اقامت تمکن مالی فرانسه

در دنیای امروز که اخذ اقامت اروپا در بین افراد محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، یکی از ساده ترین راه های ممکن برای رسیدن به این هدف اقدام برای اخذ تمکن مالی اروپا در کشور های مختلف این قاره پیشرفته است. اقامت تمکن مالی اروپا در حقیقت ارزان ترین راه برای دریافت اقامت دائم است و در ادامه قصد داریم اقامت تمکن مالی فرانسه را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

همسایگی در کنار برج ایفل را با اقامت تمکن مالی فرانسه به دست آورید!

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم اقدام برای اخذ اقامت تمکن مالی اروپا یکی از ساده ترین راه هایی است که می توان به برای همیشه در اروپا ماندگار شد. امروزه اقامت تمکن مالی ارزان ترین روش مهاجرتی است که برای مردم کشور ما وجود دارد. فرانسه نیز برای اخذ اقامت اروپا  مقصدی بسیار مناسب و هیجان انگیز است.

مسلما راه های بسیاری برای ورود به خاک اروپا و دریافت اقامت وجود دارد، اما ساده تر، سریع تر و ارزان تر از اقامت تمکن مالی راه دیگری وجود ندارد.

چرا اقامت فرانسه تمکن مالی یا خود حمایتی فرانسه بهترین راه ورود به اروپاست؟

در بحث مناسب بودن اقامت تمکن مالی فرانسه باید چنین گفت که در مراحل دریافت این نوع اقامت دیگر نیازی به سرمایه گذاری و کارآرفرینی نیست. متقاضیان می توانند با ارائه مدارک مبنی بر داشتن درآمد ثابت ماهیانه در ایران، اقدام به اخذ این اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی نمایند.

این درآمد می تواند از طریق سود سپرده بانکی، اجاره دریافتی از املاک و حقوق بازنشستگی نشان داده شود. باید در نظر داشت که ارائه یکی از این مدارک در صورتی که درآمد مورد نیاز برای تمکن مالی را اثبات کند، کافی است و نیازی به ارائه هر سه مورد نیست. این درآمد با توجه به قوانین کشور فرانسه، برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال معادل ماهانه ۳۰۰۰ یورو، همسر ۱۵۰۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۷۵۰ یورو میباشد.

مثالی از اقامت خود حمایتی فرانسه

به طور مثال؛ یک خانواده ۳ نفره با فرزند ۱۴ ساله، باید درآمد ۵۲۵۰ یورو را به صورتی ریالی در ایران از روش های ذکر شده نشان دهد. اما فرایند اخذ اقامت اروپا در فرانسه به طریق تمکن مالی چگونه است؟

شرایط اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه چیست؟

با اقدام به دریافت تمکن مالی فرانسه و طی کردن روال کاری واداری لازم، مسلما در ابتدا نوع اقامت شما موقت خواهد بود. اقامت تمکن مالی فرانسه برای سرپرست، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال تا ۵ سال به صورت سال به سال تمدید می شود و برای فرزندان زیر ۱۸ سال با توجه به سن، کارت ۵ ساله صادر می گردد.

بررسی شرایط تمدید اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

شرط تمدید اقامت در هر سال وابسته به ۳ فاکتور حفظ درآمد ثابت ماهیانه که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود یعنی سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال سالانه ۳۶ هزار یورو همسر ۱۸ هزار یورو و فرزندان هرکدام ۹ هزار یورو. (به طور واضح تر یک خانواده ۳ نفره با فرزندان زیر ۱۸ سال در زمان تمدید ملزم به نشان دادن درامد سالانه ۶۳ هزار یورو هستند) علاوه بر آن داشتن آدرس معتبر در کشور فرانسه و داشتن بیمه پزشکی معتبر در آن کشوراز شروط الزامی برای تمدید اقامت میباشد.

مدارک و مستندات لازم برای دریافت اقامت فرانسه از طریق خود حمایتی فرانسه

در ادامه مراحل و مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت فرانسه از طریق اثبات تمکن مالی را آورده ایم تا در یک نگاه کلی به سادگی پی ببرید که چرا این نوع اقامت، ساده ترین راه ممکن است. از جمله مراحل و مدارک مورد نیاز برا دریافت اقامت فرانسه با تمکن مالی عبارتند از:

  • اثبات وجود درآمد ثابت ماهیانه در ایران
  • بدون نیاز به داشتن دانش زبان (فرانسوی و انگلیسی و…) در آغاز پروسه
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تحصیلی
  • بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی کسب‌وکار
  • بدون نیاز به پرداخت مالیات به دولت فرانسه

مورد آخر یعنی عدم نیاز به پرداخت مالیات یکی از بهترین ویژگی های این نوع اقامت خاص در فرانسه است. در ادامه نیز تعدادی از مزیت های دریافت اقامت فرانسه با تمکن مالی را آورده ایم.

