به فاکتورهایی مانند کیفیت دانشگاه‌ ها، سطح خدمات آموزشی، هزینه های زندگی و فرصت های شغلی موجود برای دانشجویان بین المللی جمع آوری شده است. در نهایت نظرات دانشجویان در 6 بخش مختلف که شامل: ترکیب دانشجویی، میزان علاقه مندی، فرصت های شغلی موجود، به صرفه بودن، نظرات شخصی دانشجویان و تعداد موسسات آموزش عالی در شهر مورد مطالعه برای شکل گیری لیست QS Ranking مورد استفاده قرار گرفته است

مونترال بهترین شهر برای تحصیل در کانادا است شهرهای ونکوور و تورنتو به ترتیب در رده دهم و یازدهم قرار دارند .

پس از بررسی آمار بدست آمده کشور کانادا عملکرد بسیار مناسبی را در این لیست داشته است. شهر ونکوور در جایگاه دهم و تورنتو در جایگاه یازدهم قرار گرفته است. همچنین دو شهر اتاوا و کبک سیتی نیز در میان 100 شهر برتر جهان به ترتیب در جایگاه های 26 و 72 قرار دارند. بر اساس داده های این گزارش علاقه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا به علت شرایط ایده آل زندگی، کیفیت بالای سیستم آموزشی و امکان کسب اقامت دائم در این کشور رو به افزایش می باشد.

جایگاه نخست مونترال در لیست QS Ranking

شهر مونترال با دارا بودن جمعیت دانشجویی بیش از 250 هزار نفری در بین شهرهای بزرگ کانادا، دارای بیشترین تعداد دانشجوی تحصیل کرده در میان برنامه های دانشگاهی کل کشور می باشد. مونترال دارای 11 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است که در میان آنها دو دانشگاه مک گیل و کنکوردیا از جایگاه بالایی در بین دانشگاه های انگلیسی زبان کانادا برخوردارند. اغلب دانشجویگان ورودی به کانادا، تحصیل در مونترال گزینه اول آنها می باشد.

با توجه به لیست QS Ranking دانشگاه مک گیل بهترین دانشگاه کانادا اعلام شده است.

دو زبانه بودن دانشگاه های مونترال به نکته ای جذاب برای جذب دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. امکان تحصیل به یکی از زبان های انگلیسی و یا فرانسه مزیت بزرگی را برای این شهر به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی در تحصیل در مونترال کانادا ایجاد کرده است.

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، لطفا به سایت ما مراجعه کرده، فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی را تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

نویسنده مطلب: موسسه مهاجرتی ایلیا

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.