اقامت بلوکارت آلمان

احتمالا شنیده اید که آلمان، مرکز رشد اقتصادی و قطب اقتصادی اروپا است. همچنین آلمان از لحاظ اقتصادی و امکانات اجتماعی نیز در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی جایگاه بالاتری دارد. اما همانطور که میدانید اقدام برای اخذ ویزای کار اروپا در کشور هایی نظیر اسپانیا، کانادا و سوئد بسیار دشوار است. اما آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای اخذ اقامت از طریق کار است. در ادامه با بررسی چیستی بلوکارت آلمان همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اقامت در اروپا با دریافت بلوکارت آلمان

مسلما برای اخذ اقامت اروپا و کشوری نظیر آلمان، راه های بسیاری وجود دارد. اما هیچ یک ساده تر از اقدام به دریافت بلوکارت آلمان نیست. این روش در حقیقت الهام گرفته از گرین کارت آمریکا است و دقیقا مشابه با پرچم اتحادیه اروپا آبی رنگ و همراه با ۱۲ ستاره طلایی است. بلوکارت آلمان در حقیقت بهترین راه برای دریافت اقامت دائم آلمان است و افراد می توانند با صرف کمترین زمان ممکن اقدام به دریافت این نوع اقامت کنند. اما اصلا بلوکارت آلمان چیست؟

بلوکارت آلمان یا کارت آبی آلمان چیست؟

ویزای بلوکارت آلمان نوعی از انواع اقامت اروپا بود که برای جذب نیروهای متخصص با تحصیلات دانشگاهی در نظر گرفته شد. البته این قانون شامل افرادی که دارای تخصص هستند اما فاقد مدرک دانشگاهی اند نیز می شود. بدین صورت که باید حداقل ۵ سال تجربه کار داشته باشند. بلوکارت ویژه افراد متخصص است. به همین دلیل آخرین مدرک تحصیلی متقاضی باید حداقل لیسانس بوده و این مدرک مرتبط با رزومه شغلی شخص نیز باشد.

آشنایی با بلو کارت آلمان

در این پکیج که بالاترین نوع اقامت اروپا از طریق کار می باشد، الزامی به ارائه بیزنس پلان به دولت آلمان وجود ندارد و بیشتر، رزومه شغلی و حرفه ایی متقاضیان مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع اینطور باید نشان داده شود که شخص در استخدام شرکتی در آلمان طبق چهارچوب ها و قوانین بلوکارت می باشد. یکی از نکات قابل توجهی که در مراحل دریافت ویزای بلوکارت آلمان وجود دارد این است که با گذشت ۲۱ ما می توانید برای دریافت ویزای دائم آلمان اقدام کنید.

شرایط دریافت بلوکارت آلمان چیست؟

مشابه با تمام روش هایی که برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد، برای دریافت ویزای بلوکارت آلمان نیز باید دارای شرایط خاصی باشید. در ادامه تعدادی از مهمترین شرایط لازم برای دریافت اقامت بلوکارت آلمان را برای شما آورده ایم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه دریافت اقامت تمکن مالی یونان، به عنوان یکی دیگر از بهترین راه های اخذ اقامت اروپا را مطالعه کنید.

  • ویژه متخصصین
  • مدرک تحصیلی حداقل لیسانس
  • بدون نیاز به راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان
  • نیازمند به داشتن سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی در ایران
  • پرداخت بیمه و مالیات ماهیانه به دولت آلمان
  • بدون نیاز به داشتن دانش زبان آلمانی در آغاز پروسه
  • بدون نیاز به ارائه بیزینس‌پلان به دولت آلمان

اقامت Blue card آلمان چه مزایایی دارد؟ بررسی مزایای بلو کارت المان

صاحب کارت آبی یا بلوکارت، قادر خواهد بود به مدت یک سال در کشور آلمان اقامت داشته باشد. پس از گذشت ۱۸ ماه قادر خواهد بود به کشورهای دیگر اتحادیه سفر نماید. متقاضی قبل از پیدا کردن کار در کشور آلمان، نمی­تواند خانواده و همراه خود را وارد خاک این کشور نماید. درصورت یافتن شغل مناسب و حقوق کافی برای پرداخت هزینه ها، برای اخذ اقامت خانواده خود با احراز شرایط ویزای همراه آلمان می­تواند اقدام نماید.