اقامت تمکن مالی فرانسه چه مزایایی دارد؟

در سال های اخیر برای اقدام به دریافت چنین اقامتی تبدیل به یکی از پرتقاضاترین درخواست ها برای گرفتن ویزای دائم اروپا شده است، اما نه فقط برای فرانسه، اقامت تمکن مالی یونان، ایتالیا، پرتغال و بسیاری دیگر از کشور های اروپایی در صدر انواع دیگر اقامت ها قرار گرفته اند. بهترین مزایا اخذ اقامت مالی فرانسه عبارتند از:

  • اقامت اروپای شنگن برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • امکان استفاده از این اقامت برای فرزندان بالای ۱۸ سال به همراه خانواده
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی و تحصیل رایگان فرزندان
  • استفاده از یکی از بهترین سیستم آموزشی دنیا به صورت رایگان
  • صدور کارت اقامت ۵ ساله برای فرزندان زیر ۱۸ سال
  • امکان اخذ پاسپورت فرانسوی دو سال بعد از دریافت اقامت دائم اروپای شنگن
  • تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان استقرار ۹۰ روزه در دیگر کشورهای حوزه اروپای شنگن
  • سهولت در اخذ ویزای کشورهای انگلیس و کانادا

مراحل درخواست و دریافت اقامت خود حمایتی فرانسه

برای آنکه اطلاعات بیشتری برای دریافت اقامت مالی فرانسه داشته باشید، در ادامه مراحلی که باید به صورت روتین در این فرایند طی کنید را اورده ایم:

  1. بررسی مدارک و شرایط خانواده
  2. عقد قرارداد با موسسه حقوقی
  3. تکمیل مدارک
  4. ترجمه و تایید مدارک
  5. تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز از طرف وکیل فرانسوی
  6. مراجعه به سفارت و ارائه درخواست
  7. صدور و دریافت ویزای تایپ D
  8. سفر به کشور فرانسه و ثبت درخواست اقامت اروپا برای تمامی اعضای خانواده

در ادامه نیز نکات مهمی که برای این نوع اقامت باید به آن توجه داشته باشید، آوره شده اند:

مهمترین نکات در تمکن مالی فرانسه که باید به آن توجه داشت!

این نوع اقامت در فرانسه تا ۵ بار به صورت سالیانه تمدید می‌ شود. همچنین بر اساس اعلام سایت رسمی اتحادیه اروپا بعد از گذشت ۵ سال از صدور مجوز اقامت اروپای شنگن و در صورت رعایت شرایط لازم، امکان دریافت اقامت دائم مجود دارد. تمام مدت زمان لازم برای انجام این پروسه نیز ۲ ماه می‌ باشد. با این توضیحات می توانیم به بررسی یکی دیگر از سوالات مهم کاربران بپردازیم. پیش از ادامه مطلب پیشنهاد میکنیم نگاهی به مراحل دریافت اقامت خودحمایتی ایتالیا نیز داشته باشید.

آیا اسناد و حساب های ارائه شده برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه به عنوان وثیقه نزد شرکت یا کشور مقصد می ماند؟

خير، ترجمه هاي تاييد شده اسناد و حساب ها به سفارت ارائه ميشود و اصل آنها نزد متقاضي باقي ميماند. در پروسه هاي اقامت چون هدف شما زندگي بيش از ٩٠ روز در كشور مقصد است چيزي به اسم ضمانت يا وثيقه وجود ندارد. اما در پروسه هاي ويزاي توريستي چون ویزا حداکثر برای تردد ۹۰ روزه متقاضی صادر میشود، کارگزاران مبلغی به عنوان وثیقه دریافت میکنند که این ضمانت بازگشت متقاضی از سفر توریستی میباشد.

در موسسه حقوقی سایرس به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه اخذ اقامت تمکن مالی، اقامت با ثبت شرکت، اقامت بلوکارت آلمان و اقامت کارافرینی بهترین خدمات ممکن را برای شما فراهم کرده ایم.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.