بررسی هزینه بلوکارت آلمان

خانواده صاحب بلوکارت، بدون هیچ محدودیتی حق کار و تحصیل در این کشور را خواهند داشت. آشنایی به زبان آلمانی برای اخذ اقامت دائم آنها کافی می ­باشد. در مقایسه با گرین کارت کشور آمریکا، مدت اعتبار کارت آبی بسیار کم می ­باشد. مدت اعتبار گرین کارت نامحدود است اما کارت آبی بین ۱ الی ۴ سال می­ باشد. در ادامه تعدادی دیگر از مزایای بلوکارت آلمان را آورده ایم:

  • امکان اخذ اقامت دائم اروپای شنگن در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • اقامت اروپای شنگن برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۶ سال
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی شخصی و تحصیل رایگان فرزندان
  • بهره‌مندی از یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا به صورت رایگان
  • امکان فعالیت اقتصادی در یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی دنیا
  • امکان اخذ پاسپورت آلمانی ۲ سال بعد از اخذ اقامت دائم
  • تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان استقرار ۹۰ روزه در دیگر کشورهای حوزه شنگن
  • سهولت در اخذ ویزای کشورهای انگلیس و کانادا

صاحب کارت آبی باید سه سال صبر نماید تا به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نقل مکان نماید، در صورتی که دارنده گرین کارت به هر یک از ایالت­ های کشور آمریکا می­تواند مهاجرت نماید. داشتن سطح بالا از شرایط و دریافت حقوق بالا، امکان اخذ کارت آبی را خیلی دشوار کرده است.

دریافت ویزای بلوکارت آلمان حتما مدرک دانشگاهی میخواهد؟ طریقه دریافت بلوکارت آلمان

اگر تابحال نمی دانستید، برای دریافت بلوکارت آلمان لزومان نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نیست. حداقل مدرک مورد نیاز شما برای اقدام به دریافت ویزای کار آلمان مدرک کارشناسی است، اما اگر مدرک تحصیلی ندارید نگران نباشید. قوانین آلمان شامل افرادی که دارای تخصص هستند اما مدرک دانشگاهی ندارند هم می شود.

برای دریافت ویزای کار آلمان بدون مدرک دانشگاهی تنها تخصص کافی است. البته در این روش باید به دولت آلمان مالیات پرداخت کنید و حتما یک قرارداد کاری هم داشته باشید. افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند و قصد دریافت ویزای کارب آبی آلمان را دارند، به شرط پرداخت مالیات می توانند بعد از ۳۳ ماه برای دریافت ویزای دائم آلمان اقدام کنند.

آیا اسناد و حساب های ارائه شده برای اخذ اقامت بلوکارت به عنوان وثیقه نزد شرکت یا کشور مقصد می ماند؟

خير، ترجمه هاي تاييد شده اسناد و حساب ها به سفارت ارائه ميشود و اصل آنها نزد متقاضي باقي ميماند. در پروسه هاي اقامت چون هدف شما زندگي بيش از ٩٠ روز در كشور مقصد است چيزي به اسم ضمانت يا وثيقه وجود ندارد. اما در پروسه هاي ويزاي توريستي چون ویزا حداکثر برای تردد ۹۰ روزه متقاضی صادر میشود، کارگزاران مبلغی به عنوان وثیقه دریافت میکنند که این ضمانت بازگشت متقاضی از سفر توریستی میباشد.

در موسسه حقوقی سایرس به عنوان یکی از بهترین شرکت های فعال در زمینه اخذ اقامت اروپا می توانید مشاوره های لازم برای دریافت ویزای اقامت تمکن مالی فرانسه، یونان، اسپانیا و ایتالیا را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده تماس بگیرید.

نویسنده مطلب: موسسه حقوقی بین المللی سایرس

منبع مطلب

ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.